Visa fullständig version : Georgipouli
peppssan
2008-12-02, 16:45
Har fastnat mycket för denna by efter bl a allt trevligt jag läst om här på forumet. Nu undrar jag om någon av er varit på Sylvia eller Nikos (Apollos hotell), har tittat lite på dom på Apollos sida men inte hittat mycket mer någon annanstans. Kanske någon här tycker något om dessa alternativ till boende i Geo eller har bott där och vill säga sina synpunkter. Vi hade ev tänkt åka dit i maj nästa år (sen åker vi till Rethymnon till hösten) och tar tacksamt emot era synpunkter. Boendet är inte det viktigaste utan mer att komma iväg och Geo verkar bara så där underbart som man kan tänka sig.
Nektaria
2008-12-02, 21:11
Nu undrar jag om någon av er varit på Sylvia eller Nikos (Apollos hotell), har tittat lite på dom på Apollos sida men inte hittat mycket mer någon annanstans. .
Hej!
Har varit i Geo snart 30 gånger och älskar denna lilla by. Det har blivit som vårt andra hem, med nya släktingar som vi återser med glädje varje gång!
Denna gång vi åker ska vi bo på Nikos hotel i maj. Vår dotter och hennes man har bott där och var mycket nöjda. Vi har också besökt dem på hotellet och det verkade helt okay. Jag har faktiskt inte hört någon som klagat, tvärtom säger man att ägaren är jättetrevlig!
Sylvia har vi goda vänner som bott på och återkommer till sedan flera år tillbaka, och de är också nöjda med detta hotell!
Lycka till!
Lenabye_bye
peppssan
2008-12-03, 09:09
Hej!
Har varit i Geo snart 30 gånger och älskar denna lilla by. Det har blivit som vårt andra hem, med nya släktingar som vi återser med glädje varje gång!
Denna gång vi åker ska vi bo på Nikos hotel i maj. Vår dotter och hennes man har bott där och var mycket nöjda. Vi har också besökt dem på hotellet och det verkade helt okay. Jag har faktiskt inte hört någon som klagat, tvärtom säger man att ägaren är jättetrevlig!
Sylvia har vi goda vänner som bott på och återkommer till sedan flera år tillbaka, och de är också nöjda med detta hotell!
Lycka till!
Lenabye_bye Tack för ditt svar, är ju inte alltid de dyraste hotellen som är de bästa ! och jag ska titta igen på Nikos för det var det jag gillade mest och va kul att ni upplevde det som positivt. Hur länge stannar ni ? :)
Nektaria
2008-12-03, 11:42
Två veckor blir det. Längtar! _B-anana
Framking
2008-12-07, 18:46
Ursäkta att jag tränger mig på den här tråden... men jag undrar hur det är med mygg i Geo. Vi har varit i Rethymnon i maj de senaste fem åren och vi har nu sneglat lite på Geo som verkar otroligt mysigt. Senaste gången vi var i Rethymnon träffade vi ett par som bodde i Geo och de klagade på mygg, något vi aldrig har upplevt i Rethymnon. Som norrlänningar får vi nog av dessa irriterande varelser under sommaren... Någon som har erfarenhet av hur det brukar vara i mitten på maj?
Nektaria
2008-12-07, 19:34
Senaste gången vi var i Rethymnon träffade vi ett par som bodde i Geo och de klagade på mygg, något vi aldrig har upplevt i Rethymnon. Som norrlänningar får vi nog av dessa irriterande varelser under sommaren... Någon som har erfarenhet av hur det brukar vara i mitten på maj?
Hej!
Vi har varit i Geo många gånger i maj och har aldrig haft problem med mygg. Vi har också goda vänner som inte klarat av myggen i juli och augusti. Man har till och med behövt uppsöka läkare för att få penicillin. De återkommer årligen i maj och har inga problem vid den tiden! :)
Hälsningar
Lena
Framking
2008-12-09, 18:27
Tack Lena!
Jag ska nog försöka med Geo nästa gång... ;-)
Angående mygg i Geo så har vi inte heller haft några problem men eftersom det rinner en lite flod i utkanten av byn så kläcks det en hel del insekter där eller i dess närhet bla myggen. Är man känslig och bor i närheten av floden kan man såklart få känna av att det finns mygg . En annan häftig sak med djurlivet vid floden är i juni när grodor/paddorna är aktiva kan man framåt kvällen få höra hundratals ja tusentals grodor som kvackar och låter. Det är riktigt häftig för det hör man sällan i Sverige.Tack Lena!Jag ska nog försöka med Geo nästa gång... ;-)
maggan08
2009-01-07, 16:18
vi besökte Georgiopoli i juni i fjol, såg inte ett mygg. Vi blev helt förälskade i orten och skall definitivt återvända men inte år för nu blir det Thassos. Vi bodde på Manusos (Apollo) så jag vet inte ngt om hotellen ni tittat på. Det verkar som om man tagit bort Manousos i år vilket jag bara kan applådera, rena Fawlty Towers!!! Vill passa på och tipsa om floden som rinner ned bortanför Corissa Princess, jättemysigt att bada där det kalla vattnet från Lake Kournas möter varma vattnet i havet! Vid floden finns en restaurang där man kan sitta och titta på fiskarna och fåglarna.
ja nu har vi bokat flygstolar med Norweigan 8 aug.ska försöka få rum på Eleana där vi bodde förra gången ...Längtar..Kul att se fram emot en resa ..Hälsningar från ett svinkallt Luleå...brrrrrrrr
/katarina
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.