handdator

Visa fullständig version : Katelios??


Linda83
2008-10-20, 21:02
Hej hej!

Jag och min sambo har tänkt att åka till Kefalonia nästa sommar,
och funderar nu lite på Katelios (som ligger nära Skala).

Någon som bott där, eller varit förbi som vill dela med sig av lite erfarenheter?? :)

(Från början funderade vi på Agia Efimia, men det resemålet har dom tagit bort till nästa sommar dessvärre...)

Vi skulle gärna vilja komma till en mysig liten genuin by, och är inte ute efter någon större ort med massa turister och uteliv.

Men vi vill ju samtidigt att där ska finnas ett någorlunda bra urval med restauranger och tavernor, och ev någon bar.

Finns det så att man kan hyra bil inne i Katelios?
Och på ett ungefär, hur lång tid tror ni att det skulle ta om man ville bila upp till Mirtos någon dag??

Vore supertacksam för hjälp! Lite tips och råd! _B-anana

/Linda
bye_bye

Panakakis
2008-10-22, 16:48
Hej Linda! Jag har inte bott i Katelios men paserat där rätt många gånger men i september i år så åkte vi ner till byn för att se hur den var. Den är ca 6 km före Skala och en mycket liten by och vad jag såg inte många resturanger att välja på inte heller genuin som ni sökte och det är svårt att hitta på turistort nu för tiden. Det finns många finna byar på Kefalonia men där har inte resebolagen någon uthyrning. Det är nog bättre att hyra bil och åka till olika ställen för att upptäcka det finna Grekland som det var förr. Det kan nog gå att hyra bil vid Katelios. Vill ni sedan åka till Myrtos från Katelios så är det drykt 6 mil och tar i tid mellan 1,15 - 1,45 timmar att åka.
Hälsningar PANAKAKIS