handdator

Visa fullständig version : Poseidon eller Mario ?


Immar
2008-12-18, 13:28
Är ny här på forumet och har läst en hel del bra info. Hade tänkt mig en resa till Skiathos till våren och har tittat på dessa 2 hotell men har svårt att bestämma mig. Har läst en hel del bra recensioner om Poseidon (backen orkar man väl med !) men har inte hittat något speciellt om Mario. Någon som varit på Mario´s och kan säga något ? Tar tacksamt emot alla tips o råd från Er som varit där. Vilket hade ni valt ? Mario´s ligger ju nästan direkt på stranden men Poseidon har ju en fantastisk havsutsikt. Är det okej att bo på Mario´s oxå ? Hoppas på svar från någon här. bye_bye

Homeros
2008-12-18, 15:03
Hej
Var på Skiathos i somras och bodde just på Poseidon.
Tyckte att det var ett väldigt trevligt hotell. Utsikten är fantastisk. Trodde efter att läst på i detta forum att den omtalade backen upp till hotellet skulle vara värre, men så farlig är den inte.
Läget är riktigt bra. Lagom avstånd in till centrum och till stranden Megali Ammos. Busshållplatsen ligger alldeles nedanför vid backens början. Där finner du även stans bästa gyros-hak samt en dygnet-runt-öppen välsoretad supermarket också.
Mario har jag inte bott på, men vet var det ligger. Vill man ha extremt nära till stranden Megali Ammos så är detta hotell perfekt. Jag tror att det är något enklare här än på Poseidon. Pool och bar saknas t.ex. Avståndet in till Skiathos stad är något längre än ifrån Poseidon, men inte så nämnvärt.
Kan iallafall varmt rekommendera Poseidon och tror inte att ni blir besvikna där.

/Homeros

anpe
2008-12-18, 21:43
Vi bodde på Mario i juni -04. Det var helt ok, rent och fräscht. Vi bodde i en tvårumslägenhet på andra våningen med utsikt mot havet. De som bodde på första våningen hade ingen havsutsikt. Läget är perfekt om man vill ha närhet till stranden. Ving har ett hotell som ligger på stranden. Mira Mare heter det. Vi åt lunch där flera gånger. Det hotellet skulle vi nog välja om vi åker tillbaka.