handdator

Visa fullständig version : En början


Helena S
2008-09-17, 21:23
Hejsan!

Nu har jag äntligen både anmält mig och blivit antagen till en grundkurs i nygrekiska! Jag tycker att det ska bli jättekul och spännande! Jag vet att det är svårt, men ändå! Min förhoppning är att jag kommer att lära mig massor som jag kommer att ha nytta av vid mina framtida greklandsresor flabb_flab . Annars också såklart, språk är alltid bra och kul att kunna! (Eller försöka göra sig förstådd på)

Hälsningar från en glad Helena S klapp_klap

MonkanS
2008-09-17, 21:45
Kan bara säga.. lycka till med studierna. Jag får plugga lite på egen hand hemmavid. Går det med.. om än i mycket långsammare tempo. Hinner inte med flera kvällsaktiviteter.

//Monica

Helena S
2008-09-17, 22:29
Tack MonkanS :) ! Tror att det kan behövas!

Jag kan bolla lite frågor å sånt med dig om du vill! För det lär jag ha!

Helena S

Nektaria
2008-09-18, 12:34
Hejsan!

Nu har jag äntligen både anmält mig och blivit antagen till en grundkurs i nygrekiska!
Hälsningar från en glad Helena S klapp_klap

Bravo Helena!
Det är ganska svårt men jätteroligt tycker jag! Jag har läst i fem terminer - i behaglig takt. men har inte heller tid längre, delvis på grund av oregelbundna arbetstider. Men jag försöker att lära mig mer varje gång jag reser till Grekland. Tar alltid med mig lexikon.

Lycka till och ge inte upp även när det kanske tar emot lite.....

klapp_klapbye_bye
Nektaria/Lena

MonkanS
2008-09-18, 18:34
Tack MonkanS :) ! Tror att det kan behövas!

Jag kan bolla lite frågor å sånt med dig om du vill! För det lär jag ha!

Helena S

Det finns nog en och annan här på forumet som kan svara på dina grekfrågor Helena. Jag är ju bara i starten, har pluggat in alfabetet och försöker så smått med lite glosor. Kan tipsa om ett weblexikon som har grekiska med... Lexin (http://lexin2.nada.kth.se/sve-gre.html).. väldigt bra faktiskt.

//Monica

litentuva
2008-09-18, 21:31
Superduper euxapisto för tipset om weblexikon! Har letat efter dylikt! Nu kan jag äntligen få svar på ord jag fuderat kring utan att kontakta kompisen i grekland varje gång....:D ( och kan hjälpa dottern på fem år som tror att jag kan allt på grekiska och ständigt frågar;))