handdator

Visa fullständig version : Vad heter låten?


Remos
2005-08-14, 21:25
Hej!
När jag var i Grekland för ca två veckor sedan så spelades en grekisk poplåt överallt där de sjöng något i stil med "chiki ckikita"... en grekisk bartender pratade om att den hette nåt i stil med "Golata" men jag kan inte hitta den nånstans!:(

Är det nån som vet vad jag pratar om:confused:

//Helena

Ruby
2005-08-14, 22:08
Hej!
När jag var i Grekland för ca två veckor sedan så spelades en grekisk poplåt överallt där de sjöng något i stil med "chiki ckikita"... en grekisk bartender pratade om att den hette nåt i stil med "Golata" men jag kan inte hitta den nånstans!:(

Är det nån som vet vad jag pratar om:confused:

//HelenaÄr du säker på att det är en grekisk låt? Det där med "chiki..." låter som en låt på spanska som heter "Tic tic tac" i den version jag har. Den finns i massa versioner, kanske också i en grekisk? Jag har nyligen hört en av versionerna på svensk radio - det kanske kan vara samma som du hörde i Grekland?

Tillägg: Här (http://www.musiklandet.se/ml/index.nsf/1?OpenForm&sk+35F4ED4A74469D5EC125703600721760) finns mer info om "min" låt, även om det kanske inte var den. :o Men det är i alla fall en person med grekiskklingande namn (Alex Papaconstantinou) som har varit med och producerat den nya versionen...

Ruby

Stefan Assermark
2005-08-14, 22:16
Hej!


Det måste helt enkelt vara Sarbel och låten Sokolata. Den spelas flitigt i Grekland just nu.

Hälsningar
Stefanbye_bye

CamillaN
2005-08-15, 12:00
Det måste vara Chiculata med Giorgos Xanthiotis. Den fastnade vi med för... _B-anana _B-anana

http://www.greekcity.com/music/music5cont.taf?_function=detail&gcvvideo_uid1=2145891583&gcvvideo_uid2=CHICULATA%20%2F%20CHOCOLATE

//Camilla.

Remos
2005-08-15, 17:00
Tackar verkligen alla som försökt hjälpa till med olika svar, rätt låt som vi sökte var flabb_flab (Xanthiotis Giorgos - Chiculata), det var inte lätt att hitta den när vi försökte leta själva.
Denna låt (Sarmpel - Sokolata) (rekomenderas) som ligger på toplistan i grekland just nu och som har nästan samma låtnamn förvirrade oss i letandet.


Stort Tack!

Remos
2005-08-15, 17:01
Tackar verkligen alla som försökt hjälpa till med olika svar, rätt låt som vi sökte var (Xanthiotis Giorgos - Chiculata), det var inte lätt att hitta den när vi försökte leta själva.
Denna låt (Sarmpel - Sokolata) (rekomenderas) som ligger på toplistan i grekland just nu och som har nästan samma låtnamn förvirrade oss i letandet.


Stort Tack!

CamillaN
2005-08-16, 09:06
Denna låt (Sarmpel - Sokolata) (rekomenderas) som ligger på toplistan i grekland just nu och som har nästan samma låtnamn förvirrade oss i letandet.


Ja det var också en av våra favoritlåtar, det var just dom två artisterna som vi fastnade för i år, fanns flera bra låtar med Sarbel _B-anana _B-anana klapp_klap klapp_klap
Kommer troligen få dessa 2 CD:ar på fredag... så nyfiken på o få höra hela, kan knappt vänta flabb_flab flabb_flab
//Camilla.