handdator

Visa fullständig version : Transport til Kypros o.l.


Hilde
2005-08-22, 18:09
Hei!

Drar til Karpathos om 6 dager,og skjønner jeg har noe å glede meg til:)
Skal dra med en venninne,og vi har tenkt å ta en dagstur til Kypros eller et annet sted.Er det noen som vet hva det koster med ferje og fly til Kypros m.m. og er det noen som har noen tips til hvor vi kan dra?dagsturen skal være vår lille shoppingdag;)

Mikke
2005-08-23, 19:20
....tja....en "daxtur" från Karpathos till Cypern blir nog längre än en dag...;)
Jag tror att det går plan dit från Rhodos,men flygtiden dit ligger nog runt 1,5-2 timmar,så ska man till Cypern blir det nog till att övernatta där.Som jag fattar turlistan, så flyger man inte direkt Rho-Larnaca, utan via Athen dessutom.
Hur länge ska ni vara på Karpathos?? Nöj er med Rhodos, tycker ja, där finns nog en del att shoppa också.Dessutom kommer ni tebax samma dag...dit på förmiddan och hem på eftermiddan....
Hilser,
Mikke
(KfK)

Hilde
2005-08-25, 02:21
Tusen takk for svar;) Etter nærmere ettertanke blir det nok Rhodos,men etter alle flyulykkene siste tiden har venninnen min blitt redd for å ta disse propellflyene det snakkes om her.Vet du om det er noenlunde trygt å bruke disse flyene,eller?Vi skal bare være en uke,så vi(jeg)vil ta fly om vi skal dra noen steder:)

Mikke
2005-08-25, 10:40
Hej!
De gånger jag flugit Karp-Rho-Karp så har det alltid funkat fint.Det är förvånansvärt stabila plan som dessutom inte går så högt, utan man ser hela Karp och kan fota finfina bilder.Trippen tar ca 24-5 minuter och går på ett kick.
Tvåmotoriga plan med vingen fäst i kroppens högkant har störst naturlig balans och Olympic är ett av Europas minst olycksdrabbade.
Det blir en fin dags-och shoppingtur,Hilde...... iväg till Rhodos på förmiddan och hem på eftermiddan med lite/lagom/mycket/alltför mycket shoppat......:D
Mvh,
Mikke
(KfK)