handdator

Visa fullständig version : åker ner to nästa vecka till Aten Tips????


malin72
2008-10-15, 16:29
japp på sö redan åker sambon ner och jobbar och jag åker ner till honom på to..stannar till sö.
När jag är nere denna gång tänkte jag känna efter om det är något för oss, att flytta ner alltså....
Ev hinner jag med att ta mig till ambasaden och iallfall stå utanför och kika in:p jag bor ju mitt i Aten så jag ska leta reda på det jag söker efter på nätet och tips jag får av er!!!!
Hoppas att vädert håller i sig och att man kommer bort från svensk höst några dagar:)

Några tips på vad ni tycker jag ska göra..han jobbar ju på dagarna så detta blir min första gång helt ensam på dagarna där nerebye_bye

malin72
2008-10-16, 08:10
Är det ingen som har några trevliga tips..något jag kan gå och titta på, något mysigt fik där jag kan ta med mig min bok jag skriver i, vad som_B-anana

Kalimera
2008-10-16, 08:48
Är det ingen som har några trevliga tips..något jag kan gå och titta på, något mysigt fik där jag kan ta med mig min bok jag skriver i, vad som_B-ananaArkeologiska museet (http://odysseus.culture.gr/h/1/eh151.jsp?obj_id=3249)är ett måste, där kan man spendera hur många timmar som helst. Fik finns inne på musset, det finns även ett utanför.

Marianne
2008-10-16, 11:49
..något mysigt fik där jag kan ta med mig min bok jag skriver i...
Café? Jo då, befinner du dig i Psirri så MÅSTE du bara gå in på "Ta serbetia stou Psirri" på Aishilou 3 vid Plateia Psirri. Här har de förutom gott kaffe också de allra läckraste kakor - ett litet, men mycket mysigt ställe.
Befinner du dig i närheten av Omonia vid lunchtid, så gå in på Athinaikon på Themistokleous 2 och beställ några av deras jättegoda smårätter!
Men dina dagar kommer att gå allt för fort... bara strosa och njut atmosfären, en promenad i Nationalparken kanske.... eller berätta vilket område du tänker att du vill gå i.

bettis
2008-10-16, 15:52
Hej, jag är i Athen för att läsa grekiska och känner inte så många här så om du har lust är jag pigg på att ta en fika i centrum eller gå på upptäcktsfärd. Har hitills lärt mig hur man tar sig fram med metron och bussar flabb_flab Min mejladress är lizzie72@gmail.com

Tjingeling
Elisabeth

malin72
2008-10-16, 22:47
jag skriver ner allt som ni skriver;)
Jag kan ju säga så här eftersom att jag är en "odliat" så älskar jag ju blomor och träd och växter:p så finns fortfarande sånt som blommar där nere, eller någon vacker park så tar jag mig gärna ditklapp_klap
vill att det ska vara nästa torsdag redan..trots att jag ska flyga själv och mellan land mm:o

malin72
2008-10-16, 22:53
Arkeologiska museet (http://odysseus.culture.gr/h/1/eh151.jsp?obj_id=3249)är ett måste, där kan man spendera hur många timmar som helst. Fik finns inne på musset, det finns även ett utanför.


hm något blir fel..jag får inte upp länken!! Är det bara här det inte går:confused:

Frappe
2008-10-17, 16:20
Länken funkar för mig... nåja promenera ner i Parken ta dig ner förbi Syntagma och in vänster i Parken där kan du strosa runt, förbi Zappion för att ta dig ner mot gamla stadion Panathinaic Stadium, där ligger även Svenska Ambassaden mitt emot. DU är ju där över helgen så ett besök på Laiki som e marknad är ett måste, var bor du?

Camilla

malin72
2008-10-17, 20:53
Länken funkar för mig... nåja promenera ner i Parken ta dig ner förbi Syntagma och in vänster i Parken där kan du strosa runt, förbi Zappion för att ta dig ner mot gamla stadion Panathinaic Stadium, där ligger även Svenska Ambassaden mitt emot. DU är ju där över helgen så ett besök på Laiki som e marknad är ett måste, var bor du?

Camilla

jag kommer bo på ett hotell i Omania Square...det låter ju jättebra för till amassaden tänker jag ta mig till_B-ananavisst ja nu går länken här medbye_bye

Frappe
2008-10-18, 16:44
jag kommer bo på ett hotell i Omania Square...det låter ju jättebra för till amassaden tänker jag ta mig till_B-ananavisst ja nu går länken här medbye_bye

Tänk på att ambassaden stänger halv 2. Ett besök uppe på Lykavittos är ett måste, ta dig dit med sambon kvällstid om Ni kan och titta på solnedgången...

Camilla som just bokat flyg ner den 1 Nov _B-anana

malin72
2008-10-18, 17:53
Tänk på att ambassaden stänger halv 2. Ett besök uppe på Lykavittos är ett måste, ta dig dit med sambon kvällstid om Ni kan och titta på solnedgången...

Camilla som just bokat flyg ner den 1 Nov _B-anana

det låter trevligt!!!!
stänger ambassaden halv 2 varje dag????

monica
2008-10-18, 18:51
det låter trevligt!!!!
stänger ambassaden halv 2 varje dag????

Japp, mån till fre besökstid kl 9.30 tom 13.30.

Monica

malin72
2008-10-18, 19:28
Japp, mån till fre besökstid kl 9.30 tom 13.30.

Monica

aha tack så mycket ska se till att hinna kika in där:)