handdator

Visa fullständig version : Mer tjat om stränder ;-)


inkfish
2005-08-18, 21:13
Hittar inte riktigt de svar jag söker så jag startar ogenerat ännu en tråd om stränder på Karpathos Ang_elx

Skulle vara väldigt tacksam om några vänliga själar ville lista några bra stränder enligt följande:

1) Går det buss eller båt dit? (Och hem, förstås :eek: )

2) Finns det taverna eller ska man ta med matsäck? (Tyst, Elisabet ;) )

3) Är det solstols- och parasollstrand eller inte?

Av omsorg om såväl lokalbefolkning som turister avstår jag från att köra moppe på egen hand :o. Är man begränsad till tråkiga stränder då?

Elisabet
2005-08-18, 21:17
HUR I H*****E GÖR DU????????? :eek:

Hittar inte riktigt de svar jag söker så jag startar ogenerat ännu en tråd om stränder på Karpathos Ang_elx

Skulle vara väldigt tacksam om några vänliga själar ville lista några bra stränder enligt följande:

1) Går det buss eller båt dit? (Och hem, förstås :eek: )

2) Finns det taverna eller ska man ta med matsäck?Exakt HÄR var jag på väg att börja skriva!!!!! (Tyst, Elisabet ;) )

3) Är det solstols- och parasollstrand eller inte?

Av omsorg om såväl lokalbefolkning som turister avstår jag från att köra moppe på egen hand :o. Är man begränsad till tråkiga stränder då?

inkfish
2005-08-18, 21:33
Tja, har tentaklerna ute, vettu :D

Elisabet
2005-08-18, 21:41
Då får du inte veta nåt om Agios Minas heller då :mad:










;)

inkfish
2005-08-18, 21:49
...jag är en jättesnäll och helt igenom kamratlig person :o :o :o

Så så, få höra nu då!!!

ciakoohler
2005-08-18, 22:03
...jag är en jättesnäll och helt igenom kamratlig person :o :o :o

Så så, få höra nu då!!!

Eller så får du vänta tills jag kommer ner,så ska jag visa dig o följa med dig dit

inkfish
2005-08-18, 22:05
Du är snäll du cia. Precis som fabbro google, han har just berättat en hel del för mig om Agios Minas ;)

Fast enligt fabbro finns det varken båt eller buss dit, vet du om det stämmer?

Elisabet
2005-08-18, 22:18
Fast enligt fabbro finns det varken båt eller buss dit, vet du om det stämmer?Jag vet att det inte stämmer och jag vet också att Cia mer än gärna vill åka dit igen eftersom det var den absolut bästa utflyten vi gjorde :)

Båten hade bara gått sedan augusti eftersom ungdomarna (herregud är jag så gammal så jag säger ungdomarna om dom????? :eek: ) som äger den inte hade fått sina tillstånd tidigare.

Det är en fin träbåt som heter Zacharias. En syster, bror och äkta man (gissa själv till vem av dem) som alla var mycket sympatiska körde först till Apella (den enligt många vackraste stranden) och sedan vidare till Agios Minas, där de stannade i flera timmar, så att tiden räckte till både MAT som de tillagade på plats (enkelt men gott), bad (inga parasoll men ett par "kvarglömda" solstolar fanns det där) och vandring i olivlundarna intill eller upp till den lilla kyrkan på klippan ovanför. Ett norskt par i sällskapet gick som sig bör på tur till den och sa att utsikten var storslagen därifrån.

Båda stränderna är mycket vackra stenstränder med klippor intill och träd. Agios Minas är i mitt tycke skönare, alla lovord som Apella får, till trots.

inkfish
2005-08-18, 22:25
Okej, man tar sig dit som heldagsutflykt med båt och lunch, alltså. Tack tack, det var precis sån info jag var ute efter. :)

Elisabet
2005-08-18, 22:29
Okej, man tar sig dit som heldagsutflykt med båt och lunch, alltså. Tack tack, det var precis sån info jag var ute efter. :)Jo, men i alla fall i höstas när utflykten var så ny, kändes den inte alls som en gruppresa, utan mer som en taxibåt. Lunchen är 'optional', så den behöver du inte äta ;)

inkfish
2005-08-18, 22:36
Och hur i h-vete gör DU :eek:?

Mina två första tankar var:

1) shit, gruppresa
2) undrar om man kan ta det som taxibåt, skippa lunchen och vara mer för sig själv, med egen matsäck?

flabb_flab

(Iofs kan såna utflykter vara jättemysiga om sällskapet ombord är trevligt. Ville bara veta om möjligheten fanns att vara för sig själv också).

Mikke
2005-08-18, 22:40
...Bleckis...du kan få en moppe-lektion av mej....;)
Herrhagen forever!
Mikke

Elisabet
2005-08-18, 22:45
...Bleckis...du kan få en moppe-lektion av mej....;)Och om ni kör omkull så skyddar du henne lika omsorgsfullt som du gjorde med felan den gången... ;)

inkfish
2005-08-18, 22:56
...Bleckis...du kan få en moppe-lektion av mej....;)
Herrhagen forever!
Mikke

Det vore iofs jäkligt bra... Jag har hyrt moppe EN gång i Grekland, då hade jag tränat ungefär tre raksträckor på en kompis moppe här hemma.

Det räckte inte, upptäckte jag när jag blev hängande på ett krön på Patmos där gatjäveln inte bara lutade utan också krökte, då grät inkfish snyft_drop

Elisabet
2005-08-18, 22:56
Och hur i h-vete gör DU :eek:?

Mina två första tankar var:

1) shit, gruppresa
2) undrar om man kan ta det som taxibåt, skippa lunchen och vara mer för sig själv, med egen matsäck?

flabb_flab

(Iofs kan såna utflykter vara jättemysiga om sällskapet ombord är trevligt. Ville bara veta om möjligheten fanns att vara för sig själv också).Båten är ganska liten, så det blir inte mycket folk även om den är full.
Stranden är inte så liten och området som man kan röra sig på, dvs runt stranden är stort.
"Tavernan" som ungdomarna har byggt där, är mer som ett strandcafé. De har med sig livsmedel i båten och tillagar sallad, meze och liknande där. Folk åt i omgångar som på en vanlig taverna. Dessutom var det även ett sällskap där som kommit med bil, så det kändes inte alls som en gruppresa.
Självklart hade man kunnat ha egen matsäck, men det var KLART VÄRT att äta där, det var både gott och billigt!
Och på hemvägen bjöd de på vin (visst var det det Cia, eller minns jag fel? Höll först på skriva ouzo, men det känns inte som det var det vi fick...), så då kändes det extra bra att ha ätit där och gynnat dem, de var faktiskt väldigt sympatiska.

Flera av de andra passagerarna var väldigt trevliga och framför allt på tillbakavägen blev det en hel del surr, men det var som sagt bara skoj.

inkfish
2005-08-18, 23:03
Denna utflykt är garanterat antecknad på dagordningen, tusen tack :)

*hoppas på tips på fler stränder*

ciakoohler
2005-08-18, 23:07
[QUOTE=Elisabet]Båten är ganska liten, så det blir inte mycket folk även om den är full.
Och på hemvägen bjöd de på vin (visst var det det Cia, eller minns jag fel? Höll först på skriva ouzo, men det känns inte som det var det vi fick...), så då kändes det extra bra att ha ätit där och gynnat dem, de var faktiskt väldigt sympatiska. Inte kommer jag ihåg nåt vin eller ouzo o jag brukar inte glömma sånt ,men vem vet ??

Elisabet
2005-08-18, 23:12
Inte kommer jag ihåg nåt vin eller ouzo o jag brukar inte glömma sånt ,men vem vet ??Du hade ju somnat när de kom med det, men jag väckte dig och du drack :D Fast det kanske var i sömn??? flabb_flab

ciakoohler
2005-08-18, 23:14
Förmodligen,jag dricker allt som bjudsflabb_flab

Mikke
2005-08-18, 23:52
.....ni e allt ett par härrliga brudar.....!! Synn att dunte kommer ner, Bettan..
Mikke
(28dar)

Elisabet
2005-08-18, 23:57
.....ni e allt ett par härrliga brudar.....!! Synn att dunte kommer ner, Bettan.. Jo, liiite tråkit e de. Fast du har ju en hel arsenal med andra härrliga brudar som kommer, så dig lär det ju inte gå nån nöd på. Å fin i håret lär du bli å allt. Fattaru vad åtta armar kan göra!!! :D

ciakoohler
2005-08-19, 00:29
.....Synn att dunte kommer ner, Bettan..
Mikke
(28dar)

Tycker jag oxå !!!!!!

Mikke
2005-08-19, 00:43
.....men nån sa att nån skulle till Skåne å träffa nån, eller va.....??
Mikke

Elisabet
2005-08-19, 00:45
.....men nån sa att nån skulle till Skåne å träffa nån, eller va.....??Näää, hon ska ju hit ju klapp_klap

Mikke
2005-08-19, 01:01
......AHA....en skauning i Norrland.....de blir grejer de.....;)
Mikke

inkfish
2005-08-21, 12:47
*puttar upp*

Hmm, är karpathossupportrarna inget badande släkte...?

ciakoohler
2005-08-21, 13:54
*puttar upp*

Hmm, är karpathossupportrarna inget badande släkte...?



Jodå absolut åtminstone vad mig beträffar

inkfish
2005-08-21, 15:17
Vet du några fler stränder då? Dit man tar sig med buss eller båt, med taverna eller inte, parasoll eller inte osv...

Det är kul att planera lite_B-anana

ciakoohler
2005-08-21, 15:32
Vet du några fler stränder då? Dit man tar sig med buss eller båt, med taverna eller inte, parasoll eller inte osv...

Det är kul att planera lite_B-anana Under the trees var ett ställe jag gillade !!

inkfish
2005-08-21, 15:43
Ja, maten där ska absolut testas! Vet du hur stranden är där, och om det går att ta sig dit med buss eller båt?

inkfish
2005-08-21, 16:48
Andra stränder som är jag nyfiken på hur man tar sig till är Axata, Damataria, Kyra Panagia och Diakoftis (fast till Diakoftis verkar man nog vara moppeberoende, tyckte jag mig se i en annan tråd).

Nån som vet nåt om de här stränderna?

karinafp
2005-08-21, 17:54
Om jag inte missminner mig totalt, så finns det en badbåt som tar tre stränder i ett svep: Apella, Kyra Panagia och Axata. Rätta mig någon, om jag har fel.

Stranden nedanför Under the trees hade visst spolats bort, sa Mikke. Du får väl kolla läget och rapportera!

Hade du tänkt prova ALLA stränder på ön? :rolleyes: På två ynka veckor? :confused:

Karin

Elisabet
2005-08-21, 18:41
Om jag inte missminner mig totalt, så finns det en badbåt som tar tre stränder i ett svep: Apella, Kyra Panagia och Axata. Rätta mig någon, om jag har fel.Jag tror också att det är så. Det var mellan den utflyktsbåten och den jag har berättat om som vi valde. At vi valde den andra berodde på intryck av den som ordnade den som vi fick när vi hörde oss för kvällen innan. Men det är säkert också en bra resa.

Elisabet
2005-08-21, 18:49
Ja, maten där ska absolut testas! Vet du hur stranden är där, och om det går att ta sig dit med buss eller båt?Jag gissar att bussarna till Lefkos, Mesochori och Spoa passerar på vägen ovanför stranden. Därifrån är det bara ett par hundra meter ner till tavernan har jag för mig.
Stranden var inte märkvärdig, det är inte speciellt vackert just där. Inga parasoller eller solstolar. Sand och småsten. Klippor vid sidan.
Även om den har spolats bort så går det säkert att bada, vattnet är ju kvar :rolleyes:

inkfish
2005-08-21, 20:03
Hade du tänkt prova ALLA stränder på ön? :rolleyes: På två ynka veckor? :confused:


Nejdå, men en fyra-fem borde jag väl hinna på 14 dagar? Jag ÄLSKAR att bada:o

inkfish
2005-08-21, 20:04
.
Även om den har spolats bort så går det säkert att bada, vattnet är ju kvar :rolleyes:

Tack! Det känns skönt med klara besked:D

Elisabet
2005-08-21, 20:42
För övrigt är det bara Ammopi och stranden vid piren i Diafani jag känner till. Ammopi är en fin sandbukt med flera småvikar. Flera tavernor av olika sort, samt med parasoller och solstolar som kostar. Mycket folk. Det finns härliga "mjuka" klippor mellan vikarna, särskilt ju längre från "centrum" man går. Det går nån buss per dag dit och tillbaks.

När vi åkte till Olymbos fanns det tid att bada eller göra annat i Diafani innan båten gick tillbaka till Pigadia. Klapperstensstrand, inga parasoller, tavernor ganska nära. Inte en strand man åker enkom till, men helt okej för ett bad efter en dag i "stan".

inkfish
2005-08-21, 20:51
Jo, Ammopi har jag klurat ut, dit borde vara lätt att ta sig. Fast jag trodde iofs att det gick mer än nån buss per dag... Nåja, man får väl ta taxi om det inte stämmer med tider.

Tack igen!

Elisabet
2005-08-21, 20:53
Nejdå, men en fyra-fem borde jag väl hinna på 14 dagar?Du borde hinna med minst 14 tycker jag. *räknar på fingrarna*


Jag köpte den här kartan för 4:80 i bokhandeln som ligger på höger sida av gatan som börjar vid fontänen. Den är jättebra, både för att gå och köra efter och här finns alla stränder utritade. (www.road.gr/road_en/maps/maps.asp?id=407)

Elisabet
2005-08-21, 20:57
Jo, Ammopi har jag klurat ut, dit borde vara lätt att ta sig. Fast jag trodde iofs att det gick mer än nån buss per dag... Nåja, man får väl ta taxi om det inte stämmer med tider.Det går nog fler under högsäsong, men jag har för mig att det bara gick en på förmiddagen och en på eftermiddagen och möjligen ytterligare en mitt på dagen, när vi var där i slutet av sept/början av okt. Men dit ska du ju ändå GÅ! bye_bye

ciakoohler
2005-08-21, 20:59
Jo, Ammopi har jag klurat ut, dit borde vara lätt att ta sig. Fast jag trodde iofs att det gick mer än nån buss per dag... Nåja, man får väl ta taxi om det inte stämmer med tider.

Tack igen! Eller gå tillbakaflabb_flab

inkfish
2005-08-21, 21:00
Du borde hinna med minst 14 tycker jag. *räknar på fingrarna*


Jag köpte den här kartan för 4:80 i bokhandeln som ligger på höger sida av gatan som börjar vid fontänen. Den är jättebra, både för att gå och köra efter och här finns alla stränder utritade. (http://www.road.gr/road_en/maps/maps.asp?id=407)

TACKklapp_klap klapp_klap klapp_klap ! Hade grunnat på precis det - undrar var man köper en bra karta? Lysande:D

Det där med gå till Ammopi: *host* vi får väl se:o

ciakoohler
2005-08-21, 21:04
Det där med gå till Ammopi: *host* vi får väl se:o[/QUOTE]
Åja klarade jag det så kan du säkert oxå.Vi får väl gå tillsammans om inte annat.bye_bye

Riitta
2005-08-21, 21:09
När vi var där i mitten av juni förra året så åkte vi buss dit kl.10 har jag för mig.
Sedan tog vi taxi hem efter lunchen för bussen skulle köra vid 16-17 tiden.

Gillade taxin på Karpathos. Ordentiliga och välsynliga prislistor hade dom och det var inte så dyrt heller:)

Riitta

inkfish
2005-08-21, 21:10
Låter bra med taxi!

Eller gå tillsammans med cia, det är ju inte heller dumtbye_bye

Elisabet
2005-08-21, 21:27
Åja klarade jag det så kan du säkert oxå.Vi får väl gå tillsammans om inte annat.bye_byeNu ska vi hålla oss till sanningen ;) För det första gick vi DIT (och åkte buss tillbaka med prästen :) ). För det andra fick vi lift efter 2/3 av vägen, nästan ända fram... Då var mysigt med oss alla tre i det framsätet, har du förträngt det, eller sov du då också ;)

ciakoohler
2005-08-21, 22:08
Nu ska vi hålla oss till sanningen ;) För det första gick vi DIT (och åkte buss tillbaka med prästen :) ). För det andra fick vi lift efter 2/3 av vägen, nästan ända fram... Då var mysigt med oss alla tre i det framsätet, har du förträngt det, eller sov du då också ;)
Jag kommer ihåg allt,även bilturen.Det är rätt :) långt att gå ,särskilt som vi kom iväg så sen att värmen var väldigt tryckande.Är nog lämpligast att gå vid sjutiden på morronenAng_elx

Mikke
2005-08-22, 00:21
......det blir nog bra, Cia....med en liten moppe......;)
Mikke
(KfK)

Eva L
2005-08-22, 08:02
Jo, Ammopi har jag klurat ut, dit borde vara lätt att ta sig. Fast jag trodde iofs att det gick mer än nån buss per dag... Nåja, man får väl ta taxi om det inte stämmer med tider.

Tack igen!

Om inte busstrafiken försämrats drastiskt de sista åren så går det fler bussar till Amoppi annars får du fördriva en del tid på någon av dom trevliga tavernorna. Vi badar ofta på eftermiddagen och då var den ena av stränderna inte så fullbelagd.

Eva

Gita
2005-08-22, 09:38
Om inte busstrafiken försämrats drastiskt de sista åren så går det fler bussar till Amoppi annars får du fördriva en del tid på någon av dom trevliga tavernorna. Vi badar ofta på eftermiddagen och då var den ena av stränderna inte så fullbelagd.

Eva


Nygiken - hur lång tid tar bussresan ungefär? Och går dessa bussar på kvällarna också?

Elisabet
2005-08-22, 09:59
Nygiken - hur lång tid tar bussresan ungefär? Och går dessa bussar på kvällarna också?Bussen tar runt en havltimme. Jag vet inte om den går oftare under högsäsong, men när vi var där, i slutet av sept/början av okt gick det bara en buss på förmiddagen och en eller möjligen två på eftermiddagen. Den sista från Ammopi till Pigadia gick vid 17-18, om det inte var ännu tidigare, jag minns inte säkert.
Vi pratade med några som bodde i Ammopi och de hade inte varit in till Pigadia mer än en enda kväll på nästan två veckor av det skälet. De trivdes bra på hotelltavernan, och tyckte inte taxi var värt "pengarna och besväret".

Gita
2005-08-22, 10:04
Vi pratade med några som bodde i Ammopi och de hade inte varit in till Pigadia mer än en enda kväll på nästan två veckor av det skälet. De trivdes bra på hotelltavernan, och tyckte inte taxi var värt "pengarna och besväret".


Hur långt är det då i kilometer? En mil? Har du någon susning om vad en taxi kostade?

Varannan, var tredje kväll hade jag planerat åka in...

Elisabet
2005-08-22, 10:16
Hur långt är det då i kilometer? En mil? Har du någon susning om vad en taxi kostade? Lite styvt en mil skulle jag tro. Över berget är det 7 km, men det är nog ingen höjdare att gå hem i mörkret :cool:

Har ingen aning om taxipriser, men Riitta skriver ju här ovan "Gillade taxin på Karpathos. Ordentiliga och välsynliga prislistor hade dom och det var inte så dyrt heller." Har förresten för mig att den frågan togs upp i nån tråd för någon månad sen. Om du letar i alla Karpathos-trådar kanske du hittar det.

Gita
2005-08-22, 10:51
Har ingen aning om taxipriser, men Riitta skriver ju här ovan "Gillade taxin på Karpathos. Ordentiliga och välsynliga prislistor hade dom och det var inte så dyrt heller." Har förresten för mig att den frågan togs upp i nån tråd för någon månad sen. Om du letar i alla Karpathos-trådar kanske du hittar det .

Letar... hittar priset mellan flygplatsen och Pigadia (ca 12 euro) men inte mellan Pigadia och Amopi. Många verkar ha åkt där, men nämner inte priset... Kanske kommer Riitta ihåg det?

ciakoohler
2005-08-22, 10:53
[QUOTE=Elisabet]. Den sista från Ammopi till Pigadia gick vid 17-18, om det inte var ännu tidigare, jag minns inte säkert.

Ja antingen var det 16 eller 17 inte senare,mest troligt 17

Elisabet
2005-08-22, 11:00
Letar... hittar priset mellan flygplatsen och Pigadia (ca 12 euro) men inte mellan Pigadia och Amopi.Hittade det här (www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1062) 6 euro enkel väg kostade det tydligen i våras.

Gita
2005-08-22, 11:09
(http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1062)Hittade det här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1062) 6 euro enkel väg kostade det tydligen i våras
(http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1062)

Tack Elisabet! 6 euro är helt lagom, det kan jag leva med. Då kommer jag att ta taxi istället för buss, så bekväm är jag... :)

För man måste ju till stan och uppleva Pigadia! klapp_klap

Elisabet
2005-08-22, 11:11
(http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1062)För man måste ju till stan och uppleva Pigadia! klapp_klapABSOLUT!!! :)

Och du kan ju ta bussen in vid 17-tiden någon dag och strosa runt innan det är dax för en tidig kvällsdrink eller liknande och så småningom mat mm.

Gita
2005-08-22, 11:43
Och du kan ju ta bussen in vid 17-tiden någon dag och strosa runt innan det är dax för en tidig kvällsdrink eller liknande och så småningom mat mm.


Javisst, det funkar. Fast man undrar om det blir någon större vinst, då vi är 4 pers (+2 pers), det brukar ju kosta 1 euro/person eller dyl att åka buss.

Jag är himla glad _B-anana om jag kommer in till stan ibland, det får väl kosta lite. Får spara här hemma sen... Det går i den allmänna konkursen!

Ingrid
2005-08-22, 14:21
För det första gick vi DIT (och åkte buss tillbaka med prästen :) ).

Bussturen fra Amopi til Pigadia husker jeg veldig godt, med presten bak rattet og gresk musikk som ljomet ut fra høytalerne :) Et herlig minne.

Elisabet
2005-08-22, 14:47
med presten bak rattet Va?? ÄR han präst??? Det var bara nåt som jag fantiserade ihop när vi satt i bussen, för jag tyckte att han såg ut som en sån :D

Ingrid
2005-08-22, 15:06
Han må jo være prest i det utstyret! ;) Men ærlig talt så vet jeg ikke, vi kalte ham ihvertfall bare det. Kanskje et oppdrag for konsulen å finne ut av når han snart skal til øa?? ;)

Elisabet
2005-08-22, 15:15
Han må jo være prest i det utstyret! ;) Jasså? Jag kan då inte minnas annat än att han hade vanliga kläder när vi åkte med bussen - men han hade nog nåt andligt över sig i alla fall :D

Ingrid
2005-08-22, 15:35
Han vi kjørte med så ut som han kom rett fra talerstolen i kirken til førersetet i bussen! Derfor trodde vi han var prest. (Men han så ikke spesielt åndelig ut...) Det var en herlig busstur :) .

Mikke
2005-08-22, 17:52
50 cc moppe får man väl hyra utan körkort.....Det räcker bra....Jag får låna en sån.....:)
Mikke

Elisabet
2005-08-22, 19:57
Mikke, pratade inte vi om prästen/busschaffisen? Hur var det med det där; var det bara jag som tyckte att han ser ut som en präst eller är han en?

Elisabet
2005-08-22, 20:00
Det måste finnas MASSOR med stränder på K som ingen kalimeran han varit till... Eller varför svarar inte fler på inkans funderation??? Jag vill åxå veta. Om utifall att.

Mikke
2005-08-22, 21:17
Mikke, pratade inte vi om prästen/busschaffisen? Hur var det med det där; var det bara jag som tyckte att han ser ut som en präst eller är han en?

.......jo, de gjorde vi.......ska kolla upp detta, men i vanliga fall kör en snubbe med ovanligt mycket hår och skägg en lastbil te vardax i och runt Pigadia...jag undrar om de kan va han....månne.....
Mikke

inkfish
2005-08-22, 21:43
Det måste finnas MASSOR med stränder på K som ingen kalimeran han varit till... Eller varför svarar inte fler på inkans funderation??? Jag vill åxå veta. Om utifall att.

Jag har en känsla av att en faderator nära oss vet en hel del, så jag hyser gott hopp.:D

Om utifall att_B-anana :rolleyes:

Mikke
2005-08-23, 21:13
......faderator??..;)
Mikke

kari
2005-08-23, 21:22
Jag har en känsla av att en faderator nära oss vet en hel del, så jag hyser gott hopp.:D

Om utifall att_B-anana :rolleyes:

Jeg t r o r jeg forstår .............;)
- i såfall
:D Kari

PO
2005-08-23, 21:32
......faderator??..;)
Mikke

Faderator, hankön av släktet ator, jmfr honkön moderator.
Reslysten flyttfågel, vanlig runt flygplatser och i den grekiska arkipelagen. Svårt hotad av miljögifter som Ouzo, Metaxa och Sifnosost.

//PO

Mikke
2005-08-23, 21:36
.....:D:D:D
Mikke

inkfish
2005-08-23, 22:33
Faderator, hankön av släktet ator, jmfr honkön moderator.
Reslysten flyttfågel, vanlig runt flygplatser och i den grekiska arkipelagen. Svårt hotad av miljögifter som Ouzo, Metaxa och Sifnosost.

//PO

Exakt så. Drar fr o m maj varje år i stora sträck till trakterna kring Egeiska havet, där den helt utarmar öarna på livselixiret retsina.

ciakoohler
2005-08-23, 22:47
Exakt så. Drar fr o m maj varje år i stora sträck till trakterna kring Egeiska havet, där den helt utarmar öarna på livselixiret retsina.

O jag som trodde det var Janne du menadeAng_elx

PO
2005-08-23, 22:53
Exakt så. Drar fr o m maj varje år i stora sträck till trakterna kring Egeiska havet, där den helt utarmar öarna på livselixiret retsina.
Ingen vet heller hur de hittar tillbaka till samma hotell, år efter år. Forskarna är oense om det är Kalimeraeffekten eller Apollokatalogen som reglerar detta.
Märkligt är också att lekdräkten skiftar färg, nu senast till blå.

Själv försökte jag fånga och ringmärka en Airbus 320 för att se om det var samma flight hem, men det blev så bråkigt att försöket fick avbrytas.

//PO

Ruby
2005-08-23, 23:08
Ingen vet heller hur de hittar tillbaka till samma hotell, år efter år. Forskarna är oense om det är Kalimeraeffekten eller Apollokatalogen som reglerar detta.
Märkligt är också att lekdräkten skiftar färg, nu senast till blå.
flabb_flab flabb_flab flabb_flab flabb_flab flabb_flab

Detta var nog det roligaste du någonsin skrivit, PO! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Ruby

inkfish
2005-08-24, 00:05
flabb_flab flabb_flab flabb_flab flabb_flab flabb_flab

Detta var nog det roligaste du någonsin skrivit, PO! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Ruby

Nä. Han är så där rolig hela tiden, jag önskar att jag hade sparat alla PO-klassiker genom åren. Han är en av de absolut roligaste människor jag vet (och då har jag ändå rätt höga krav :D )

PO
2005-08-24, 00:14
Tackar och rodnar klädsamt bye_bye

//PO

Mikke
2005-08-24, 07:17
Attaboy PO!!:D
Mikke
(PO-fan)

kari
2005-08-24, 08:05
Nä. Han är så där rolig hela tiden, jag önskar att jag hade sparat alla PO-klassiker genom åren. Han är en av de absolut roligaste människor jag vet (och då har jag ändå rätt höga krav :D )
Ja, han er UBETALELIG morsom klapp_klap klapp_klap klapp_klap

- og det finnes heller ikke GRENSER for hva han finner info om når et tema kommer opp klapp_klap

:) Kari
- også PO fan

inkfish
2005-08-24, 12:23
Nu får vi nog dra ner på hyllningarna så att stackars PO inte får rampfeber och scenskräck och aldrig mer vågar vara roligsnyft_drop

;) ;)

Kyy
2005-08-24, 22:27
Måste yvas med att jag personligen drabbats av PO:s kvickhet i tanke och ord. Kul att andra kan roas här. Go PO Go!

Västerortsviperan

PO
2005-08-24, 22:51
Tack tack snälla vänner, men nog nu, lyd bläckstråleskrivaren!

//PO
-Förlägen till sist.

Elisabet
2005-08-28, 10:18
Satt och tittade på mina K-bilder nu på morgonen och hittade en bild av Kyria Panagia som jag tog när vi åkte förbi med båt. Där finns solstolar och parasoller och det ligger flera hus på sluttningen ner mot vattnet så det borde finnas en taverna där.

Ingrid
2005-08-29, 10:29
Satt och tittade på mina K-bilder nu på morgonen och hittade en bild av Kyria Panagia som jag tog när vi åkte förbi med båt. Där finns solstolar och parasoller och det ligger flera hus på sluttningen ner mot vattnet så det borde finnas en taverna där.

Her finnes det såvisst en taverna ja.:) Tror det er den flottest beliggende taverna jeg noen gang har vært på. Noen trappetrinn opp for kirken ligger Akropolis Studios, hvor Anna driver denne fantastiske plassen... Bare utsikten i seg selv er verdt å ta turen hit.