Logga in

Visa fullständig version : Romantisk sommarsemester i Grekland?

Mika&Jimmi
2008-12-13, 13:24
Hej allihopa!

Vi vet inte riktigt om detta är rätt forumdel för våra frågor, men vi hoppas på att hamna rätt.
Till sommaren 2009 hade vi planerat att semestra i Grekland. Då vi inte är så insatta i Grekiska övärlden hoppas vi på förslag på öar som eventuellt kan uppfylla våra önskemål:
- Intim, lugn ö
- Bra restauranger
- Mysiga stränder

Nu är detta kanske bara på film, men vi tänker oss något i stil med ön som Mamma Mia-filmen utspelar sig på.

Hoppas att ni kan hjälpa oss med några förslag!

Mvh Mika & Jimmi klapp_klap

Lissi
2008-12-13, 14:14
Låter precis som Skopelos!
Kyrkan från filmen finns där...

Skopelos är otroligt vacker och det finns många resebrev därifrån här på forumet. Även om Du söker under öarna tv på förstasidan av Kalimera så finns info..
Ni har sen nära till både Alonissos och Skiathos.

Lissi

Katitzi
2008-12-13, 18:36
Poros för den mysiga romantiska stan eller Thassos för stränderna och den vackra naturen. Samos, Kefalonia eller Parga är också vackra och romantiska! bye_bye

Eva L
2008-12-13, 21:30
Folegandros kan vara ett bra val. Läs på om ön och se om det är rätt för er. Här finns övärldens finaste Chora enligt min och kanske många andras mening och där ska ni bo om ni väljer den här ön. Många fina hotell och charmiga gränder, underbart god mat och fina stränder även om de inte nås direkt från Chora där ni kan se havet från tre håll. Fata Morgana ligger på kanten och här finns det underbart vackra rum och en exklusiv miljö som ändå är prisvärd. Vill ni bo billigare finns mycket att välja på exempelvis Aegeon där jag själv har bott.

Eva

Göran
2008-12-13, 21:55
Håller med Lissi om att Skopelos är rätt plats för er! Mysig liten stad, stränder med olika karaktärer där alla hittar sin favorit, lummig grönska ger en känsla av lugn.

Kan även rekommendera Karpathos - många fina stränder med en lite vildare/kargare natur. Sök er gärna till den lilla byn Lefkos...

Göran

Netwolf
2008-12-14, 09:10
Konstigt att ingen nämnt romantikens ö numero uno - Santorini.
Där finner ni det mesta!

http://img381.imageshack.us/img381/7604/romancejz6.jpg

Hjalta99
2008-12-14, 10:33
Konstigt att ingen nämnt romantikens ö numero uno - Santorini.
Där finner ni det mesta!

http://img381.imageshack.us/img381/7604/romancejz6.jpg

Oj, det såg underbart ut! Kanske måste jag omvärdera Santorini... Den ön har aldrig lockat mig, men den bilden, den bilden...!

Eva

Kalimera
2008-12-16, 06:43
Nu är detta kanske bara på film, men vi tänker oss något i stil med ön som Mamma Mia-filmen utspelar sig på.Om ni ska åka på charter så tycker jag att ska välja Skopelos där Mamma Mia delvis spelades in. Det är en av de bästa öarna i Grekland tycker jag, där finns allt ni söker, plus att ni garanterat kommer få Mamma Mia-känsla. :)

Homeros
2008-12-16, 07:33
Batsi på Andros.
Andros är en mycket romantisk ö, och Batsi är där den mysigaste byn.
I Batsi finns flera väldigt gemytliga "äkta" grekiska tavernor med "hemtrampat" vin och det serveras alltid en ouzo på maten. Byn är lagom stor utan trängsel. Ön är mycket vacker och storslagen och längs hela kuststräckan mellan Batsi och byn Gavrion ligger flera små bad- och klippvikar som på ett pärlband. Här kan ni även finna er egen lilla vik.

Kan även varmt rekommendera Parga som även det är mycket romantiskt, är där även en väldigt hög klass på restaurangerna, flertalet är riktiga gourmet-krogar, samt även att här finns ett flertal mycket bra stränder. Dock är det här mer folk än på Andros !

/Homeros