handdator

Visa fullständig version : Snorkling!


snowsoul
2005-08-18, 19:37
Hej!

Vi åker snart till Rhodos, och vi tänkte passa på att snorkla.

Finns det nån bra butik därnere som man kan köpa cyklop, snorkel, simfötter i.

Eller måste man köpa sånt hemma.

Nån som vet??

Ruby
2005-08-18, 20:11
Hej!

Vi åker snart till Rhodos, och vi tänkte passa på att snorkla.

Finns det nån bra butik därnere som man kan köpa cyklop, snorkel, simfötter i.

Eller måste man köpa sånt hemma.

Nån som vet??Utan att ha varit på Rhodos vågar jag mig på en gissning: Om du vill ha kvalitetsgrejer tror jag att du lättare hittar det här hemma (lite beroende på var du bor förstås). För de grejer man hittar i grekiska turistaffärer är nog inte de bästa man kan få tag i. Men å andra sidan finns det säkert dykbutiker eller andra sportaffärer där de kan ha riktiga grejer även på Rhodos, men det kräver nog lite mer letande.

Blev du klokare av det? ;)

Ruby

Gita
2005-08-19, 11:33
Om du vill ha kvalitetsgrejer som passar bra, så kanske är det tryggare att köpa det här hemma. Annars så har vi köpt billiga snorkegrejer just i Rhodos stad för barnen, men de var inte några märkesgrejer, på Papou som tex Anoula har skrivit om. Och nog finns det väl affärer som säljer tex Mares. Det köpte vi i Chania, men jag kommer inte ihåg om det blev billigare än här hemma.

Det är ju tunga grejor att frakta...

magdalena
2005-08-31, 10:39
Ett ställe som är fint att snorkla på är Tassos Beach efter Kallithea... Så gudomligt och klart vatten med massor av fiskar och bläckfiskar...
_B-anana
Vi var där en hel dag och bara låg i havet...Det är hett på stranden men som tur finns ju havet... Det ligger 2 andra stränder bredvid och vissa solstolar står ute i det grunda vattnet... Kostade 8 euro med taxi ut dit...
_B-anana