handdator

Visa fullständig version : Nattliv


kreta09
2008-11-29, 15:09
Hur är nattlivet i Rethymnon? Är det mest barer eller finns det diskotek/klubbar också? Nånting att ha för 18åriga ungdomar ?
Hur är utelivet jämfört med Chania? Bättre eller sämre?

Skulle uppskatta svar väldigt mycket!

TACK PÅ FÖRHAND!

Arne
2008-11-29, 16:32
Eftersom Rethymno är en universitetsstad så är det ett nattliv icke av denna världen året runt!!!

Arne

litentuva
2008-11-30, 11:48
Ja, nattlivet är bra i rethymno med många många discon/nattklubbar och barer att välja på. Mycket av festandet har rört sig ut mot förorterna Platanias och Adele med bla utomhusdiscot "Baja". Dit tar man sig lätt med taxi till en kostnad av ca 5€ från centrala rethymno. Annars finns alltid klassikern "Fortessa" i den lilla venetsianska hamnen, mycket centralt. Tänk på att klubblivet oftast drar igång ordentligt efter kl 12-01 och att det är rätt dött på discona inan det. Fram tills dess är barer och cafeér som gäller!

Eva L
2008-11-30, 13:00
Har de stängt klubbarna inne i stan. De var mycket populära förr?

Eva

litentuva
2008-11-30, 13:48
De gamla vanliga klubbarna finns kvar, bla Fortessa och rockcafé men det har öppnat fler nya i förorterna som är mycket populära hos grekerna men som också lockar turister. Det kan bero på att platanias och adele har exploaterats rätt mycket och att det finns business att göra på festsugna turister som inte alltid orkar ta sig in till city.

beeatrice
2009-01-02, 23:54
Hej! Själv blir jag 18 i höst och det blir även mitt tredje år i Rethymnon i sommar. Kroglivet är underbart, själv hänger jag i och för sig mest på rock café eftersom de har en jättebra dj. Men Metropolis är också bra fast det kan vara lite trångt. Sen finns Envy, men där hänger mest grekiska män och hoppas att unga tjejer ska komma in och dansa för dom... Ice club fanns 2007 men jag vet inte om det finns kvar..

Joozy
2009-01-08, 10:52
Hej!Var till rethymnon förra sommaren,en sista minuten,hamnade ca 8 km från centrum,men vi var in till stan,och var mest på rock cafe,och även envy som vi hamnade på av en slump,metropolis tyckte jag mest bara hade greker där....sen va det så när vi va i slutet av augusti så verkade det mest vara drag på fredag och lördag,det blev vi besvikna över...men kanske vi inte hittade dom rätta ställena helt enkelt....men blir nog kreta denna sommar med :)klapp_klap
Josefin