handdator

Visa fullständig version : Förskottsbetalning?


peppssan
2008-12-07, 10:56
Hej allihopa. Jag har en fråga ang förskottsbetalning. Har tittat lite här på forumet och läst att ALDRIG betala i förskott. Vi åker till Geo i juni nästa år och hade först bokat Nikos hotell genom Apollo men har nu ändrat mig för vi vill bo på Deep Blue Sea och har då reserverat rum där men dom vill då ha typ 20% i förskott en månad innan och resten när vi kommer ner. Är inte dom seriösa ? (jag har inte läst att dom lurat någon ) Man undrar ju lite när man läser här att aldrig förskottsbetala och hoppas någon kan råda mig. Jag har redan sagt att det var okej för oss att betala dom här 20% i förskott. Tacksam för era råd.

Zappa
2008-12-07, 11:01
Tror inte det är något konstigt!
I fjol betalade vi 3 av 8 nätter i förskott i samband med bokningen på ett litet famlijepensionat där de mycket väl visste vilka vi är.
Tror inte de på något sätt är oseriösa, och tror inte att de är rädda för att vi är det heller, men de vill väl ha en liten form av garanti att man dyker upp så de inte missar att planera för rumsraggning i hamnen.

Ta med kvittot på betalningen så inga missförstånd behöver uppstå. Vi behövde inte använda det, de hade full koll på att vi betalat i förskott!

bye_bye Sven

peppssan
2008-12-07, 11:17
Tror inte det är något konstigt!
I fjol betalade vi 3 av 8 nätter i förskott i samband med bokningen på ett litet famlijepensionat där de mycket väl visste vilka vi är.
Tror inte de på något sätt är oseriösa, och tror inte att de är rädda för att vi är det heller, men de vill väl ha en liten form av garanti att man dyker upp så de inte missar att planera för rumsraggning i hamnen.

Ta med kvittot på betalningen så inga missförstånd behöver uppstå. Vi behövde inte använda det, de hade full koll på att vi betalat i förskott!

bye_bye Sven
Ja nog är det så att dom vill ha en viss garanti. Tack för ditt svar :)

HansL
2008-12-07, 11:20
Hej!
har de senaste tre gångerna bokat via nätet och förskottsbetalat ca. 30% av boende kostnaden, både i Grekland och en gång i Spanien och detta har fungerat alldeles utmärkt. Man har som föregående inlägg säger full koll på detta, men ta med kvitton på inbetalningen om några tveksamheter skulle uppstå.
Sedan kan man be att man skickar ett "kvitto" på att förskottet kommit fram ex. via mail.
bye_byeHansL i Värmland

peppssan
2008-12-07, 11:29
Hej!
har de senaste tre gångerna bokat via nätet och förskottsbetalat ca. 30% av boende kostnaden, både i Grekland och en gång i Spanien och detta har fungerat alldeles utmärkt. Man har som föregående inlägg säger full koll på detta, men ta med kvitton på inbetalningen om några tveksamheter skulle uppstå.
Sedan kan man be att man skickar ett "kvitto" på att förskottet kommit fram ex. via mail.
bye_byeHansL i Värmland
Ska ta med kvittot. Förskottsbetalning är säkert vanligt och är ju egentligen inte så konstigt. Men läste som sagt lite här på forumet om att aldrig göra det så därför ville jag ha lite synpunkter på detta och det tackar jag så mycket för. Peppssan i Skåne :)

Janérik
2008-12-07, 21:13
Det är ju lite både ock med detta att förskottsbetala.
Jag har alltid varit av åsikten att det är svårt att boka ett rum som man inte har sett, då blir det naturligtvis ännu svårare för mej att acceptera att förskottsbetala på ett rum som jag aldrig har sett. Ska man till ett ställe och ska bo där i två veckor så är det nog fullt naturligt att de vill ha lite förskottsbetalning, precis som någon skrev ovan så blir det ju ett avbräck för dem om någon har bokat två veckor och sedan inte dyker upp. Att inte förskottsbetala på grund av att jag är rädd att bli blåst skulle aldrig falla mej in i Grekland, jag vill nog tro att det hotellet som blåser sina gäster på det sättet inte överlever länge.

Mvh Janérik (som planerar för fullt)

Nektaria
2008-12-07, 22:02
Man undrar ju lite när man läser här att aldrig förskottsbetala och hoppas någon kan råda mig. Jag har redan sagt att det var okej för oss att betala dom här 20% i förskott. Tacksam för era råd.

Hej!
Skicka gärna ett mail till Ypsilon som har mycket stor erfarenhet av
Deep Blue See

Hälsningar
Lena

peppssan
2008-12-08, 10:22
Hej!
Skicka gärna ett mail till Ypsilon som har mycket stor erfarenhet av
Deep Blue See

Hälsningar
LenaTusen tack för tipset Lena. Ska maila Ypsilon nu ....bye_bye