handdator

Visa fullständig version : Hersonissos


peppssan
2008-11-17, 16:29
Tänkte oxå fråga lite om Hersonissos då jag även kollat in lite där. Blir så när man aldrig varit på kreta och funderar hit o dit. Där verkar oxå vara trevligt (precis som många andra ställen) men någon som har erfarenhet av H-ssos och vill ge mig något tips, om man t ex jämför med Rethymnon, vilket inte ligger så långt ifrån väl ? Alla tycker vi olika om olika platser men Hersonissos verkar oxå trevligt o mysigt. Där har jag kollat på hotell Villa Vicky, vilket ju inte har strandläge direkt, men andra positiva fördelar. Någon som varit där och kan säga något ? Vilket föredrar ni som kanske varit på bägge orterna, Rethymnon eller Hersonissos ? Tack igen alla ni som svarar. Peppssan med sambo .......

litentuva
2008-11-17, 16:38
Tänkte oxå fråga lite om Hersonissos då jag även kollat in lite där. Blir så när man aldrig varit på kreta och funderar hit o dit.

hej igen... Hersonissos ligger öster om Herakleion och det tar ca 1-2 timmar att köra dit från rethymno.
Jag har bara passerat själva staden vid ett tillfälle men jag vet att det är ett ställe som är känt för sitt partyliv på sommrarna då det är ganska mycket hålligång där. Har hört av andra här på forumet att det finns fina och mer stillsamma orter i närområdet om man vill ha det lite lugnare.

peppssan
2008-11-17, 16:56
hej igen... Hersonissos ligger öster om Herakleion och det tar ca 1-2 timmar att köra dit från rethymno.
Jag har bara passerat själva staden vid ett tillfälle men jag vet att det är ett ställe som är känt för sitt partyliv på sommrarna då det är ganska mycket hålligång där. Har hört av andra här på forumet att det finns fina och mer stillsamma orter i närområdet om man vill ha det lite lugnare. Okej, jag har bestämt att det blir Rethymnon och vi kommer att bo på Palm Beach. Verkar toppen med den fina havsutsikten och närheten till det mesta man behöver. Vi åker ju inte ner förrän nästa höst så det är bara att vänta och längta dit ............... bye_bye Tack alla ni som orkat svara mig .....

litentuva
2008-11-17, 17:04
Grattis till ett bra val;):D, jag tror inte att ni blir besvikna. Och när ni badat av er i stan och känner för miljöombyte så hyr ni en bil och drar över till Södra Kreta (lokalbuss funkar också). Både Plakeias och Rodakino är fina utflyktsmål om ni känner för en dagsutflykt för att inte tala om Agios Pavlos!