handdator

Visa fullständig version : Sommar bilder från Norra Evia 2008


Ioannis
2008-09-26, 21:05
Här kommer några bilder från Norra Evia.
http://s114.photobucket.com/albums/n241/kanagias/

Nektaria
2008-09-27, 10:04
Hej Ioannis!
Det ser härligt ut! Är det svårt att få tag på rum på plats, generellt, eller måste man boka innan man reser?

Hälsar
Lena/Nektaria

Siri A
2008-09-27, 10:39
Evia verkar vara en häftig ö! Jättefina bilder! klapp_klap

Ioannis
2008-09-28, 10:51
Hej Nektaria.
Att hitta boende på plats är inte svårt under Juni,Juli.
Augusti är ganska tätt på ön.Då Grekerna har semester.
Men att boka innan man åker dit är aldrig en dum idee.
Jag rekomenderar Evia för alla barn familjer,för alla som gillar vandring,eller för de som vill träffa den genuina Grekland.

Eva L
2008-09-28, 10:58
Jag rekomenderar Evia för alla barn familjer,för alla som gillar vandring,eller för de som vill träffa den genuina Grekland.

Vad gör den specillt lämpad för barnfamiljer? Finns det många fina bilfria miljöer
eller är det stränderna som är extra barnvänliga?

Eva

Ioannis
2008-09-28, 10:59
Förresten nu finns billiga biljetter till Grekland.
SAS och Sterling har kommit fram med attraktiva priser!

Ioannis
2008-09-28, 11:24
Hej

Det är en ö som inte är så exploaterad som många andra öar. Man kan fortfarande hitta det genuina Grekland.
Bilar finns men det är långt ifrån storstadshetsen.
Stränderna är varierande över hela ön, så alla kan hitta sin speciella favoritstrand.
Restauranger och barer finns men håller en familjär stämning.

Inger
2008-09-29, 11:18
:)Hej
Vilka härliga bilder, blir så glad att du visar dom för det finns inte så mycke att hitta om just Evia. Jag har varit nyfiken på Evia ett tag nu och blir mer o mer övertygad om att Evia ingår i nästa hösts ö-luff. Hur är det i september då kanske det är lättare igen att finna boende på plats? Vill gärna se ställena jag ska bo på innan jag bestämmer mej, mer frihet så. Synd att det är ett helt år tills det bär av, men den som väntar ....osv.
Tack för fina bilder.
Ingerbye_bye

Lissi
2008-09-29, 18:00
Jag rekomenderar Evia för alla barn familjer,för alla som gillar vandring,eller för de som vill träffa den genuina Grekland.

Instämmer!!
Evia är så VACKERT och genuint...I somras blev det bara en snabbis på 3 dagar på södra Evia men vi får nog planera in norra delen nu snart.. Nu har vi ju varit två gånger på södra Evia som vi verkligen blivit förtjusta i.
Nästa sommars planer är ju inte helt spikade ännu...endast flygbiljetterna är köpta. Man kanske skulle sluta semestern med en vecka på norra Evia?

Lissi

Ioannis
2008-09-29, 19:22
September är absolut lätt att hitta bra boende med bra priser.
Priserna på Evia är ganska låga jämfört med andra öar.
Vi märkte det när vi åkte till Skiathos i somras.
På Evia kan man hitta lägenhet för en familj med 2-3 barn för ca 50 Euro/dygn utan frukost.Det finns förstås billigare och dyrare alternativ.Solstolar kostar ingenting, man betalar bara för sin dricka.Och man behöver inte vakna tidigt på morgonen för att boka en stol.Färsk fisk för 20-25 Euro/kilo.
Om det är någon som behöver mer information hör gärna av er!!

Eva L
2008-09-29, 21:39
Berätta gärna lite mer om de barnvänliga alternativen samt hur lokaltrafiken fungerar. De orter vi besökte på Lesbos nu i sommar var en riktig mardröm för barnfamiljer som vill kunna promenera i en något så när trafiksäker miljö.

Eva

Ioannis
2008-09-30, 19:38
Hej Eva
Vi är en familj med 2 barn 10 och 13 år.
Våra barn brukar leka med sina kompisar eller cykla ner till Pefkis hamn.Om de vill köpa glass eller någonting annat de kan göra det själva.
På kvällarna kan vi gå och fiska eller ta en glass och kolla på solnedgången.
Oftast går vi från Pefki till nästa byn för att äta medan barnen kan sitta på stranden med sina kompisar.
Min dotter som är 13 brukar träffa kompisar och kusiner och stanna länge ute utan problem.Vi oroar oss inte.Det är barnmiljö för mig!
Du kan svara till mig att jag är Grek och jag känner mig som hemma men alla våra kompisar(barnfamiljer) från Sverige och Norge var riktig imponerade med Evia och de kommer tillbaka varje sommar.Och alla har rest ganska mycket utomlands.
Lokal traffiken är inte bra.Det bästa är att hyra bil ok utforska ön själv.Det finns mycket att se och uppleva.