handdator

Visa fullständig version : Pontisk danskurs i Lund


Zanét
2008-11-03, 08:14
I lördags på den pontiska festen i Malmö, fick jag ett infoblad om kommande aktiviteter inom Pontiska föreningen i södra Sverige. Infobladet återges i sin helhet här nedan:

Varmt Välkomna
alla barn, ungdomar, föräldrar och andra intresserade till en efterlängtad kurs i
PONTISKA DANSER

Start: Söndagen den 9/11 2008
Tid: kl 11.00

Plats: Borgaparkens Bygglek, Norra Fäladen i Lund.
Vi samlas på Fäladstorgets parkering första gången den 9/11 kl 11.00 och går gemensamt till lokalen. Vi bjuder på fika.

Sedan träffas vi ca 2 timmar varje gång, inklusive paus, under följande söndagar: 16/11, 30/11, 14/12
Efter julledigheten fortsätter vi igen.

Vi kommer att träna dans, samtala kring den Pontiska kulturen och titta på danser på film bl a. Om tiden behöver justeras kan vi prata om detta.

Ledare:
Poppi Stefanidou Molina 073/9824498
Litsa Nikitidou 0738/169898
Anmäl dig gärna till någon av oss!

Du behöver inte vara medlem i föreningen eller ha pontiskt ursprung för att få vara med! Kursen är kostnadsfri för alla deltagare.

Hoppas Vi ses!

Hälsninngar, Poppi och Litsa

Föreningens e-post: pontiakoslund@gmail.com
Föreningens hemsida: http://www.pontiakos.net/

Precis den här kursen som jag hoppats på under flera år och nu när den äntligen är här så kan jag inte vara med p g a de skador jag ådrog mig vid en trafikolycka för ett tag sedan :mad:

//Zanét bye_bye

Marianne
2008-11-03, 09:09
Det var ju ett fint initiativ av Poppi och Litsa – men jag förstår om du tycker det är synd att det kommer just nu. Huvudsaken är dock att du kommer att bli helt frisk igen, det hoppas jag verkligen, Zanet! Ödet är fruktansvärt hårt och orättvist ibland, men jag hoppas att både du och Zissis kommer att dansa många pontiska danser i framtiden.

Hoppas många anmäler sig till kursen så att det blir en succé, då kan du förhoppningsvis vara med på nästa kurs.

Krya på er nu och ha det allra bäst!bye_bye