handdator

Visa fullständig version : Hastighetskameror


lars
2008-11-13, 12:13
"Just noticed that they have installed several speed cameras on the main road between Heraklion and Agios Nikolaos. At this moment they are not working and I’m just wondering if they ever will operate or that they will be blown up, cut down or shot before they work"

Äntligen lite nytt villebråd för alla jägare på Kreta. Kamrorna är nog inte så farliga men se upp för alla vilda kretensare som skjuter på allt som står längs vägarna.

lars
Kriti stin kardia mou

UlfWiman
2008-11-13, 13:23
Är detta någon ny offensiv?
De brukar stå efter motorvägen i Xania ibland men jag har aldrig sett de stoppa någon.
Däremot har jag märkt att blåskontroller blir vanligare och vanligare.
-EU?
Eller allmän uppstramning.
Kameraskåpen kan vi nog redan räkna till de sälla jaktmarkerna.

Uffe

lars
2008-11-14, 11:36
Nej Uffe det är ingen ny drive med fartkontroller, men dom är väl inte många kanske.
Jag skall skicka min historia till dig så kan du se hur kul man kan ha när man får böter på Kreta.
Så här kvittona ut på att man gjort rätt för sig.
lars
Kriti stin kardia mou

http://i214.photobucket.com/albums/cc39/larsax/14F8C3B6.jpg

91kg
2008-11-15, 11:43
Nej Uffe det är ingen ny drive med fartkontroller, men dom är väl inte många kanske.
Jag skall skicka min historia till dig så kan du se hur kul man kan ha när man får böter på Kreta.
Så här kvittona ut på att man gjort rätt för sig.
lars
Kriti stin kardia mou

http://i214.photobucket.com/albums/cc39/larsax/14F8C3B6.jpg


Men betalar man inom 10dagar så är det halva priset:D

Nä en annan fick tänka om sen sist då poliserna helt plötsligt blivit väldigt aktiva och det sen man lärt sig köra minst lika bra som befolkningen;)

Jag var så väck i mina tankar då vi körde där sist att radarskyltarna med grekisk text tolkade jag som sevärdheter att fota och efter en vecka körandes som just en Kretensare minst sagt och i tron om sevärdheter så blev jag stoppad och det blev en del skriverier och därefter så var jag ärligt upprörd då jag nu insåg att det var varning för radar som skyltarna visst berättade om:confused:

Tala om att man var uppmärksam då vi lämnade bilen på flygplatsen och riktigt såg framför sig en ev radda med böter som kanske skulle salas in innan avresa och att det kanske kunde bli problem att få övningsköra med barnen då man kom hem - ja svettigt blev det inte minst när biluthyraren från andra sidan ön kom in på flygplatsen,men sökte visst inte mig;)

Man hade ju bara lärt sig köra som dem och nu var förutsättningarna förändrade:o och det kom aldrig något retroaktivt;)

Mvh!

lars
2008-11-16, 12:48
Första kameran redan nere!
Så förvånande!
lars
Kriti stin kardia mou

UlfWiman
2008-11-16, 13:06
Hur fick du reda på det?

Uffe

lars
2008-11-16, 19:36
Efter 17 år på Kreta så har man väl lärt känna "rätt" personer.
Nej men det är ju så här, att har man varit på ett antal bröllop och barndop, ja då har man ju träffat och skapat kontakter med människor från hela Kreta. Ja du vet bröder, systrar, morbröder, mostrar, fastrar,1-2-3-4 kusiner, vänner osv.
Har man dessutom som jag kört ett antal tusen mil på ön allt från små byar till städer ja då har man fått vänner och vi försöker hålla kontakt via telefon och email. Ett utbyte som jag är väldigt glad för och som ger mycket.
Ja du vet själv uffe!
lars
Kriti stin kardia mou