handdator

Visa fullständig version : Analipsi=tråkigt?


evamariah24
2008-12-15, 21:06
Vi planerar en semester till Grekland och har hittat ett prisvärt boende i Analipsi. Det verkar vara en mysig by men jag är rädd för att det blir tråkigt i två veckor, vi vill kunna koppla av men även uppleva lite fart och rörelse + att det finns möjligheter till olika aktiviteter (båtturer, utflykter mm)Att stränderna inte är så bra och barnvänliga känns också som ett minus. Tacksam för svar!

Ziggy
2008-12-17, 11:11
Det står litt mer om Analipsi flere steder på forumet: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=12666&highlight=analipsi

God tur.

Sigbjørn

maggan08
2008-12-19, 16:22
Hej!

vi besökte Analipsi 2007 tillsammans med två barn och bodde på Elpida som är ett jättetrevligt hotell. Tyvärr är stränderna inte så bra, i vattnet är det stenigt och det blåser en del. Analipsi är en stilla liten ort men det finns ganska många restauranger mm, räcker gott och väl för 14 dgr. Vi besökte Heraklion och Hersonissos, av dessa rekommenderar jag Heraklion mer. Finns mer shopping och lite museer mm. Kreta har dock oändliga möjligheter om man åker en bit. Anissarias som ligger sammanväxt med Analipsi är grönare men verkar mest bestå av All-inclusiveanläggningar.
Vill man bara sola och bada rekommenderar jag istället Georgioupolis mellan Chania och Retymnon. Superfin strand, lämplig för barn och mysig ort!