handdator

Visa fullständig version : Hotel ALEX


anna73
2008-12-02, 10:18
Hej,
Sitter här och planerar för nästa hösts resa. Funderar på Airtours hotel ALEX i Nidri. Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur är Nidri för en barnfamilj, barnen är 3,9 och 11 år. Vi gillar både hav och pool. Vill inte ha en helt "död" by utan det får gärna vara lite liv på kvällen. Hur är det med vattenaktiviteter typ trampbåt osv?

Tacksam för svar,
Anna bye_bye

Kalimera
2008-12-03, 15:22
Nidri är allt annat än dött så det behöver ni inte oroa er för. ;) Stranden är ingen höjdare, ganska stenig, även botten är delvis stenig så jag kan nog inte påstå att den är barnvänlig. Där finns en del vattenaktiviteter, bland annat uthyrning av trampbåtar. Jag vet inget om hotellet tyvärr.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grek_026.jpg

Stranden i Nidri.

Eva L
2008-12-03, 16:05
Det bästa med Nidri är att det går att åka därifrån. ;)Var där för många år sedan mitt i högsäsong. Förfärligt med trafik på den trista vägen som går genom byn. lnga mysiga gränder, massor av mygg men bra möjligheter att göra många trevliga båtutflykter både till stränderna på andra sidan ön samt till Meganisi. Jag gillar en helt annan typ av semesterorter så trots utflyktsmöjligheterna åker jag inte dit igen men andra gillar Nidri så ni bör nog prova själva.

Eva