handdator

Visa fullständig version : Sterling släpper sommaren 2009...

Stinab
2008-09-24, 07:16
.... kl 12.00 idag!
För er som vill vara ute i god tid :p

Hälsningar
Stinabbye_bye

Jesper Johansson
2008-09-24, 10:00
Det är en "sneak preview" ... vad menas med det?!... kan man inte boka?

Hellen
2008-09-24, 10:10
.... kl 12.00 idag!
För er som vill vara ute i god tid :p

Det ser ut att vara bara från Stockholm, tyvärrsnyft_drop

hur får man reda på sånt????

Bl.a. genom att prenumerera på Sterlings nyhetsbrev.
// Helén

Stinab
2008-09-24, 13:53
Det är från Köpenhamn också:)
Stinab

CarinaN
2008-09-24, 14:18
Jag kollade strax efter tolv idag och såg att det var bra priser från Kastrup till Aten. Funderade på om man skulle slå till redan ikväll. Men nu när jag kom hem var det redan dubbelt så dyrt kring midsommarsnyft_dropDet kan inte ha funnits många biljetter av den billiga sorten. Antar att det är några här på Kalimera som knep dem direkt flabb_flab.

Carina - som hoppas på fler chanser....

Zappa
2008-09-24, 20:30
Jag kollade strax efter tolv idag och såg att det var bra priser från Kastrup till Aten. Funderade på om man skulle slå till redan ikväll. Men nu när jag kom hem var det redan dubbelt så dyrt kring midsommarsnyft_dropDet kan inte ha funnits många biljetter av den billiga sorten. Antar att det är några här på Kalimera som knep dem direkt flabb_flab.

Carina - som hoppas på fler chanser....

Det var som attan! :eek:
Jag kollade lite snabbt på lunchen (samma tidsperiod) och tänkte vi skulle ta en diskussion här hemma ikväll!

/S

Hellen
2008-09-24, 21:29
Hoppas de fortsätter att flyga från Landvetter, men det verkar inte hoppfullt.... De biljettterna borde släppts idag också i så fall.
// Helén

Lissi
2008-09-24, 21:32
...och jag har inte kunnat komma in på hela dan...Problem på servern fick jag som besked....:mad:..fast vi har ju bokat allt utom februarilovet redan och dessa biljetter gällde ju inte förrän i mars... Så jag bryr mig nog inte...var mest nyfiken...

Lissi- ständigt sugen på billiga biljetter till Grekland;)

laero
2008-09-25, 13:13
Hoppas de fortsätter att flyga från Landvetter, men det verkar inte hoppfullt.... De biljettterna borde släppts idag också i så fall.
Jag tror inte du behöver dra den slutsatsen att de slutar med Gbg-Aten. Jag testade att söka till Barcelona, Alicante, Nice, Köpenhamn mm, inte heller dit finns det några flyg att boka från Landvetter. Så det är nog bara att invänta att de bestämmer sommarens program från Göteborg.

Lars (som ,tillsammans med TobbeS och fruar, lyssnade på Lissis råd i annan tråd och bokade reguljärflyg till en hyfsad peng i juni)

Zappa
2008-10-02, 09:39
Jaha, då var sommarens resa bokad! _B-anana_B-anana_B-anana
Idag var de billigare än nånsin...
376 DKK ner och 291 hem igen, det måste väl anses vara ok ;)

Har nog aldrig bokat så här tidigt innan (vi åker 24 juni). Går det att få en nedräknare? :D

Och det finns fler resor kvar. Och alla datum kostar lika mycket! :confused:

/S

Karin T
2008-10-02, 10:21
Visst känns livet lättare att leva när man bokat in sin sommarsemesterklapp_klap. Nu börjar nedräkningen till den 21/6 och drygt 3 veckors underbar semester. Vi har inte rest så här billigt på många år..........._B-anana

emy
2008-10-02, 12:42
försöker boka utresa 8aug.från Stockholm -Chania men finns inga hemresor???Dom borde väl släppa senare hemresor än den sista från Chania 15aug.??Ringde och frågade men dom visste inte???
/katarina

Tom
2008-10-02, 15:28
Ser nu (16.00)att Sterling har slut på dom billiga avgångarna.
Tur att man hann boka tidigt idag.
4/9 2009 !!! En vecka på Naxos med barnbarn !_B-anana
(Det är till att ha framförhållning.)
2 vuxna 1 barn till det facila priset av 5200sek inkl alla avgifter & bagage.
/Tom

Hellen
2008-10-02, 16:12
Och jag hoppas fortfarande på avgångar från Gbg.
// Helén

CarinaN
2008-10-02, 17:44
Grrrr!__DJag tvekade lite för länge idag innan jag bestämde mig för att slå till! Det är egentligen alldeles för tidigt för oss att boka nu, eftersom vi måste ombesörja korttidsboende för vår handikappade son. Kl halv 1 fanns de billiga biljetterna fortfarande kvar. Kl halv 3 bestämde jag mig för att chansa och slå till.... då fanns de inte kvar snyft_drop.

Carina - ger inte upp hoppet

Ingegerd_Lasse
2008-10-05, 15:04
Nu var det bokat, i början av september nästa år, 4 vuxna+2 barn än så länge. 1941kr per styck t.o.r, Stockholm-Aten.Många påslag, t.ex var vi tvugna att betala för barnens bagage(20kg som de inte har, endast ryggsäck)men billigt ändå! Så nu hoppas vi att Sterling överlever!_B-anana
Ingegerd

Zappa
2008-10-05, 16:24
Många påslag, t.ex var vi tvugna att betala för barnens bagage(20kg som de inte har, endast ryggsäck)men billigt ändå! _B-anana
Ingegerd

Var ni verkligen tvingade till bagage för barnen?
Jag kunde välja att ha individuella val för bagage, och tog då bara handbagage för dem!

Sven

Ingegerd_Lasse
2008-10-05, 17:23
Det funkade inte, vet inte varför. Men föräldrarna är kanske glada för möjligheten att handla mer!
Ingegerd

Lindiz
2008-10-06, 19:54
Vi betalade inte för nåt bagage för bus i somras. Däremot för hans mor och far. flabb_flab Och eftersom handbagaget var väl tilltaget klarade vi oss med råge endå!

CarinaN
2008-10-08, 18:54
Jag kollade nyss på de datum i juni 2009 som vi hade tänkt boka häromdagen när det var så billigt. Ser då att det är stora förändringar både vad gäller dagar och tider som Sterling flyger från Kastrup till Aten. Plötsligt går det inte att boka onsdagar och fredagar, det finns endast avgångar på söndagar. Inte kan det väl betyda att flygen dessa dagar redan är fullbokade? Flygtiderna är också ändrade till det sämre. Hemresan från Aten till Kastrup är plötsligt kl 21.00 på alla avgångar, förra veckan var tidig eftermiddag som gällde. :confused:

Carina

Lissi
2008-10-08, 19:04
Hej Carina!;)

Du vet ju hur VI haft det med de senaste februariflygningarna...Vi har bokat Sterling tidigt och sen är flygen inställda....med ombokning till SAS som följd....Fast nu känns det ju LITE mer "konkursvibbar" förstås i dagens läge.... Det var därför vi inte inväntade Sterling utan har bokat SAS direkt till sommaren...Fast inte vet man nu om DET var/är säkrare! det får tiden utvisa...

Lissi

CarinaN
2008-10-08, 19:26
Ja, det kanske slutar med SAS för vår del också. Jag brukar aldrig boka före januari, februari och har då oftast lyckats hitta ganska billiga biljetter.

Men när jag t ex kollar det datum som Tom har bokat, 4/9 2009, så finns inte den avgången. Inte kan det väl vara fullbokat ett helt år innan? Och jag tror ju knappast att Sterling bestämmer sig att lägga ner en massa avgångar när de precis har annonserat ut dem.

Carina bye_bye

Lissi
2008-10-08, 19:46
..och jag måste fått hjärnsläpp för vi flyger ju med Swiss Air via Zurich!:o:o

Lissi - som är så van att flyga med SAS

Zappa
2008-10-08, 20:02
Flygtiderna är också ändrade till det sämre. Hemresan från Aten till Kastrup är plötsligt kl 21.00 på alla avgångar, förra veckan var tidig eftermiddag som gällde. :confused:

Carina

Ja, jag har också sett det, inte alls så bra tyvärr.
Och dina frågeställningar är verkligen valida!

:confused: Sven

Siri A
2008-10-08, 20:29
Ser då att det är stora förändringar både vad gäller dagar och tider som Sterling flyger från Kastrup till Aten.
Detsamma gäller från Stockholm till Aten. Nya veckodagar och nya tider.

CarinaN
2008-10-08, 20:53
Det verkar helkonstigt alltihop. Undrar om de som plötsligt fått så drastiskt ändrade avgångstider har fått info om det, via mail eller liknande? Och, som sagt, konstigt att de går in och gör så stora förändringar bara någon vecka efter att de släppt sina sommarresor.

Carina

Tom
2008-10-08, 21:37
Men när jag t ex kollar det datum som Tom har bokat, 4/9 2009, så finns inte den avgången. Inte kan det väl vara fullbokat ett helt år innan? Och jag tror ju knappast att Sterling bestämmer sig att lägga ner en massa avgångar när de precis har annonserat ut dem.

Carina bye_bye

Hej !
Jag har oxå varit inne och sett detsamma.

Men faktum kvarstår, jag har en bokning för två vuxna och ett barn Fredagen den 4/9 kl 10.00 från Kastrup.
Hemresa 11/9 kl 14.50 ! Allt är betalt och jag har erhållit bokningsnr.

Lite undrande är jag hur dom skall lösa det?

Dom nya flygtiderna i Sep 2009 ser jag är ändrade till Söndagar kl 16.15 fr Kastrup, med ankomst Aten 20.30.
Hemresan kl 21.00 från Aten med ank Kastrup 23,15 .

Det är förändringar som jag inte kommer acceptera . Jag åker inte med ett 9:årigt barn på dom premisserna.
/ Tom

Zappa
2008-10-09, 06:51
Hej !
Jag har oxå varit inne och sett detsamma.

Men faktum kvarstår, jag har en bokning för två vuxna och ett barn Fredagen den 4/9 kl 10.00 från Kastrup.
Hemresa 11/9 kl 14.50 ! Allt är betalt och jag har erhållit bokningsnr.

Dom nya flygtiderna i Sep 2009 ser jag är ändrade till Söndagar kl 16.15 fr Kastrup, med ankomst Aten 20.30.
Hemresan kl 21.00 från Aten med ank Kastrup 23,15 .

Det är förändringar som jag inte kommer acceptera . Jag åker inte med ett 9:årigt barn på dom premisserna.
/ Tom

Samma här, jag har ett bokningsnummer på en flight 11.45 från Aten sön den 12 juli.
Vi flyger hem på söndagen för att Olympic (som det verkar...) har morgonflyg från Naxos (där vi tror att vi kommer att avsluta) bara på söndagar nästa år. Tidigare har det varit på fredagar tror jag.
Men med nya flygtider 21.00 hade vi ju kunnat åka vilken dag som helst med flyg 13.40 från Naxos...

Också mycket tveksam till de nya tiderna!
Men frågan är ju om de kommer att ändra igen? Och igen... Jag har inte fått någon bekräftelse på ändrade flygtider nämligen!

/S

Lissi
2008-10-09, 07:25
/ Tom

De är ju bra på att boka om till SAS:D,,,fast då har ju avgångarna varit helt avlysta....Jag tror helt enkelt att de sk lågprisbolagen är piskade av kostnadsskäl att ta de sämsta avgångstiderna från och till flygplatser ....och de har antagligen om man läser det finstilta rätt att ändra avgångstider...
Tråkigt, men så är det nog....Jag tror att i alla fall vi mer och mer kommer att ta flygningar som visserligen är dyrare , men som känns säkrare...Det ÄR inte kul när allt ska ändras i efterhand när anslutningar, boende mm redan är planerade och betalade.

Lissi

emy
2008-10-09, 07:27
Ja jisses!!Vi hade bokat till Chania i aug .och den gick på kvällen nu går den på morgonen kl.9!!!Måste ju åka ner på fredagen och övernatta då vi bor i Luleå!!Även hemresan har dom ändrat kommer till Stockholm kring 18.00 inga flyg till Luleå en Löradag kväll....Skitsurt.

Eva L
2008-10-09, 07:44
Håller med dig Emy. Oftast känner jag mig glad om det bara blir en övernattning på Arlanda. Höstens resa klarade vi utan övernattning men vid vinterresan får jag en natt på Rest and Fly vid hemkomsten. Tvingas dessutom resa till Arlanda många timmar innan flyget går därifrån tack vare att inget bolag längre flyger på en lördag em från Umeå. Känner mig ändå tacksam över att ha möjlighet att resa och ett yrke fritt från varsel. :)

Eva

CarinaN
2008-10-09, 11:48
Jag tror helt enkelt att de sk lågprisbolagen är piskade av kostnadsskäl att ta de sämsta avgångstiderna från och till flygplatser ....och de har antagligen om man läser det finstilta rätt att ändra avgångstider...

Ja, om det bara vore ändrade avgångstider men fortfarande samma dag, men i det här fallet har ju vissa dagar som var bokningsbara förra veckan bara försvunnit. Man undrar om de som har bokat t ex en onsdag kommer att få info om att deras resa är flyttad till söndagen.

Carina

Tom
2008-10-09, 11:59
Också mycket tveksam till de nya tiderna!
Men frågan är ju om de kommer att ändra igen? Och igen... Jag har inte fått någon bekräftelse på ändrade flygtider nämligen!

/S

Hej !

Ringde Sterling på förmiddagen och ville annulera min bokning pga dom nya flygtiderna. Dessutom ändring av flygdag från Fredagsflyg till Söndags .

Fick ett snabbt & bra mottagande. Med förståelse för ändringen. "Inga problem vi annulerar bokningen och betalar tlillbaka pengarna" .

43:-danska kr drog dom på kontot, det kan det vara värt !

Jag fick bekräftelse via e-mail . +Att pengarna sätts in på mitt konto . klapp_klap
Bra jobbat Sterling !!!
Telefonnr. jag ringde : 08 58 76 91 48 .

/ Tom

CarinaN
2008-10-09, 12:33
Så skönt att det gick att fixa Tom! Bra bemötande av Sterling, men visst blir man konfunderad över hela situationen? De har nyligen släppt sommarens program och går redan in och gör sådana drastiska förändringar.

Nu får ni jaga biljetter på annat håll. Det lär även vi göra. De nya tiderna passar inte oss speciellt bra heller. Vi vill inte landa på Kastrup så sent på kvällen eftersom vi har en bra bit hem till Kalmar.

Carinabye_bye

Eva L
2008-10-09, 12:42
Man undrar om de som har bokat t ex en onsdag kommer att få info om att deras resa är flyttad till söndagen.

Carina

Ja det blir synd om den som bokat inrikesflyg annars. Visst måste väl ändå bolagen meddela sina kunder så snart de ändar flygtiderna. Vår hemresa från Mytilini tidigarelas en kvart och SAS som vi bokat med skickade sms direkt till mig.

Eva

CarinaN
2008-10-09, 12:49
Vår hemresa från Mytilini tidigarelas en kvart och SAS som vi bokat med skickade sms direkt till mig.

Vi ska flyga till Dusseldorf med Ryanair i början av december. Häromdagen fick jag mail från dem om ändrade flygtider. Lite nervös hann jag bli, men när jag öppnade mailet visade sig att vår avgångstid var framskjuten 5 minflabb_flab. Och detta fick jag veta över två månader innan, det är framförhållning!

Det datum som jag häromdagen inte lyckades boka med Sterling finns inte kvar längre. Så jag är just nu glad över att jag inte hann boka. Vi tänkte boka onsdagen den 17 juni och hade alltså istället fått ändra till söndagen den 21 juni. Ganska stor ändring av flytid får man nog säga....
Vi tänkte boka vår hemresa den 1 juli. Den finns kvar men har fått en sen avgångstid plötsligt.

Carina

Lissi
2008-10-09, 14:45
Vi vill inte landa på Kastrup så sent på kvällen eftersom vi har en bra bit hem till Kalmar.
Carinabye_bye

..hem till LUND menar Du väl;) ?? Även om vi inte är hemma så finns alltid möjlighet att övernatta:D Samma gamla rum som vanligt....

Lissi - glad att ha bokat

CarinaN
2008-10-09, 16:21
..hem till LUND menar Du väl;) ??

Javisst ja, tänkte inte på detflabb_flab.

Tack för erbjudandet! Man vet ju aldrig om vi till slut tvingas ta en hemresa med sen ankomsttid. Annars föredrar vi nog att sova över hos er INNAN resan börjar, det har ju snart blivit en tradition:).

Carinabye_bye