handdator

Visa fullständig version : Bekanta sokes


bettis
2008-10-02, 19:48
Hej, jag har anlant till Athen och ska stanna i nastan ett ar, ska lasa det grekiska spraket. Nu undrar jag forsynt om har finns nagon annan svensk som kanske har lust att ta en kopp kaffe med den har tjejen. Kanner an sa lange ingen har sa det hade varit trevligt med lite sallskap.

Tjingeling
bye_bye

Elisabeth

monica
2008-10-03, 07:45
Ett tips är att ta dig till Svenska kyrkan, där kan du fika och snacka bort en stund.
Tele är 210 4516564 och adressen Akti Themistokleous 282 Piraiki
Tunnelbana till Pireus, därefter buss 904

Nya öppettider from 1 oktober

Mån till fre 17.00 till 20.00
Lördag stängt
Söndagar öppnar de 1 timme före gudstjänst.

Ett tips den 10 oktober har de räkfest där, 15 euro kostar det och anmälan måste ske innan 7 oktober.

Sedan finns det svenskgrekiska klubben som brukar träffas och hitta på olika utflykter och gå ut och äta tillsammans. Kontakta Kerstin Wedelin på Tele 210 619 7190, klubbens hemsida www.sgkonline.com

Hoppas fler svenska tjejer som bor i Aten tar kontakt, själv bor jag en bit utanför Aten men skriv gärna ett personligt meddelande så kan jag svara på saker som du kanske undrar över.

Monica

bettis
2008-10-03, 14:33
Tack for tipsen!

_B-ananaElisabeth

athen
2008-10-25, 22:54
Hej!

Jag är också nyinflyttad till Athen.

Jag har utannonserat på siten Xpat en after work och du är varmt välkommen.

Datum: fredagen den 31a oktober kl 19.00
Var: Mai Tai, på Ploutarchou Str 18, Athens (ligger i området Kolonaki och är nära tunnelbanestation Evangelismos
Hur hitta mig: Jag kommer att ha en färgglad klänning med rosa scarf och har mörkt lockigt hår

Hoppas du kan komma

bettis
2008-10-28, 12:40
Jamen det låter jättetrevligt!

Skrattade över det faktum att du redan valt kläder:) Det brukar jag också göra men så byter jag om hundra gånger innan jag går utanför dörren. Jag ska göra mitt bästa för att dyka upp, blev nämligen inbjuden till amerikanska skolans halloweenparty men ska försöka komma förbi innan. I så fall har jag en beigerosa ballerina klänning och ljusslingat hår rätt kort men förmodligen på klackar. Detta kan jag säga med säkerhet för jag har inte så många "finkläder" med mig härsnyft_drop

Hälsningar
Bettis

Jennie
2008-11-02, 20:23
Hej!
Jag tar gärna en fika med dig... Jobbar dock lite knäppa tider men vi ska nog hitta en dag om du vill.
Jennie

malin72
2008-11-02, 20:47
och jag kommer gärna ner och tar en fika..flabb_flabflabb_flabflabb_flab
med tanke på att jag sökte något att göra och våran "fika" blev 3 dagars så gör jag gärna om det;)
vill hellre sitta där nere hos dig än här hemma i Sverige igen:o

vad kul att ni är flera där nere som kan ses på en fika då och då....lite avis är jagAng_elx Kul med att du får tips!!!!!

see youbye_bye

bettis
2008-11-05, 18:39
Tjenixen snäckan, ja det låter som om du hade det trevligt i alla fall flabb_flab.
Du får köra med din kvinnliga list och övertala din andra hälft om var man borde befinna sig i vinter, för tillfället har sommaren kommit tillbaka och vi är uppe i 25 grader.

Kramar och sköt om digbye_bye
Bettis

athen
2008-11-06, 20:58
Hej!
Med tanke på att vi inte träffades över drink i fredags tänkte jag föreslå att vi tar och ses över en fika till helgen. Det bästa är om du tar och mailar mig på elza.kazemi@hotmail.com så bestämmer vi tid och plats.

malin72
2008-11-07, 15:37
Tjenixen snäckan, ja det låter som om du hade det trevligt i alla fall flabb_flab.
Du får köra med din kvinnliga list och övertala din andra hälft om var man borde befinna sig i vinter, för tillfället har sommaren kommit tillbaka och vi är uppe i 25 grader.

Kramar och sköt om digbye_bye
Bettis

jaha ja 25 grader igen...hm låter inte alls härligt nopesnyft_drop så det så...trivs så bra här hemma i snålblåst och kylaAng_elx
jo jag måste nog tala om för honom att han måste ner och jobba igen:p
och att jag sjävklart måste med

kramar från kyliga sverige ha det så gott i värmenbye_bye