handdator

Visa fullständig version : Funderar på en egen hemsida.


xenos
2008-09-21, 19:28
Jag är helt lost, vilken av alla de som erbjuder hemsida ska man använda, OneCom eller vemdå. Spelar det någon roll?

Finns det möjlighet, som Jannes guider på Kalimera, att beställa en text personen betalar för, på alla hemsidor? (Förstod ni?)
Såg en hemsida som var så här; www.erikstenholm.se, går det att ordna på ngt vis?
Jag är som sagt förvirrad och alla tips/kriterier mottages tacksamt!

Lefteris
Sju dagar kvar...

Janérik
2008-09-21, 20:55
Jag ligger numera på one.com med allt som har med hemsidor och mail att göra. Egen domän som tyvärr blev sundell.in (indien) då inget annat fanns ledigt.
One.com fungerar bra och är billigt, 144 kr/år för webbhotellet och sedan lite för domänen också (kostar olika beroende på land).
Jag använder deras bildgalleri och det är ganska smidigt sedan man kommer igång med det, lite tankeverksamhet krävdes i början.
De har också en webbsideskreatör ("tre klick till egen hemsida"), jag har aldrig testat denna då jag gör hemsidorna i eget program på datorn.
Mailadresser kan man ha hur många som helst och vidarebefodra hur man vill, går också att ha maillistor.
Andra webhotell har säkert också liknande men jag är helnöjd med one.com och rekommenderar gärna detta till andra.

Mvh Janérik

anoula
2008-09-21, 22:51
Har också one.com till mitt företag. Smidigt och billigt.

Chras
2008-09-22, 08:36
Hej
Använder också one.com. Hade tidigare surftown med det var bara strul med detta webbhotell. De har också höjt sina priser så att idag kostar de mer än vad jag betalar för både one.com samt ISS-avgiften för namnet. Rekommenderar således one.com som ett bra allternativ.
Program för att göra mina hemsidor är "coffeecup". Ett billigt och bra altenativ som gör det lätt att lägga upp sidorna som man vill ha dem.
Det är bara att sätta igång Erik. Trodde först att det skulle vara mycket svårt men tror nu att de flesta kan lära sig att göra hemsidor.
//Chras

xenos
2008-09-23, 06:50
Börjar förstå att domännanmnet är viktigt, varför?
Lefteris

Chras
2008-09-23, 21:24
Domännamnet är den adress som hemsidan lägges upp med. Det räcker inte med ett webbhotell. Vissa bredbandsleverantörer typ Telia har ett litet utrymme för sina kunder där de kan lägga upp en liten hemsida på ca 5 MB med anknytning till deras adress. Då behövs inget domännamn.
Tycker att Du ska skaffa ett domännamn snarast. One.com är behjälplig med sådant om Du skaffar en webbplats hos dem.
//Chras