Visa fullständig version : Vädret i aten nu?
Hejsan! Jag åker imorgon, men har ingen aning om vad 17 jag ska packa ner. Är det för varmt för jeans på kvällarna? Det behövs en kofta på kvällen, antar jag? Är det varmt nog för kort kjol och top dagtid? Är det badvarmt?
Detta är första ggn jag åker så sent på säsongen, så jag behvöer all hjälp jag kan få!
Hejsan! Jag åker imorgon, men har ingen aning om vad 17 jag ska packa ner. Är det för varmt för jeans på kvällarna? Det behövs en kofta på kvällen, antar jag? Är det varmt nog för kort kjol och top dagtid? Är det badvarmt?
Detta är första ggn jag åker så sent på säsongen, så jag behvöer all hjälp jag kan få!
Packa sommar kläder men även en tjock kofta och jeans, vädret skiftar förra veckan var det små kallt men i går och just nu 25 g varmt! Klart det går att bada!
Camilla
Åh, tack! :) Jag kanske kan passa på o fråga dig om det bara finns betalstränder kring Aten? Jag kommer att bo i Pireus.
*resfeber nu*
Ta spårvagnen mot Glyfada och kliv av vid Palio Faliro, där "börjar" stranden och du har mycket att välja på. Gå till Cafe Blue nu är vi ju utom säsong så då kostar det inget mer än på helgerna! Pireus finns en liten strand vid Mikro limanaki annars inga andra "fina" stränder enligt min mening. Har du tillgång till bil ska du defenitivt åka till Nea Makri och Schinias och "Galaxia Akti"
Ha så roligt och bada på!
Camilla
Den enda som finns säkert är betalda stränder, något som är otrevlig. Några platser för att bada i athens kusten är
Voula
Vouliagmeni
Varkiza
På websida www.oasa.gr finns athens buss/metro/tram tidtabeler men det är på grekiska Om du vill åka på Varkiza t.ex. bussen åker förbi Voula & Vouliagmeni http://www.oasa.gr/index.asp?asp=routes/bus_stop.asp&route_id=+%C31&rvariant_id=1&medium=0&s_t=ola
Bussen stannar utanför Voulas & Vouliagmenis badstränder (Plaz)
Ha det så bra !
[QUOTE=Nefeli;148240]Den enda som finns säkert är betalda stränder, något som är otrevlig. Några platser för att bada i athens kusten är
Voula
Vouliagmeni
Varkiza
I dessa orter ja är de flesta betal stränder, men inte utmed Palio och Nea Faliro, kliv av vid Kalamaki eller Edem.
Camilla
[QUOTE=Nefeli;148240]Den enda som finns säkert är betalda stränder, något som är otrevlig. Några platser för att bada i athens kusten är
Voula
Vouliagmeni
Varkiza
I dessa orter ja är de flesta betal stränder, men inte utmed Palio och Nea Faliro, kliv av vid Kalamaki eller Edem.
Camilla
Mycket rätt ! plaz Ellinikon är ockå en sådan fin & fri strand och finns gott om bussar from Pireas.
Tack för alla tips! Det blev mest ett par timmars solande/lite dopp vid stenremsan precis nedanför hållplatsen Flisvos. Lite läskig botten när man är bortskämd med paradisstränder ā la Manganari, men nära och bra i vilket fall :)
Var i Aten 18-21 september efter ö-luff. På lördagen den 20:e ösregnade och var 15-16 gr. Trodde innan att det möjlighen skulle kunna regna, men inte vara så kallt. Vädret kan således var lite hur som helst så här på hösten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.