handdator

Visa fullständig version : vädret i februari?


Joozy
2008-12-28, 19:22
Hej!Ska boka min resa till Aten i morrn och undrar hur vädret brukar vara i början/mitten av februari...vad behöver man ta med för kläder?

Mvh Josefin

Lissi
2008-12-28, 22:26
Vädret i Aten i februari kan verkligen skifta! 2007 när vi var där v 8 hade vi soligt och mellan 14-18 grader, vi gick hela veckan bara med tröja på dagarna och satt ute på caféer och njöt i solen...
...2008 i februari var det snöstorm när vi landade och snö de första dagarna som dock smälte bort....sista dagarna var det 20 grader som varmast.... Inte lätt med rätt kläder då;)
Mitt råd är att titta på väderprognoserna dagarna innan...troligen har ni ingen snö förhoppningsvis...
Ett är dock säkert. Aten är underbart i vilket väder som helst....fast just nu illa åtgånget pga demonstartionerna tyvärr...

Lissi

Frappe
2008-12-30, 13:06
Säger som Lissi, vädret kan vara kallt eller varmt, så ifall du inte är någon badkruka plocka med badkläder, lite sommar kläder men även byxor och någon tjock tröja. Lite beroende var du ska bo? plocka med en varm pjyamas!

Camilla

Joozy
2008-12-31, 23:01
Hmmm så vädret kan vara så pass varierande...jag som tänkte försöka att inte ta med mig allt för mkt kläder....:) Vad för slags jacka behöver man?Ska bo i centrala athen...hmm varm pyjamas?Behövs det?

Mvh Josefin

BrittMarie
2009-01-02, 22:44
[quote=hmm varm pyjamas?Behövs det?

Mvh Josefin[/quote]

Om hotellet saknar element är det skönt. De kan ev bara ha ett antal filtar att erbjuda.

För övrigt älskar jag Grekland på vintern!

Admirala
2009-01-03, 09:22
Sjekk været på yr.no noen dager før du reiser, så kan du kanskje slippe unna med en mindre garderobe i kofferten. Langtidsvarslene er nokså presise, og går 10 dager fram i tid.
Vær klar over at selv om februardagene kan være varme, vil kveldene uansett være kalde. Men Athen er flott hele året!

( http://www.yr.no/sted/Hellas/Attik%C3%AD/Athen/langtidsvarsel.html )
(http://www.yr.no/sted/Hellas/Attik%C3%AD/Athen/langtidsvarsel.html)

anoula
2009-01-03, 09:30
hmm varm pyjamas?Behövs det?


Har några svenska vänner som bott många år i Aten och de berättar att det ibland var så isande kallt i sovrummet på vintern att de fick försöka värma upp sängkläderna genom att stryka snabbt med händerna över dem innan de vågade krypa i säng.

Är du det minsta frusen - ta med varm pyjamas. Och ett extra par strumpor.