handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring korfu?


isabull
2008-12-20, 14:22
Hej!

Jag och min sambo har lite funderingar kring att åka till korfu. Jag undrar om någon varit där och kan berätta lite hur det är? Är det bra stränder? Mat m.m vart på korfu ska man bo? Vi är 25 år och vill ha en blandning av allt. Mest sol och bad och mat:) Tacksam för råd och tips!

Arne
2008-12-20, 15:20
Vad sägs om Agios Gordis på Corfu?? Ett vackert ställe man når med en vidunderligt utsökt resa längs serpentinvägar och vackra bergsbyar.

Ag Gordis i sig är en liten by mera ägnad för turisternas fromma. Väldigt vackert, bra Hotell, vi bodde på Ireni, centralt beläget, för 35€ natten. En utsökt studio med separat köksavdelning och stor altan med utsikt mot de höga bergen.
Rummen mot gatan kan vara lite bullriga enär vägen passerar just intill.

Stranden inget att klaga på, ej heller utbudet av tavernor med god och prisvärd mat!!

Så finns ju bra bussförbindelser in till Corfu Town. Resan tar strax under timmen.

Lite bilder: http://www.sendpix.com/albums/08122006/fu21du8bmu/

Arne

Obo
2008-12-20, 17:06
Hej!l

Korfu är vackert, ganska engelskt ställvis, kuperat och grönt. Vart på Korfu ska man då åka? Talar vi om orter dit svenska charterbolag har resor så vill jag förena mig med Arne och föreslå Agios Gordis. Är det så att man inte är begränsad till orter dit svenska operatörer har resor, så tycker jag att bl.a. Kassiopi på norra kusten är vackert och fint. Jag har skrivit ett resebrev om vår resa till Korfu september 2009 som finns här på Kalimera.

Mvh Obo

NewAnn
2008-12-20, 19:12
De finaste stränderna ligger på västkusten.
Agios Gordis som Arne berättar om ligger på västra sidan.
En strand som jag tycker är härlig är glyfadastranden (också på västra sidan).
Om ni kommer till Korfu får ni inte missa att besöka Korfu stad en eller flera dagar, där finns mycket att titta på. Trivsamt att gå omkring i gamla stan och kring området Liston.
Mvh Ann

isabull
2008-12-21, 00:17
Tack för alla inlägg. Korfu låter som ett fint ställe man borde besöka.

Ludde65
2009-01-17, 18:13
Hej !

Jag håller med Obo om att Kassiopi är väldigt vackert, bodde i en väldigt fin lägenhet där för många år sen, minns tyvärr inte vad stället hette men har för mig att det var Alex. Mycket god mat åt vi också, gillar verkligen Korfu, har även varit i Dassia och i Benitses.

Mvh Ludde

Bluesea
2009-01-23, 13:30
Och glöm för allt i världen inte den underbara stranden Myrtiotissa på västkusten nedanför byn Pelekas. Klassat som en av de vackraste nudiststränderna i världen har jag för mig. Fast man kan även ha kläderna på. Efter en lång och brant backe (glöm bil eller moped) kommer man ner till en sandstrand med stora klippor utslängda lite här och där. Det finns också ett vattenfall där man duschar av sig efter ett dopp i det salta och varma havet. Små tavernor finns i närheten. Fast bäst är att ta med dryck och frukt så man klarar sig några timmar. För man går gärna inte därifrån när man väl kommit dit.