handdator

Visa fullständig version : Naxos mitten av okt


Loppan73
2008-10-14, 10:09
Hej hej!
Någon som har varit på Naxos så här sent i oktober? Var rekommenderar ni att man (familj med två barn 1 och 3 år) bor då, Agios Prokopios, Naxos stad eller Agia Anna? Vi vill gärna att några restauranger är öppna och kanske lite shopping men förstår att det inte är lika mycket öppet som under högsäsong. (Just nu är vi på Antiparos och här är det mesta stängt och det är lite tråkigt). Vi åker till Naxos på fredag och jag har tänkt boka vårt boende redan nu.

Hur är det med de ställen som har pool, är det uppvärmda pooler?

Vad ligger priset för boende på nu ungefär? (Studios och tvårumslgh). Hittills har vi betalat 30€/natt på Syros och Antiparos.

Hur är bussförbindelserna mellan Agios Prokopios och Naxos stad så här års? Hur långt är det däremellan?

Tacksam för snabba svar (vilket inte brukar vara något problem här på Kalimera :) ).

//Loppan

Delfi
2008-10-14, 13:14
Hej!

Jag skulle definitivt bo i Naxos stad om jag vore er. Jag befinner mig dagligen i Agia Anna (strax soder om Agios Prokopios) och har stanger alla supermarkets for sasongen den har veckan. I "min" supermarket gapar butikshyllorna tomma, de har inte kopt in nya livsmedel (forutom mjolk) overhuvudtaget de senaste veckorna. Det ar riktigt dott har!
Restaurang Gorgona (i Agia Anna) ar forvisso oppen hela vintern, men annars ar det mycket tyst och stillsamt har. Jag tror att laget ar ungefar detsamma i Agios Prokopios.
Satsa pa Naxos stad/Agios Georgios istallet! Gott om plats pa stranden, nara till utmarkta restauranger och shopping, mycket mer liv och rorelse! I stan finns roligare lekplatser for barnen ocksa. Och pa paralian/strandpromenaden utanfor Cafe Rendez-Vous finns sma "karuseller" (kanske att ta i!) for de minsta att roa sig med.
Ni kan ju alltid hyra bil om ni vill besoka stranderna soderover. Det tar ca 5-10 min att kora fran Naxos stad till Agios Prokopios.
Bussarna gar kanske varannan eller var tredje timme mellan Naxos stad och Agios Prokopios, Agia Anna och Plaka - annu sa lange :D
Rumspriser vet jag inte sa mycket om, men skulle tippa pa att de ligger pa samma niva som pa Syros.

bye_bye
Delfi

Loppan73
2008-10-14, 20:38
Tack Delfi för ditt snabba svar! Då blir det Naxos stad för vår del. Håller nu på att leta boende där. Skulle gärna vilja bo någonstans med pool men hittar bara Pension Irene, som jag har mailat till men inte fått svar från än. Någon som vet något annat ställe med pool?
//Loppan

Paittas
2008-10-14, 21:38
Spiros hotel är ett prisvärt alternativ med ett mycket bättre läge än Pension Irene.

Jesper Johansson
2008-10-14, 23:01
Spiros hotel är ett prisvärt alternativ med ett mycket bättre läge än Pension Irene.

Spiros hotel ser exklusivt ut... undra vad det kostar i juni respektive september att bo sådär??... :confused: flabb_flabflabb_flab

Loppan73
2008-10-15, 09:45
Har precis fått svar både från Hotel Spiros och Irene Pension att vi får en tvårumslägenhet för 40€ så det lutar nog åt att vi tar Spiros. Ska avvakta svar från fler ställen först.
Tack för era svar!