handdator

Visa fullständig version : Förboka i Oia juni?


Suz
2008-11-15, 18:47
Hej,

Kommer iår att avsluta några dagar på Santorini. Vill denna gång bo i Oia, som vi inte sett trots flera gånger på Santorini. Vill för dotterns skull ha pool, då hon "hatar de svara stränderna som bränns".:( Borde det inte finnas möjlighet att fynda när vi kommer så tidigt? (ca 11/6) Eller måste man förboka? Finns det någon som har tips på boende så emottages detta tacksamtklapp_klap

/Suz

Peter
2008-11-16, 20:48
Några boendetips i Oia har jag inte tyvärr. Jag bor i Perissa. Men du lär inte behöva förbeställa den tiden. Du lär få bättre pris genom att förhandla med en Roomsare i hamnen...

marieg
2010-01-26, 19:46
"Musses studios" verkar vara ett lite billigare hotell men ändå med bästa läge. Har precis bokat det tre nätter i slutet av Juni.

/Marie

giottoni
2010-01-28, 09:12
Hur mycket tar Musses per natt? När jag kollade ville dom ha ca 100 Euro/natt under lågsäsong. Skall man bara bo ngn enstaka natt spelar det väl ingen större roll om kostnaden är 100 eller 35 Euro, men på tre veckor känns det rätt mycket att betala 2100 Euro för boendet...

marieg
2010-01-28, 13:42
Hur mycket tar Musses per natt? När jag kollade ville dom ha ca 100 Euro/natt under lågsäsong. Skall man bara bo ngn enstaka natt spelar det väl ingen större roll om kostnaden är 100 eller 35 Euro, men på tre veckor känns det rätt mycket att betala 2100 Euro för boendet...

Vi betalar 100 Euro/natt i Juni för ett 4-personers rum. Eftersom vi bara stannar tre nätter så tycker vi att det känns OK. Det var det mest prisvärda vi hittade o jag lovar att vi letat... Men då har vi som krav att bo med havsutsikt + att vi vill bo i Oia som är en dyr ort.
/Marie

giottoni
2010-01-29, 17:18
Ja, 100 Euro/natt är nog vid närmare eftertanke rätt rimligt för att vara i superdyra Oia. Har också kollat flera alternativ o de mer kraternära hotellen begär upp emot 1800 Euro/natt! ( O hur mycket jag än älskar Oia känns det LITE väl mycket, den spektakulära utsikten till trots...)