handdator

Visa fullständig version : Grekiska på ABF


Dezzo
2008-09-18, 17:38
Hej!

Tänkte läsa ny grekiska på ABF (sveavägen), men tyvärr så var grundkursen full och för att starta en till grupp behövs det folk. Så om någon är sugen på att lära sig grekiska kan ni jätte gärna kontakta ABF, så kanske de startar en till grupp redan denna månad. Man måste minst vara 8 st, hittills är vi 3 st.

Telefonnumret till ABF finns på deras hemsidan :)

Nektaria
2008-09-18, 17:49
Jag har gått där och hade en helt underbar lärare, Theo. Såvitt jag vet är han kvar. Vi hade så roligt i gruppen tillsammans. Jag beklagar verkligen att jag inte har tid och möjlighet att fortsätta efter mina fem terminer. Är det någon som tvekar börja nu, det är jättekul!

Helena S
2008-09-18, 19:55
Hej!

Typiskt! Jag har precis anmält mig till Medborgarskolans kurs, den börjar på torsdag den 25/9. Jag valde M-skolan, eftersom tiderna passade mig så bra. Jag ser verkligen fram emot kursen! flabb_flab

Men Dezzo, du kanske också kan börja på torsdag? :rolleyes:

Helena S :)

Dezzo
2008-09-18, 22:17
ahaa okej. Kontaktar jag dem genom sidan eller? Hur mkt kostar det och hur många lektioner? =)

Helena S
2008-09-18, 23:33
Kolla in deras hemsida :) M-skolan.se, kostar 1595 spänn 10 tillfällen. Kl 17.30 på torsdag.

Vi ses bye_bye

Dezzo
2008-09-22, 14:21
vad är det för litteraturer man behöver till kursen, står inget på hemsidan.. =(

Helena S
2008-09-24, 00:24
Hej!

Litteraturen är Nygrekiska 1 av Georgios Ioannidis och Ann Lindvall. Köpte böckerna igår och undrar om jag har tagit mig vatten över huvudet! :eek:

Efter att ha bläddrat lite i böckerna var jag tvungen att kolla om jag verkligen hade köpt rätt böcker.. Det här kan inte vara en grundkurs... flabb_flab

Jag tycker att det ska bli spännande och intressant!

Helena S - med lock för öronen (förkyld)