handdator

Visa fullständig version : hotel papillon


anna73
2008-12-05, 21:40
Hej,

Valet inför hösten står nu mellan Lefkas och Zakynthos. Någon som har några synpunkter på Argassi? Och kanske bott på hotell Papillon? Hur är Argassi. Vi har tre barn i åldrarna 3,9 och 11 år, men för den skull vill vi inte ha helt lugnt på kvällen. Tänkte stanna i två veckor och vill då att det finns ett hyfsat utbud på restauranger. Hur är det med stränder? Är det lätt att ta sig till fina närliggande stränder?

Hoppas på många tips och synpunkter!

Tack, Annabye_bye

lolis
2008-12-30, 13:45
Hej
Har bott 2 veckor i Juli på hotell Krinas i Argassi . Det finns inte mycket till badstränder, massor av fulla engelsmän. Inkastare överallt.:eek:

Det finns massor av restauranger att välja mellan.

Det går att åka buss till närliggande stränder.

Hyrde bil och körde runt ön, åkte med några båtturer. Det är en mycket vacker ö._B-anana

Det var jag, min svåger och mina 2 barn 16 och 18 år.

Lolis bye_bye

anna73
2008-12-30, 22:36
Tack för svaret, men nu är det bokat och klart och det blev Nidri på Lefkas!

Anna

Rob Roc
2009-01-09, 10:49
Ser att du valda Lefkas istället... men svarar ändå ifall någon annan söker svar här.

Gillar Argassi och har bott på Papillon som är ett trevligt hotell/lägenhetshotell med enkla rum och en stor pool med separat barnpool.

Finns väldigt många bra restauranger i Argassi och tack vare britterna (modell äldre, inte så mycket ungdommar) finns det lite hålligång oxå.

Stranden är inte Greklands bästa men duger bra, själv brukar jag alltid ta badbuss till St Nicholas beach.

Cocco
2009-07-18, 13:02
Kom just hem och bott på Papillon och jag säger bara VÄLJ INTE PAPILLON HOTEL! Vill alltså varna för dem.
Otrevlig personal tyvärr.
Rummen (inte lägenheterna alltså) är helt otroligt hemska, i princip alla krävde att byta till lägenhet. Rummen har ej kök, är mörka och deprimerande och toaletterna funkar dåligt osv. Sorry papillon, men det är sant...Detta var det stora samtalsämnet bland alla som var där.
Poolen var smutsig och luktade ibland illa, samt ingen poolbar fast det stod det i airtourslistan.
Mycket snålt med handdukar och toapapper.
Vi bytte till lägenhet som var mycket bättre än rum, men fick då istället detta:
Ett otroligt oväsen hela nätterna med varvande bilar, lastbilstutande och hysteriskt gallskrikande folksamlingar utanför.
Vi pratade med de som valt frukost på morgonen, vilket i beskrivningen lät rätt fantastisk. Det var lite torrt bröd några få ostskivor/skinka per person som noga räknades av personalen, kaffe, te och blaskig juice.
Nåt som var bra med Papillon? Lägenheterna var helt ok men lite slitna men det gör ju inget. Poolen stor och simvänlig.
Vi är vana resenärer, inga gnällisar, vana vid både lyx och ris...men detta var helt enkelt inget kul, trust me...Välj ett annat hotell är mitt tips. Skall även kontakta airtours och be dem avsluta samarbetet.
Mvh Coco:)

Rob Roc
2009-07-20, 13:57
Kom just hem och bott på Papillon och jag säger bara VÄLJ INTE PAPILLON HOTEL! Vill alltså varna för dem.
Otrevlig personal tyvärr.
Rummen (inte lägenheterna alltså) är helt otroligt hemska, i princip alla krävde att byta till lägenhet. Rummen har ej kök, är mörka och deprimerande och toaletterna funkar dåligt osv. Sorry papillon, men det är sant...Detta var det stora samtalsämnet bland alla som var där.
Poolen var smutsig och luktade ibland illa, samt ingen poolbar fast det stod det i airtourslistan.
Mycket snålt med handdukar och toapapper.
Vi bytte till lägenhet som var mycket bättre än rum, men fick då istället detta:
Ett otroligt oväsen hela nätterna med varvande bilar, lastbilstutande och hysteriskt gallskrikande folksamlingar utanför.
Vi pratade med de som valt frukost på morgonen, vilket i beskrivningen lät rätt fantastisk. Det var lite torrt bröd några få ostskivor/skinka per person som noga räknades av personalen, kaffe, te och blaskig juice.
Nåt som var bra med Papillon? Lägenheterna var helt ok men lite slitna men det gör ju inget. Poolen stor och simvänlig.
Vi är vana resenärer, inga gnällisar, vana vid både lyx och ris...men detta var helt enkelt inget kul, trust me...Välj ett annat hotell är mitt tips. Skall även kontakta airtours och be dem avsluta samarbetet.
Mvh Coco:)
Oj då har det gått ner sig snabbt. Bodde i en lägenhet där i september för två år sedan.
Trivdes mycket bra, poolen var då ren och fräsch, och poolbaren var alltid öppen. Stördes aldrig, men det kanske är skillnad om man åker under högsäsong.