handdator

Visa fullständig version : Lassi eller Skala?


E.L
2008-09-21, 15:46
Hej alla greklandsfantaster! Här kommer en till...

Nästa år planerar vi en resa med släkten till Kefalonia för att fira mina föräldrar som fyller jämnt.

Men vi kan inte bestämma oss vart vi ska bo, antingen Lassi eller Skala.

Ni som varit där; hur är stränderna, hotellen, restaurangerna etc.?
Vi vill inte bo på ett ställe som är för lugnt, gärna så att man kan gå ut och strosa på kvällen och möjlighet att välja mellan flera restauranger!

Tack på förhand och hoppas på goda tips!!

Mvh E.L

Carina
2008-09-21, 19:28
Lassi för närheten till Argostoli. Det går bra att ta bussen dit och taxi tillbaka om man inte vill gå förståss. Det finns en hel del tavernor i Lassi också. Jättefina stränder finns det också.

Carina

Homeros
2008-09-21, 19:47
Instämmer.
Här finns även några av öns bästa stränder nära.

ellenpelle
2008-09-21, 20:13
Hej!

Jag håller med de övriga som svarat på inlägget.

Jag och sambon var i slutet av juli 2 veckor på Kefalonia. Vi bodde i Lassi. Toppenfina stränder både i och strax utanför Lassi. Jag gillade också att man hade nära till Argostoli om man ville ta sig in dit på kvällen.

Vi tog även bussen bort till Skala en dag. Fint även i Skala med lång strand etc men jag föredrog helt klart Lassi och dessutom var stränderna Makris Gialos och Platis Gialos som ligger i Lassi så mycket bättre än stranden i Skala.

Hoppas ni får en trevlig semester på Kefalonia. Det är en helt underbar ö!

Kefalonialover

Peterkj
2008-09-21, 20:37
Vilka bra svar du fått. Jag tycker det låter jättebra för vi åker tisdag morgon kl 05.05 till Lassi. jag tror inte du behöver mina åsikter efter alla enade åsikter du redan fått.
Jag hoppas bara vädret skärper till sig närmaste veckan, men det ser inte ut så. Huvidsaken är värme och det får vi nog.

Peterkj
2008-09-30, 19:19
Hej
Precis nu har jag kommit hem efter en vecka i Lassi. Vädret var ju sådär, inget vidare, stackars de som åkte med barn i 2 veckor och vädret vände precis för 2 veckor sedan. Alla gånger jag varit i Grekland tidigare (kanske 15) har jag gått i shorts precis hela tiden. Långbyxorna har åkta v på flyget och satts på på Arlanda. men denna gång var det långa ben varje kväll + tröja.
Lassi är ju bara en lång gata med små hotell och restauranter och en massa super market och biluthyrare, inte särskilt kul egentligen, men de har ju Kefalonias absolut bästa stränder, men jag åker inte tillbaka.

liselotti
2008-10-01, 11:44
Lassi är ju bara en lång gata med små hotell och restauranter och en massa super market och biluthyrare, inte särskilt kul egentligen.

Det är väl min uppfattniga också :o.
Jag gillar Skala bättre. Mysigare. Vattnet är kristallklart där, men sanden mera grovkorning.

Katitzi
2008-10-01, 14:51
Den största fördelen med Lassi förutom stränderna är ju att det är gångavstånd till Argostoli stad!:)

liselotti
2008-10-01, 15:16
Det är väl min uppfattniga också :o.

Men oj! Hur stavar jag idag Ang_elx:o ?
Uppfattning ska det vara.

Kexchoklad
2008-10-04, 23:48
Skala, hoppas ni har hyrbil så ni kan ta er runt ön.Kustvägen till poros finns det härliga badvikar längs vägen, vissa dagar kunde vi vara helt själva där.

E.L
2008-10-16, 22:17
Tack alla ni för åsikter!
Vi har fortfarande inte bestämt oss men jag undrar hur är det i Skala? Finns det risk att man blir uttråkad där om man inte rör sig så mycket runt ön?
Ni som bott i Lassi, vilka hotell/lägenheter bodde ni i?

Tack på förhand!
E.L

Peterkj
2008-10-26, 20:24
Uttråkade?
jag tror man tröttnar rätt fort var man än bor om man inte gör utflykter regelbundet. Man promenerar ju på 20-30 minuter i lugn takt till Argostoli, där för övrigt närmaste bankomat finns, och där finns det ju riktiga butiker, men annars måste man hyra bil för att se annat. Det vore dessutom bra synd om man stannade i Lassi hela tiden när det finns mycket fint att se på övriga ön. Men absolut enda anledningen att bo i Lassi är för stränderna. I Skala fanns ju en enorm strand men inte lika fin sand men jag tror annars att det kanske är roligare att vandra omkring där. Men jag har ju bara besökt det några timmar.
Varför just Kefalonia, det finns ju andra mycket roligare öar, men jag var ju också nyfiken efter att ha sett alla fina bilder,

anna73
2008-11-07, 23:04
Peterkj,

Vilka öar menar du med "roligare öar" än Kefalonia?
Anna