handdator

Visa fullständig version : megali ammos, havsnära boende


Oliv-ewa
2008-11-22, 19:37
Hej
Kan nån rekommendera nåt havsnära boende i Megali Ammos eller däromkring? Vill gärna bo så man har havsutsikt och gångavstånd till stan.

24-seven
2008-11-23, 10:51
Palmyra studios är den bästa kombinationen. Nära till stan, nära till Megali ammos stranden och fin utsikt samt fräscha rum.

Alternativ till Palmyra är:

Aria som ligger något närmre stan men ej går att boka med havsutsikt (dock finns 2 rum på hotellet som har fin utsikt)

Poseidon ligger närmre stan och lite längre från stranden än Palmyra och Aria. Väldigt fin utsikt men backen upp till hotellet kräver marathon-kondition.

Ekanterini ligger nästan på Megali ammos stranden men saknar havsutsikt,

Lenio ligger på Megali ammos stranden med havsutsikt, dock har jag läst (här på forumet) att det har blivit sämre senaste åren.

Megali ammos stranden hör inte till de finaste stränderna på ön (även om den är helt OK), och därför kanske man bara badar där första dagen (då man vill ner och bara omgående). Detta gör att jag hade satsat på fin utsikt/fräscht hotell mer än på att hamna nära stranden.

Lycka till med bokningen!

Göran
2008-11-23, 18:44
Jag kan rekommendera Villa Giannis. Ett välskött hotell, högt ovanför stranden men med härlig utsikt från (nästan) alla rum. Gångavstånd till stan om man tycker 20 min promenad är OK? Nerför backen och över vägen och man är mitt på Megali Ammos...
Busshållplats nr 5 ligger precis nedanför backen till hotellet, lätt att ta sig västerut till många fina stränder med bussen.
Lycka till!
Göran

BOKA
2008-11-24, 11:41
Palmyra studios bodde vi på i september i år. Det är ett mycket fint alternativ, stora lägenheter, stora balkonger och jättefin utsikt över havet. Även trevlig innehavare som gärna serverar lite lättare mat eller/och dricka. Det finns dessutom en fin pool med solstolar.

Nackdelar kan vara vägen som går alldeles intill Palmyra studios. I september höll dom dessutom på med ett nybygge tvärs över vägen sett från Palmyra men det ska väl förhoppningsvis vara klart till kommande säsong!?

Olle bye_bye

skrutt
2008-11-24, 15:58
bye_byeHej jag kan rekomendera Lenio TROTS att det är lite "skruttigt",utsikten från balkongen är gudomlig och Tavernan med Kostas i spetsen serverar JÄTTEGOD mat...sen är väl inte stranden den allra bästa men helt ok tycker jag...Palmyra har jag inte bott på men jag förstår att det är bra där!!!Jag bodde på Ekaterini nu i september det var väl ganska bra,men för mej är det jätte viktigt att kunna sitta på balkongen och se ut över havet och det går ju inte där.Hoppas du hittar nå´t som passar...men bara att få komma ner till Skiathos är ju underbart...Jag planerar min Maj resa och vet inte riktigt vart jag ska bo,jag reser ensam i år och den enda som har "singelpriser" är Hotel Galini,det är mysigt men som sagt ingen havsutsikt!!!Det är kanske någon som kan rekomendera mej ett privatboende???_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Oliv-ewa
2008-11-25, 23:34
Tack för fina tips klapp_klap

Lutar åt Palmyra eller Lenio. Ligger dom intill varandra?
Får Skrutt tips om nåt privat boende, så tipsa mig gärna flabb_flab

skrutt
2008-11-26, 11:02
Ang_elxLenio ligger precis vid vattnet och palmyra på en kulle på andra sidan "stora vägen"....men ca 5 min gångväg emellan!!!Lenio har ingen störande trafik bara havets brus...UNDERBART!!!Sen kan jag tro att Palmyra e lite "bättre" inomhus,jag har aldrig bott där.Men som sagt;utsikten från Lenios balkonger är gudomlig...ETT SVÅRT VAL...Lycka till.bye_bye

skrutt
2008-11-28, 12:29
Tack för fina tips klapp_klap

Lutar åt Palmyra eller Lenio. Ligger dom intill varandra?
Får Skrutt tips om nåt privat boende, så tipsa mig gärna flabb_flab
Hej Oliv-Ewa....Ja jag bor i gbg närmare bestämt Majorna...och visst e jag en "tjej"...på 57 år och jag fyller år just i dag....Jag försökte svara på ditt med. som du skickat till mej,men det gick inte!!!Vi kanske ses nere på Skiathos,jag hämtade katalogen från Apollo i går,får se när det bär av...vi hörs och ses säkert oxå...:)

Oliv-ewa
2008-11-28, 21:53
Jag tänkte väl att du skutt var en gbgare :-)
Resorna till Skiathos startar väl i sköna maj?

STOOOORT GRATTIS SKRUTT PÅ FÖDELSEDAGEN! HIPP HIPP HURRRAAAAA