handdator

Visa fullständig version : Tousis Parga


peppssan
2008-12-08, 13:07
Min son o hans flickvän tänkte ta en tur till Parga och dom har nästan bestämt sig för Tousis. Någon som varit där ? Verkar ligga en bit uppför backen i Parga. Jag har lovat honom att kolla lite här på forumet om Tousis men hittar inget speciellt. Någon som varit där och kan berätta nånting ?:)

MarieS
2008-12-08, 19:13
Hej!

Jag har inte själv bott på Toussis men ett par bekanta har bott där. De var jättenöjda. Det är ett enkelt men funktionellt boende som ligger i jättemysigt i gränderna en bit upp för backen, men inte hela vägen upp :)
Vi har själva bott i närheten och läget är perfekt. Det är nära till allt.
Green Bakery är ett konditori/bageri/cafe som inte ligger så långt därifrån där de serverar goda frukostar som man står sig på nästan hela dagen (inte så billigt kanske men man får mycket mat för pengarna).

Parga är ett toppenställe! Vi har varit där 4 ggr och fler gånger blir det.

MVH
Marie

peppssan
2008-12-09, 10:13
Hej!

Jag har inte själv bott på Toussis men ett par bekanta har bott där. De var jättenöjda. Det är ett enkelt men funktionellt boende som ligger i jättemysigt i gränderna en bit upp för backen, men inte hela vägen upp :)
Vi har själva bott i närheten och läget är perfekt. Det är nära till allt.
Green Bakery är ett konditori/bageri/cafe som inte ligger så långt därifrån där de serverar goda frukostar som man står sig på nästan hela dagen (inte så billigt kanske men man får mycket mat för pengarna).

Parga är ett toppenställe! Vi har varit där 4 ggr och fler gånger blir det.

MVH
MarieTack för ditt svar. Låter jättebra, ska säga till grabben. Förresten, den här rejäla frukosten, vad betalar man för den, ungefär alltså, priserna går ju upp såklart. Vet inte när ni var därnere men vad kostade den då ? Är Parga sådär lagom stort som man fått för sig ? Dom vill ha det ganska lugnt, inte festprissar precis.

jeabys
2008-12-09, 10:39
Jag har bott på Toussis, helt ok. Mkt bra standard bara man inte hamnar längst ner. Gamla mamma "Maria" är en söt dam som alltid skrattar och vattnar blommorna med högtrycksslang.
Kan varmt rekommenderas.

MarieS
2008-12-09, 18:06
Hej!

Senast vi var i Parga var 2007 och då låg priserna på frukosten mellan 7-9 euro per person. Man kan välja mellan bl. a fransk, engelsk och grekisk frukost. Alla är goda och det serveras färskt nybakat bröd till, mycket gott.
Parga är verkligen lagom på alla vis. Vi är inte heller några festprissar men vi tycker om att ta en öl eller två ute på någon bar och ta det lugnt. Det är absolut inget hektiskt nöjesliv i Parga, jag har för mig att det finns 2 diskotek om man är sugen på dans.
Det finns gott om bra restauranger t ex Sakis, som ligger uppe vid borgen och serverar god billig grekisk mat. En annan restaurang som vi gillar är Ideal som ligger på hamnpromenaden längst bort mot borgen och de serverar en internationell meny med bl a supergod pasta och pizza, de har även grekisk mat.

MVH
Marie