handdator

Visa fullständig version : Rethymnon i december?


Kim
2008-10-29, 17:40
Kan halsa fran ett Paleochora som nu stanger igen men som fortfarande ar harligt, tryggt och charmigt. Har varit har en manad nu och gillar det forstas. Dock varnar alla mej for dom haftiga vindarna som kommer att ligga over har i vinter. Det blaser ju redan bussigt ibland, sa jag borjar bli lite fundersam.

Kommer definitivt att stanna har november ut i alla fall, men i december eller januari kanske det ar dags att dra vidare. Har nere foreslar man Rethymnon eftersom allt annat ar stangt, som de sajer. Sjalv skulle jag garna vilja vara pa en mindre, mer "nara" ort som Paleochora, men man menar att det ar kort.

Vad ar era uppfattningar? Ar det dessutom nagon som kan beratta om Rethymnon pa vintern? Kanske t o m nagon som kanner till bra apartments som har vinterpriser?

Halsningar fran Kim

litentuva
2008-10-29, 17:58
Vad ar era uppfattningar? Ar det dessutom nagon som kan beratta om Rethymnon pa vintern? Kanske t o m nagon som kanner till bra apartments som har vinterpriser?

Halsningar fran Kim

Hej, låter som du har det underbart därnere på "vår" ö!
Självklart ska du till Rethymno i vinter:D
När jag bodde där åkte jag alltid hem mot November till men redan då kändes det som att stan blev "mindre" ju närmare vintern man kom. Min vännina som bott året om menar att Rethymno är mysigt men ganska stillsamt på vintern. Folk kurar in sig på barer och restauranger i gamla stan och bara umgås!
På Olgas pension, som ligger centralt i gamla stan, kan du bo till mycket förmånliga priser under vinterhalvåret. Där bor även andra övervintrare som du säkert tycker är trevligt att lära känna. Om det finns studios ledigt eller barar rum med badrum får du kolla med Jorgos! Här kommer kontaktinfo:

Rum och studios mitt i Rethymno gamla stad.
57 Souliou, 74100 Rethymno, Crete
Tel +30 28310 53206
Fax +30 28310 29851
Tel bostad +30 28310 54896
Mobil: +30 697 6223018

Lycka till och fortsatt trevlig vistelse önskar en kretaavundsjuk!;)