handdator

Visa fullständig version : ÖSREGN o KYLA


skrutt
2008-09-30, 13:37
:o Kom hem i går efter en hel veckas regnande på Skiathos...vi räknade ut att vi hade 6 soltimmar...Trots allt hade vi en underbar vecka på min favoritö.Vädret hade inte vart så kallt och regnigt på 16 år,så här brukar det vara i december...men hela världen är ju upp o ner.Nu är det bara att börja längta till nästa resa i Maj!!!bye_bye

BOKA
2008-09-30, 14:32
Inte kul när det blir på det här viset, men Ni verkar ju inte helt missbelåtna iaf. För våran del så satt vi på Skiathos flygplats den 22/9 och väntade på att flygplanen skulle kunna landa pga att det kom en regnskur innan alla planen från Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn skulle landa. Jag förmodar då att Ni var bland dom som istället fick gå ner på Thessaloniki i avvaktan på att banan på Skiathos skulle torka upp.

Veckan innan Ni kom ner var inte heller som man önskar. Regn och kallt på måndag em och kväll (15/9). Dagsregn hela lördagen (20/9). Regn och kallt söndag fm (21/9). Mulet och småruggigt måndag morgon och fm och dessutom då regnskuren som gjorde landning omöjlig. :(

Men veckan innan Skiathos så fick vi iaf en kanonvecka på Skopelos och det var vi glada för. flabb_flab

Olle

Lissi
2008-09-30, 15:50
Jo, det är ju så det är nuförtiden, ett vågspel med väderleken....Fast jag har ändå hellre regn i Grekland än hemma...man får så mycket annat gjort då istället som man kanske inte skulle gjort annars...

Jag räknar med lite regn jag med på Tinos om några veckor..men det ska bli underbart ändå!

Lissi