handdator

Visa fullständig version : Hyllning till restaurang Giannis...


Marco
2008-10-14, 19:23
Ganska nyss hemkommen efter 2 veckor på Kreta så vill jag hylla en restaurang istället för att varna. Den jag vill hylla är restaurang Giannis i sköna Matala. Slank in där efter ännu en skön oktoberdag på Kreta och beställde keftedes och 1/2 liter rött vin och jag måste säga att upplevelsen efter första tuggan var närmast av religiös karaktär. Vilken upplevelse för smaklökarna, ja det går inte att beskriva i ord. Det måste helt enkelt upplevas på plats, och det var det många som ville för ofta var det folk som stod utanför och väntade på att något bord skulle bli ledigt. Priset då? Går inte heller att klaga, 6.90 euro plus en glass till efterrätt. Så har ni vägarna förbi Matal och ni är hungriga så vill jag gärna tipsa om Giannis:)!

http://i287.photobucket.com/albums/ll140/Romaboy_photo/IMG_1935.jpg


/Marco - mätt och glad...

Sassa Ö.
2008-10-14, 19:56
Åh,att man blir sugen.....klapp_klapklapp_klap

Sassa

Kalimera
2008-10-17, 17:44
Den jag vill hylla är restaurang Giannis i sköna Matala.När vi var i Matala förra året ville vi äta på Giannis, men att få bord var inte att tänka på, fullt hela tiden. Nu förstår jag varför. :)

UlfWiman
2008-10-17, 20:26
Vi käkade där 1996 och då var det ingen höjdare. Den som låg nere vid vattnet var bättre, men som alla kök har de sina svängningar och jag respekterar nuvarande resultat samt hoppas att det håller i sig. Bra krogar ska premieras, framförallt här på forumet. Blev lite ledsen när Ozon fick dålig kritik, men sånt händer. Garanterat var att Giorgios inte var i köket den dan. Att allt ska stå och falla med "bossen".

Uffe (nörd på Kreta och har varit på ställen som inte ens Mr Kalimera varit på)

Marco
2008-10-18, 21:47
men som alla kök har de sina svängningar
(nörd på Kreta och har varit på ställen som inte ens Mr Kalimera varit på)

Håller med dig Uffe. För två år sedan var jag och min dotter i Matala och vårat favoritställe blev taverna Eleni där det var fullt med folk. Självklart gick jag till Eleni även denna gången men det var inte alls som förra gången. Då var det tre pers. som jobbade i köket och servicen var utmärkt men nu var det bara Maria (som driver tavernan) och en gammal fransk hippie som serverade torrt bröd och plockade undan maten som jobbade där. Så nu var det Giannis som blev min favoritklapp_klap.

/Marco