handdator

Visa fullständig version : Pengarna åter!

Bea
2008-11-06, 07:45
Igår fick vi tillbaka alla pengar för biljetterna med Sterling juni 2009! Det känns skönt, nu kan vi börja söka annan resa, som förmodligen blir en hel del dyrare...

Bea

emy
2008-11-06, 08:34
Jihaaaaaaaa!pengarna tillbaka tog bara en vecka från det vi skickat in papprena...Gud så skönt.Nu får man börja leta en ny resa.
/katarina

Hellen
2008-11-06, 10:02
Vad härligt för er alla mitt i bedrövelsen att det inte strular till sig med återbetalningen i alla fall, kanske en viss tröst när man behöver leta efter en ny resa. Men det visar även att man fortsättningsvis vågar chansa att boka tidigt även hos bolag som svajar, under förutsättning att man betalar med kreditkort.
// Helén

TomasR
2008-11-07, 12:19
Låter härligt! Då hoppas jag att mina trillar in på kontot endera dan. Nu glömmer vi allt elände med Sterling och går vidare.

Tomasbye_bye

laero
2008-11-07, 15:22
Ni som har fått pengar tillbaka; Det är nog av visst intresse vilka banker som redan har återbetalt. Likaså om det gäller både betalkort och kreditkort ?

Lars

Bea
2008-11-10, 15:58
Swedbank, betalade med bankkort. Jag skickade in alla papper dagen efter konkursen var ett faktum, och jag blev själv förvånad över hur fort pengarna var på kontot!

Bea (som tillbringat en härligt vuxen helg i Wien)

TomasR
2008-11-13, 10:57
Hej Idag kom pengarna in på kontot! klapp_klap Det tog ca en vecka. Precis som Bea betalade jag med bankkort Swedbank/Visa. Tycker banken har skött det hela alldeles förträffligt.

Tomasbye_bye

AnnaÖrebro
2008-12-20, 12:54
Ja, nu har vi också fått pengarna tillbaka. Det känns kanonbra! Vi hade betalat med bankkort, handelsbanken. Nu ska vi kolla efter en ny resa, det lutar åt norwegian athen- rygge(norge). Det blir ca 30 mil att köra istället för 20mil, men det kan det vara värt med tanke på bra flygpriser. AnnaÖrebro

Ioslina
2008-12-21, 07:40
Har kompisar som är två familjer som ska resa ihop...MEN en person betalade allt i en klumpsumma med sitt kort. Gissa vilken familj som inte fick pengar tillbaka!
(Kortinnehavaren har ju bara familjemedlemmarna på samma adress som försäkrade!)

Eva L
2008-12-21, 09:30
Är det försäkringen som täcker vid konkurser. Då har jag nog missppfattat reklamationsrätten vid kortköp.

Jag har sett att vid köp av biljetter hos vissa bolag går det inte att dela upp betalningen på flera kort och kortinnehavare.

Eva

laero
2008-12-21, 13:13
(Kortinnehavaren har ju bara familjemedlemmarna på samma adress som försäkrade!)
Ja, det här låter konstigt. Det ska ju inte handla om reseförsäkringen, utan en reklamation av kortköpet. Alltså måste väl hela det betalade beloppet återbetalas !?
Ge er på banken igen ..:cool: !!

Lars