handdator

Visa fullständig version : Stamatis Spanoudakis och Eleni Karaindrou..


Lissi
2005-08-12, 16:26
Är det fler än jag som ÄLSKAR dessa kompositörer??
Nu har jag precis varit nere i ICA-affären =postkontoret och hämtat "helggodis" från Grekland!:p
En DVD med Stamatis Spanoudakis " Dúo vradies sto Irodio", samt 2cd med honom "Nyfes"samt "Kinimatografiká 1 "...(hoppas nr 2 kommer snart!!!)
Så har jag också fått Eleni Karaindrous filmmusik till "Tårarnas äng"
Tyvärr var Elenis samlingsCDbox med 5 CD slut på skivbolaget så den kunde jag inte fåsnyft_drop
Nu går CD:spelaren för fullt och ikväll blir det grekisk konsert framför TV:n med ouzo!

Så underbart det är att få hem skivor så snabbt från Grekland!
Min dröm är att få gå på konsert någon gång i Grekland med någon av dessa artister med!

karinafp
2005-08-12, 17:36
Min dröm är att få gå på konsert någon gång i Grekland med någon av dessa artister med!

Ja, du kanske får chansen när du är i Aten i vinter! :) Det är ju då man har störst chans att få se sina favoriter.

Karin
som definitivt ska gå på konserter i Aten i januari!_B-anana

Riitta
2005-08-12, 20:32
Jag skall också lyssna på mina idoler i Januari i Aten_B-anana

Riitta

Lissi
2005-08-12, 21:02
Riita!

Vilka ska Du då lyssna på??

Riitta
2005-08-12, 21:18
Jag och Karin önskar väl mest att Giannis Kotsiras vill uppträda då när vi är där:)
Sedan finns det många andra också som vi vill gärna se. Terzis, Parios, Plutarxos och för min del skulle jag gärna vilja se Gligeria och Andreatos.
Det skall bli spännande att se framåt December vilka artister som kommer att uppträda i vinter:)
Vi kommer säkert att hitta några bra:)

Riitta

Lissi
2005-08-12, 21:51
Jag misstänker att mellan jul och nyår så har ALLA artister semester så jag har väl inte så stora förväntningar på just konserter, men det är BRÖLLOPSRESA och vi har HELA Aten att ha roligt i så jag är inte så orolig!! H Stoa och andra favoritmatställen samt affärer och muséer...det räcker LÅÅÅÅÅNGT!_B-anana _B-anana _B-anana

Riitta
2005-08-12, 22:55
Det är inte säkert att dom har semester.För förra året började Dalaras och Remos uppträda den 23/12 så där kunde man ha suttit fram till julaftons morgon om man så ville:D

Vi får ha ögonen öppna och tipsa dig vi får syn på något intressant:)
Riitta

Lissi
2005-08-12, 23:16
Ja om Du ser nåt intressant så är jag JÄTTEGLAD för tips! Jag har en anan Kalimeravän som också ska hjälpa mig att hålla koll! Synd att vi inte är där samtidigt!