handdator

Visa fullständig version : Bananabeach


roche
2009-01-01, 01:45
Hej
nån som badat vid Bananabeach? vi var där 2006 och allt utom toaletterna var perfekt, kanonstrand och havet underbart,men wc var det värsta vi sett, vi var där i september, har ni varit där under högsäsong? var det bättre då? Vilken är er favoritstrand? Det finns j många att välja på. Bästa maten åt vi på Asprolthos, på Apollo var det inte bra alls, lite mat och dålig kvalitè. vilken är er bästa restaurang?
bye_bye Stefan

Göran
2009-01-01, 17:53
Hej,
Vi besökte Skiathos i början av augusti 2008. Kan bara bekräfta att Banana beach var vackert, men ack så packat med folk... Första veckan bodde vi i den lilla byn där bussen vände, men andra veckan när vi åkte buss från stan var det olidligt att ta sig dit, fullpackad buss i en halvtimme... :(
Vi tyckte small banana bredvid var bättre och trevliga (förutsatt att man inte störs av nakenbadare). Även stranden bredvid Kokonaries, ut mot udden är vär ett besök.
/Göran

lemon
2009-01-01, 19:37
Vi var på Banana i mitten av september och då var det underbart lugnt och skönt där. Även Small Banana var bra, liksom stranden, som Göran tipsar om ovan, bortom Koukonaries.
Vi hittade två bra restauranger i Skiathos stad. Lyhnari till höger om och något ovanför gågatan, samt ett ställe som låg på en tvärgata till vänster från gågatan och sedan in på en gård. Återkommer så snart jag kommer på namnet, för den restaurangen kan vi verkligen rekommendera.
/lemon

jeabys
2009-01-02, 09:02
Hej!

Mina favorit stränder är Tsougrias (den lilla ön utanför skiathos) samt Abelakia/Abelia beah. Den hittar du om du viker av första till vänster i början på backen upp till Banana. Bakom det nedlagda hotellet finns en lång trappa som tar dig ner till det "stora blå" :)
Vad gäller restauranger så tycker jag Taverna Lyhnari samt Anemos. Anemos ligger högt ovanför gamla hamnen. Gå förbi "turistfällorna" och fortsätt uppåt. Fantastisk utsikt och Vassilis mat är mkt god. Ellenikon är också en favorit, maten är mkt bra och sedan gör ju inte live bouzouki musiken det sämre.
/Jeanette

Klick
2009-01-06, 11:00
Hej och god fortsättning!bye_bye

Jag bara älskar Skiathos och skall faktiskt ner för tredje gången. Min absoluta favoritstrand är Banana-beach. Ag Paraskevi som ligger en bit i från nästsista busshållplatsen är också fin. När jag besökte stranden för drygt 2, 5 år sedan var det inte så många som var där just då. Koukonaries är inte heller helt fel.

Inne i Skiathos stad finns massor av restauranger/tavernor. Bäst gillar jag Asprolithos men även taverna Dionysos. Längs Meg ammos stranden finns ju ett par trevliga tavernor som också är helt ok. Kan absolut rekommendera taverna Lenio.

Hälsningar Klick som åker till Skiathos i juli...._B-anana_B-anana_B-anana