handdator

Visa fullständig version : Avstånd??


Apsi88
2005-08-16, 12:55
Hej hej.. jag och min mamma har tänkt att åka till Kykladerna i September.. Vi tänkte då antingen åka till Aten och sedan båt ut till Paros elller flyga till Santorini och sen båt därifrån till Paros.. Vilket är närmast.. Finns det någon som vet hur lång tid det tar med båt??

Mvh//Amanda

Arne
2005-08-16, 15:16
Omvägen över Santorini är en både dyr och krånglig lösning när ni ska till Paros.

Det är färja från Pireus som gäller. Vill ni ändock flyga, då finnes tvenne dubbelturer från Athen Airport direkt till Paros varje dag. Cirka 55€ pp enkelresa.

Men, färjeresan är att föredraga. Beräkna från 2,5 timmar till 4,5 dito beroende på om ni väljer snabbfärja eller ordinär. Snabbfärjorna är nästintill dubbelt så dyra som de reguljära/ordinära. I September är det heller ej någon trängsel på grekfärjorna. Turen avnjutes på soldäck tillsammans med en öl eller två. Ombord köpes förslagsvis en torr sandwich för att få den rätta grekkänslan.....

Fundera gärna på att i samband med vistelsen på Paros göra en tur till grannön Antiparos.

Excellent boende på Paros finnes hos Pension Lola, fyra minuters promenad från hamnen där färjan anländer. Begär rum/Studio en trappa upp så har ni storstilad utsikt över hela hamnområdet från balkongen. Prisläge i September hamnar runt 25€ per natt för två pers.

Arne

Ammi
2005-08-16, 20:38
Hej hej.. jag och min mamma har tänkt att åka till Kykladerna i September.. Vi tänkte då antingen åka till Aten och sedan båt ut till Paros elller flyga till Santorini och sen båt därifrån till Paros.. Vilket är närmast.. Finns det någon som vet hur lång tid det tar med båt??

Mvh//Amanda



Hej

Vi åkte i juni och flög då till Athen och tog oss därefter ut på öarna,har ingen erfarenhet av turerna från Santorini, men detta var himla smidigt. Kan rekommenderas. Ammibye_bye

Apsi88
2005-08-17, 10:55
HEj hej.. tack för alla tipsen.. Det blir nog Athen i såna fall.. boendet har vi inte bestämt oss för.. har bott på senia room and apartments förut... det gillade vi ganska mycket..

Mvh//Amanda:)

Hellen
2005-08-17, 19:02
Jag föreslår flyg till Santorini, tycker att det är underbart att landa drekt ute i övärlden. Båtresan från Santorini till Paros tycker jag inte är jobbig på något sätt, håller med om att åka till Antiparos också.

Ha det så trevligt i Grekland!

Apsi88
2005-08-17, 23:00
hej... Hur lång tid tar det med båt från Santorini till Paros


Mvh//amanda

babsan
2005-08-18, 07:00
hej... Hur lång tid tar det med båt från Santorini till Paros


Mvh//amanda


1,5 timme med katamaran och från 3 timmar med stor färja ;)

Barbro

babsan
2005-08-18, 07:09
Båttidtabell här
http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp

Barbro

Apsi88
2005-08-18, 16:03
Det tar alltså bara tre timmar med vanlig färja.. det var bra

Mvh//Amanda