handdator

Visa fullständig version : Tyvärr så är vi hemma igen!!


Joppan
2005-08-21, 11:15
Ja, då har man tyvärr avslutat årets greklandsresa och det är länge till nästa år för jag kan inte tänka mig nåt mycket annat.

Vi har varit i Platanes/Rethymnon i 5 dagar och bodde på La Stella, ett fräscht och litet mysigt hotel mkt centralt, det tar ca 5 min max att gå ner till byn där alla tavernor, butiker osv ligger, det fanns ganska mycket mysiga små barer oxå.

Vi hittade en jättemysig taverna som heter Taverna Garden man sitter i en trädgård. God mat och ägaren var en helmysig, trevlig och skojsam äldre man,
Vasilis heter han.

Stranden rekomenderar jag inte till barn för det nu var det röd flagg varannan dag rätt stora vågor jättestenigt och inte långgrund direkt men själva stranden var ren och fin.

Sedan for vi till G-polis och då var man ju hemma som sagt.
Trevlig vecka med många bekanta som vi slöt upp med.

Längtar redan till nästa......:(

//Joppan

martinifk
2006-01-24, 17:15
Hejsan bye_bye

När jag läste om att du bott på La Stella i Platanes väcktes gamla goda minnen uppflabb_flab.Det är nämligen så att jag med familj var på La Stella 1998 och då var jag bara 8 år (nu 15 år). Vi hamnade där efter en restresa där vi antingen skulle hamna i Rethymnon eller Chania och det blev som tur var på La Stella i Rethymnon (platanes).1998 VAR HOTELLÄGAREN i 50-60 års åldern och undrar givetvis om denne vid namn NIKITAS fortfarande var hotellägare när ni var där 2005? Han hade grått hår och var mycket snäll.
Konstigt nog mest mot oss ,han bjöd ut oss vid ett tillfälle till en restaurang han tyckte var bra och en gång beställde han också mat till hotellet (väldigt många godsakerflabb_flab) Vifastnade för Kreta och ska nu åka dit för 4:e gången i juli och vara där i 2 härliga veckor (längtar redan...) Hotellet denna gång heter Motakis Village och -99 var vi på Missiria och -03 på Seafront OBS alla dessa hotell i Platanes,Adele eller Missiria. Skulle vara roligt att höra om ni har några resplaner inför sommaren??


HOPPAS HÖRA AV DIG INOM KORT MVH Martin Lundin


Kretafantasten på bara 15 år_B-anana _B-anana _B-anana _B-anana

Joppan
2006-02-05, 17:49
Hej på dej!
La Stellas ägare förra sommaren var en mörk lång kille ca 25 år (alltid svårt att bedöm ålder på greker) Han heter Georgos Motakis. Jag upptäckte att det fanns ett hotell som heter Motakis village och gissar att det kanske är dom som äger även det hotellet. Denna Georgos var oxå en väldigt trevlig kille, mycket bra att ha att göra med.

Vi har bokat stolar för sommaren svar ja, det blir i augusti vi åker, tyvärr bara en vecka men vi har inte möjlighet till något annat i år snyft_drop
Men men 1 vecka är ju bättre än ingenting. Vi åker till Georgioupolis som vanligt med några andra familjer som vi oxå alltid brukar. Vi har fastnat i G-polis de senast åren faktiskt. Oj vad det är länge till augusti.
Har inte startat någon nedräknare, gör det när vi har bokat hemresan och allt är bokat och klart så att säga.

Skriv gärna och berätta om Motakis village när ni kommer hem kul och höra om det är samma familj som äger båda hotellen.

Mvh Joppan

martinifk
2006-02-05, 18:02
Hej på dej!
La Stellas ägare förra sommaren var en mörk lång kille ca 25 år (alltid svårt att bedöm ålder på greker) Han heter Georgos Motakis. Jag upptäckte att det fanns ett hotell som heter Motakis village och gissar att det kanske är dom som äger även det hotellet.

Jätteroligt att få veta om ägaren och visst ska vi höra om det är samma borde kunna vara så eftersom han heter samma som hotelletflabb_flab
Hoppas ni får en bra resa flabb_flab

MVH Martinbye_bye