handdator

Visa fullständig version : Lefkas för första gången


jeabys
2008-11-28, 10:56
Hej!
Jag och en kompis reser alltid tillsammans någonstans 2 veckor av vår semester. Är gamla Skiathos fan sedan 12 år tillbaka, men har bestämt oss för att inte åka dit i år. (förra året blev det Skiathos med sambon och Parga med kompisen, gillade dock inte Parga).

Vi vill ha fantatiska ständer! God mat, mysiga gränder och en massa barer. Vi blir också glada om det inte bara är "knattar" på Lefkas då vi själva är mellan 35-40.

Tacksam för tips.

Kalimera
2008-11-28, 11:20
Om det är party ni är ute efter passar Nidri bäst, tyvärr är byn inte det minsta likt Skiathos stad, eller Parga. Några mysiga gränder finns inte och stranden är inget vidare. Däremot kan ni äta god mat och gå på massa barer. :)

De bästa stränderna finns på västkusten, långt från Nidri. Jag gillar Nidri, men av andra orsaker än fina stränder och mysiga gränder. Nästa gång jag åker till Lefkas kommer jag bo i Agios Nikitas. Det är en liten by med hög mysfaktor och med en bättre strand än den i Nidri. Extra plus för närheten till öns bästa stränder, och till Lefkas stad.

jeabys
2008-12-01, 16:10
Hej!
Tack för ditt svar. Lefkas är bort prioriterat. Vi funderar på Karpathos istället.
/Jeanette