handdator

Visa fullständig version : Inställd resa


mia65mia
2008-12-29, 23:11
Fick besked idag att vår inbokade resa med Fritidsresor till Skala och hotell Melidron inte blir av.snyft_drop För få bokningar enligt Fritidsresor som inte kommer att flyga till Kefalonia överhuvudtaget under 2009. Lite magplask kan man säga eftersom jag gett resan till min mor och dotter som julklapp. Dessutom lät det ju så bra. Men nu har jag suttit och letat och hittat ett alternativ med Airtours till Lassi och hotell Makris Galos. Någon som bott där och kan ge lite info om miljön, standard och annat. Ser ju helt OK ut på bilderna. Har sen en fråga. Finns det någon större matbutik typ Inca eller Lidl i närheten av Lassi?

Mia bye_bye

Hasse
2008-12-30, 08:16
Bara för att ge en synpunkt på din besvikelse rent allmänt, och ingenting om själva resmålet så måste jag säga som så. Att kalla det "för få bokningar" känns som skitsnack rent ut sagt. Det är ju ett halvår kvar till sommaren, inget resebolag kan "mäta" antalet bokningar genom att se dem redan i december. Men visst, anser Fritidsresor att deras analyser, trendkoll, omvärldsbevakning osv. är tillräckliga så må det väl i så fall vara hänt. Jag tror mer att de helt enkelt är tvungna att dra in hela resmål med tanke på deras helhetsbild rent ekonomiskt, kontra den ekonomiska världsbilden just nu och under kommande år. Tyvärr lär de inte ge något annorlunda svar än det du redan har fått, fortsätt kika på alternativ du.

Tittade in på fritidsresor.se nyss, Kefalonia ligger kvar som resmål 2009, egentligen fattar jag ingenting? Stämmer beskedet om att plocka bort Kefalonia helt, varför inte ange skälen direkt på startsidan ?


Hasse :cool:

Kalimera
2008-12-31, 13:09
Fick besked idag att vår inbokade resa med Fritidsresor till Skala och hotell Melidron inte blir av. För få bokningar enligt Fritidsresor som inte kommer att flyga till Kefalonia överhuvudtaget under 2009. Lite magplask kan man säga eftersom jag gett resan till min mor och dotter som julklapp.Usch så tråkigt, speciellt när du gett bort resan som julklapp. :( Tycker det är konstigt att Fritidsresor redan ställer in sina resor, och dessutom inte alls ska flyga till Kefalonia. Jisses, det är ju bara december.

Men nu har jag suttit och letat och hittat ett alternativ med Airtours till Lassi och hotell Makris Galos. Någon som bott där och kan ge lite info om miljön, standard och annat. Ser ju helt OK ut på bilderna. Har sen en fråga. Finns det någon större matbutik typ Inca eller Lidl i närheten av Lassi?Kan tyvärr inte svara på din fråga, men i den här tråden (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?p=151581) ställs samma fråga och ett svar har hittills kommit. Alltid något. :) Hoppas att ni trots allt kommer iväg!

Carina
2009-01-02, 15:30
Finns det någon större matbutik typ Inca eller Lidl i närheten av Lassi?

Mia bye_bye

I Lassi finns det inte någon större matbutik, men i Argostoli finns två större butiker och Lidl finns i utkanten av stan.

Hälsningar

Carina

mia65mia
2009-01-02, 15:43
Tack för svar!:) Nu har vi dock gjort ett lappkast och åker till Thassos istället. Kände att Lassi var lite för "turistiskt" för vår smak. Hoppas att jag kommer till Kefalonia någon annan gång. Ser att Fritidsresor har kvar Kefalonia men det går tydligen bara att boka från Köpenhamn under 2009. Inget alt när man bor i Jämtland. Undrar hur Apollo gör då dom delar flyg med Fritidsresor. Nu flyttar jag till Thassostråden och hoppas att jag gjort ett bra val. bye_bye
Mia

Nektaria
2009-01-05, 22:01
Fick besked idag att vår inbokade resa med Fritidsresor till Skala och hotell Melidron inte blir av.snyft_drop För få bokningar enligt Fritidsresor som inte kommer att flyga till Kefalonia överhuvudtaget under 2009. Mia bye_bye

Skickade iväg ett mail till Fritidsresor och fick följande svar:
"Ja tyvärr så har man valt att ställa in resorna redan nu istället för att vänta till längre fram och besvikelsen blir större. Det går däremot att åka till Kefalonia från Köpenhamn om ni så vill
God helg!
Med vänlig hälsning
Linda Norman
Fritidsresor
Kundservice/Webbsupport
info@fritidsresor.se"

Ja, det verkar som om man bestämt sig mycket tidigt... eller... kanske för sent när man redan gått ut med Kefalonia som resmål under 2009, beroende på hur man ser det...:confused:

Hälsar
Lena

Kalimera
2009-01-06, 18:21
Ja, det verkar som om man bestämt sig mycket tidigt... eller... kanske för sent när man redan gått ut med Kefalonia som resmål under 2009, beroende på hur man ser det...Tack för att du tog redan på informationen!

Tråkigt att de drar in Kefalonia för det är ett mycket bra resmål som passar de flesta och borde boka bättre. Som väl är finns det andra som flyger dit. Än så länge i alla fall. :o

Enigma
2009-01-06, 19:20
Varför bli så ledsen att Fritidsresor lägger ner charterresor till Kefalonia? Deras priser är dyra och dessutom avresedagen var mitt i veckan. Boka i stället hos Airtours, deras charterpriser är billigare och avresedagen är under helgen. Det är lättare att ta en vecka ledig för en veckas semester än i stället kombinera med två lediga veckor. Man förlorar semesterdagar för att åka med Fritidsresor. Det är bara fördelar när man åker med Airtours, tänk även på resor till Samos och till andra öar.

Hälsar
Enigma

bibbi_g
2009-01-22, 21:58
Vi fick veta idag att våran resa i Augusti med Apollo från Göteborg också blir inställd ! snyft_drop De flyger bara från Köpenhamn o Arlanda . Som plåster på såren får vi 200:-/pers i rabatt om vi bokar en ny resa . När vi äntligen hittat en vecka o resa som passade oss alla....
Får se om det kan bli Zakynthos i stället...men där verkar inte vara lika fint som på Kefa ...

bibbi_g
2009-01-30, 13:24
Det blir Lassi iaf ! Vi åker från Köpenhamn istället .

Fenalena
2009-03-11, 16:20
Jag råkade ut för detsamma - inställd resa i aug med Fritidsresor. Jag blev helt sur och tänkte att jaha,kanske Samos..eller Naxos igen eller... kroatien... eller vad hitta på ?...men så fann vi en ny resa till Kefalonia med Apollo istället. Bra prisläge där också och vi var nöjda o glada. Litet nice hotell centralt i Skala by. Så gick jag in på Apollos sida efter ngra veckor för att ta en kik på vårt hotell igen. Error ? blir klart misstänksam och ringer Apollo som precis som jag befarat låtit vårt hotell utgå !! Man blir lite trött fast de erbjöd annat boende, dock lite utanför Skala fast en typ anläggning som verkar fräsch, 3 pooler, frukost ingår och utsikten ser underbar ut och allt att läsa på nätet talar gott om detta vårt nya hotell som heter San Giorgio. Ett litet lyft på ett sätt men undrar om det blir jobbigt med avstånd in till Skala ? Vi känner oss i alla fall nöjda nu och ser förhoppningsfullt fram emot semestern på Kefalonia. Har stora förväntningar efter allt jag läst om ön och dess stränder. Jag gillar ju stenstränder då de känns mkt renare o friskare tycker jag så jag hoppas vi hittar fina sådana. Alla typer av stränder är fina på sina sätt.
Är det förresten någon som vet ngt om San Giorgio av egen eller vänners erfarenhet ?