handdator

Visa fullständig version : varför dör kackerlackorna?


misslina
2008-11-04, 23:38
Hejsan!

Jag har en underlig fråga som jag undrar om någon kanske har svar på, jag har bott på 3 ställen i grekland,först bodde jag en sommar i heraklion, där jag hade stora problem med kackorlackor. Efter det flyttade jag till Aten där jag bodde i ett år, och även där(på 5:e våningen) hade jag problem med kackorlackor. Nu har jag flyttat in i en lägenhet i Heraklion igen, och har hittat några få kackorlackor.
Men saken är den att i alla 3 lägenheterna, så har de flesta kackorlackorna dött av sig själva när dom kommit in genom dörren eller var dom nu än har tagit sig in. När jag kommit hem från att ha varit ute har jag funnit döda kackorlackor, eller nästintill döda,liggandes på rygg och sprattlandes lite.
Jag tycker detta är mycket märkligt eftersom jag hört så mycket om kackorlackor och att dom kan leva i månader utan mat, och ännu märkligare att samma sak hänt på alla ställen jag bott.
Därför fråga jag om där kanske är någon som har en naturlig förklaring till detta så jag kan stilla min nyfikenhet?:)


/Evelina

Monica P
2008-11-05, 08:37
Dom är väl häftigt allergiska mot dig, Evelina...

monica
2008-11-05, 10:18
Kan det vara så att husägaren har sprejat runt i lägenheten, vi har sprejat i och utanför vårat hus. Och numera ser jag dem oxå ligga på rygg och sprattla tills de dör eller redan döda om de någong gång tar sig in.

Men visst är det äckliga snyft_drop

Monica