handdator

Visa fullständig version : Nu är det gjort


bjorn
2008-10-03, 13:39
Nu har vi vandrat Chora till Profitis Ilias,som vi drömt om sedan vi läste Jannes beskrivning av turen.Vilken utsikt,man ser hela ön.Man förundras hur man fraktat upp byggnadsmaterialet till kapellet på toppen.Vi tog det väldigt lungt det tog 2 tim upp och 1,5 tim ner.Det var lite besvärligt att se de målade markeringarna på stenarna.Vi hade tur i oturen vädret var perfekt för vandring sol och ca 22 grader ,veckan innan hade det varit 30-35.En vandring som verkligen kan rekomenderas den som vill göra något utöver att sola och bada när man är på Amorgos.Fö bodde vi på The Big Blue som har fått en riktig uppfräschning,betalade 25 euro för 2 pers.bjorn

Kalimera
2008-10-03, 15:19
Nu har vi vandrat Chora till Profitis Ilias,som vi drömt om sedan vi läste Jannes beskrivning av turen.Vilken utsikt,man ser hela ön.Grattis! klapp_klap Visst var det häftigt!

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grekland_002.jpg

Hur många av Kalimeras läsare har sett den här sanslösa utsikten på riktigt?

yeasou
2008-10-05, 00:25
Jag vet att jag en dag kommer att vara på den platsen där du tog det fina fotot Janne! Men jag tror inte att den vackra figuren som sitter på den lilla pelaren i mitten på ditt foto är kvar när jag är där... Jag får försöka att få med mig Moster dit upp så jag kan ta ett liknade foto!!flabb_flab
MVH
Yeasou_B-anana

Kalimera
2008-10-08, 09:47
Jag får försöka att få med mig Moster dit upp så jag kan ta ett liknade foto!!Det måste du göra yeasou, det är en enkel vandring och bilderna blir fantastiska! :)

Keruben
2008-11-04, 14:40
Vilken underbar bild!

Den vandringen hann vi inte med i somras, men efter att ha sett den bilden så står den tamejfan först på listan nästa sommar! _B-anana

Lissi
2008-11-04, 15:30
Hur många av Kalimeras läsare har sett den här sanslösa utsikten på riktigt?

..Du menar väl Camilla???;)
Jo det ÄR häftig utsikt alltihop....

Lissi