handdator

Visa fullständig version : Pireus-Paros


Max W
2008-10-25, 21:59
Hej!

Vad kostar det cirkus att åka färja mellan Pireus o Paros månadsskiftet juni-juli för en familj på 4?

Max W
¨

Hellen
2008-10-25, 22:23
Hur gamla är barnen?
Vuxen kostade i år 29€ med Blue Star Ferries, 54 med high speed båtarna.
// Helén

Siri A
2008-10-25, 22:25
Tror på ca. 30 euro/person, enkel väg med Blur star ferries. Kommer inte riktigt ihåg vad det var när jag kollade olika båtavgångar i somras. Kolla www.greekferries.gr (http://www.greekferries.gr) så hittar du rätt. Det är samma pris oavsett vilken tid på året ni åker.

Ni kan få billigare om ni får tag på Super economy-biljetter med de finns bara i et begränsat antal och ni måste beställa hemifrån ganska lång tid innan. För krångligt för att vi ska orka sätta oss in i hur det fungerar. :o Det får någon förklara om ni är intresserade. Drar mig till minnes att de biljetterna kostar 10 €.

SteffTee
2008-10-27, 07:55
Jag bokade SuperEconomy förra året. Halva priset mot ordinarie. Fungerade utmärkt. Betalade med kreditkort direkt vid bokningen och tog en print på bekräftelsen. Visade upp den vid Blue Stars kontor (typ husvagnstrailer) som stod uppställd i Pireus rakt över gatan när man kommer från T-banan. Klart, biljetterna i handen.
Inget att tveka över när man vet resdag och man vill ha ett bra pris. Vi betalde € 80.00 för 4 personer (1 barn), enkel resa Pireus-Paros 24juni.

Nash
2008-10-28, 10:36
Vi bokade också Super Economy tickets eftersom vi visste vilken dag vi skulle åka. Mailade till Paleologos och betalade med mitt kreditkort. För 15€ skickade de hem biljetterna i brevlådan så det var det värt. Blue Star har 10€ per person och destination inom Kykladerna. Bluestar tar 1 timme längre från Piraeus till Paros jämfört med Hellenics snabbfärja.

Siri A
2008-10-28, 10:37
När släpps dessa biljetter?

Hellen
2008-10-28, 11:03
Jag mailade också, betalade 10 € per person alltså 40€ totalt för 4 st vuxenbiljetter. Avgiften för att få dem hemskickade var rätt så hög har jag för mig, det hade inte lönat sig om man bara var två, eller nästan inte varit värt det.
Jag tror jag köpte dem i mars/april. Väl i Piraeus dit vi ankom med tunnelbanan gick vi tvärs över gatan, inhandlade gyros och öl, fortsatte upp för rulltrappan och sedan var det inte många steg till Blue Star Naxos som tog oss till Paros, också den 24 juni, men SteffTee du åkte ju med Hellenic Seaway, eller ångrade du dig?Ang_elx:D
// Helén

Siri A
2008-10-28, 11:38
Tack! Gyrosstället hade jag alldeles glömt bort så det var tur att du påminnde mig! :)

kize
2008-10-29, 18:29
Hej!
Vi köpte också Super Economy-biljetter förra åter av Paleologos. Fick dem hemskickade som rekommenderat brev några dagar senare.
Kostnaden per biljett o person var då 10€ för sträckan Pireus - Naxos. Vi betalade 100 € för 5 personer ToR till Naxos. Till detta kom en avgift för rekommenderat brev på 15€ oavsett hur många biljetter man köpte, så det tillägget gäller inte per person utan per försändelse.

Kan varmt rekommendera att köpa billiga biljetter på detta sätt.

Kicki

SteffTee
2008-10-30, 14:57
men SteffTee du åkte ju med Hellenic Seaway, eller ångrade du dig?Ang_elx:D
// Helén

He, he här är det svårt att vara anonym. Visst åkte jag snabbbåten (alla båtresor går i varandra. Stora och små, blå och röda, snabba och mindre snabba) men en billig biljett var det och lätt att boka och lätt att hämta.

Athina
2009-01-13, 20:19
Var hittar man Super-Economy biljetterna?