handdator

Visa fullständig version : 20 grader...


wilda
2008-11-07, 14:52
Chattade lite med en Amorgan igårkväll.
Klockan var nio här hemma. Kolsvart utanför fönstren och ett par minusgrader... frostigt...

I Egiali var det 20 grader varmt.

Längtar jag dit???

hm... lite, kanske :(

Kalimera
2008-11-07, 16:11
Jag fick mejl från Katapola igår, det slutade så här:


No tourists left, just one couple. This moment is very warm, like June, 10 degrees more than normal. Very unusual and strange, but also very beautiful. :-)


Längtar jag dit. Åh nej. snyft_drop

gunnar
2008-11-07, 16:14
Stackars människor, hur sår de ut i värmen?;)

Hellen
2008-11-07, 16:15
Jag har varken varit i kontakt med Amorganer:eek::D, eller fått mail där i från, men längtar jag dit? Jaaaaflabb_flab
// Helén

Monica P
2008-11-07, 17:41
Vi står ut, tro mig! Har bytt svettig T-tröja tre gånger idag och vattnat i den kruttorra trädgården. 26 grader på eftermiddan (när solen nästan låg på, men i alla fall).

monica
2008-11-08, 10:51
Fast idag här i Athen kommer temperaturen bara upp till 20 grader Ang_elx
Jag tycker nog att det börjar bli lite småkallt:D

Monica

Yak
2008-11-10, 12:54
Jag har faktiskt funderat på att ta en riktig "off-season"-vecka på Amorgos, bara för att se hur lungt det kan vara. Undrar om det finns något pensionat som ens har åretruntöppet eller om man får hyra in sig hos någon :D

Homeros
2008-11-10, 13:22
Fick idag mail från en kollega som är på Cypern.
+27 grader i luften och soligt och fortfarande alldeles ljummet i vattnet med en temperatur på 24-25 grader.
-Det gjorde inte mig ett dugg avundsjuk i ett mörkt och regnigt Stockholm idag
snyft_drop

Lissi
2008-11-10, 15:54
Jag har faktiskt funderat på att ta en riktig "off-season"-vecka på Amorgos, bara för att se hur lungt det kan vara. Undrar om det finns något pensionat som ens har åretruntöppet eller om man får hyra in sig hos någon :D

Jag kan verkligen rekommendera OFF-SEASON-resor!!
Hur det är med öppet på just Amorgos vet jag inte , men öar närmre Aten är inget problem. Det enda kan vara att kvällar så fort solen går ner, och nätter kan bli kyliga om rummen inte har värme...Men jag klarade mig gott på Tinos med ett par filtar på natten!
Jag / vi kommer mer och mer att åka offseason...Vi glömmer aldrig vårresan på Peloponessos i mars/april..Helt underbart! Likaså på Kreta vid samma tid.
Lissi

Frappe
2008-11-10, 17:20
Hela veckan i Aten hade vi inte en dag under 25 grader varmt, förra veckan alltså! Helt underbart. Sonen bada och även jag lite små kallt men ändå, uppe på tavernan satt grekerna på bylsade för det är ju November.....

Camilla

monica
2008-11-11, 08:30
Hela veckan i Aten hade vi inte en dag under 25 grader varmt, förra veckan alltså! Helt underbart. Sonen bada och även jag lite små kallt men ändå, uppe på tavernan satt grekerna på bylsade för det är ju November.....

Camilla


Ni hade verkligen tur med vädret Camilla, förstod att ni hade fullt upp.
Vi får höras nästa gång när ni stannar längre.

Kan bara säga att det slår om med en väldans fart, har 16 grader inne just nu och 13 grader ute. Grått som tusan ute och snart tror jag att det kommer regn.

Dags att sätta på AC och värma upp och få ut fukten.
Faktiskt första gången för iår värmen sätts på.

Monica

Ingegerd_Lasse
2008-11-11, 15:26
Till Yak! Pensionatet, som hör ihop med cafeét i hamnen, har öppet året runt, familjen är bofast på Amorgos. Kommer tyvärr inte på vad det heter, men ägarna är jättetrevliga.
Ingegerd

Hellen
2008-11-11, 16:39
Till Yak! Pensionatet, som hör ihop med cafeét i hamnen, har öppet året runt, familjen är bofast på Amorgos. Kommer tyvärr inte på vad det heter, men ägarna är jättetrevliga.
Ingegerd


Är det den familjen där ena systern driver kafét och den andra har Boutiqen som ligger nästan precis där alla båtar utom Skopan lägger till?
Deras pensionat heter Pension Sofia, en av döttrarna heter Sofia.
// Helén

Lilleanne
2008-11-12, 01:30
Hei til dere som har vært på Amorgos før... Jeg og min kjæreste har bestillt sommerens tur 18. juni - 9 juli. Vi ønsker å reise bla en uke til Amorgos. Det jeg lurer på er om det går noen båt fra Rafina eller Pireus til Amorgos. Eller må vi til Naxos først? Hadde vært deilig å reise rett til Amorgos. Og vet noen om hvor mye man må regne med å betale på Eleni Rooms i juni?

Lilleanne
2008-11-12, 10:24
Hei til dere som har vært på Amorgos før... Jeg og min kjæreste har bestillt sommerens tur 18. juni - 9 juli. Vi ønsker å reise bla en uke til Amorgos. Det jeg lurer på er om det går noen båt fra Rafina eller Pireus til Amorgos. Eller må vi til Naxos først? Hadde vært deilig å reise rett til Amorgos. Og vet noen om hvor mye man må regne med å betale på Eleni Rooms i juni?

Bør vel legge til at vi lander 13.40 klapp_klap

Peter
2008-11-12, 16:39
Det har tidigare inte funnits någon förbindelse till Amo från Rafina, men väl från Lavrio under högsässong. Från Pireus finns direktförbindelse flera dagar i veckan. Den brukar avgå ca 17.00 så den bör ni hinna med om ni kommer ner någon av de dagar de går. De brukar vara framme ca 01 - 02 på natten. Annars är det lämpligt att ta sig till Naxos första dagen och vidare till Amo dagen efter.