handdator

Visa fullständig version : Tillfällig väderförsämring???


lovisaed
2008-09-16, 17:06
Hej!
Jag och min familj åker till Thassos i nästa vecka. Enligt väderprognosen så ser det ut som om vädret är ostabilt?!
Någon som just kommit hem?
Känner mig en aning orolig....:confused:

Mindi
2008-09-18, 17:16
Vi åker om en dryg vecka och jag tittade precis på vädret.... runt 17 grader och regn. Men jag håller tummar och tår att det ska ändra sig eller att det inte är "så farligt" som de visar...

Hej!
Jag och min familj åker till Thassos i nästa vecka. Enligt väderprognosen så ser det ut som om vädret är ostabilt?!
Någon som just kommit hem?
Känner mig en aning orolig....:confused:

Tammis
2008-09-27, 17:08
Hej!
Jag tror nog dessvärre att det inte är tillfälligt. Eftersom Thassos ligger så långt norrut så är det lite av en chansning att åka så sent som i slutet av september. Vi får verkligen hoppas att det vänder och enligt en sida jag just kollat in så får ni nog runt 20 grader på dagarna och ned emot 10 på nätterna, så ta med en kofta. Vi har varit på Thassos tre gånger och det senaste vi har åkt har varit den 11/9-25/9. Sista dagen slog vädret om och blev som det är nu ungefär.

Hursom så hoppas jag att ni får en bra semester!

Ioslina
2008-09-29, 09:48
Kom hem den 26 från Chania/Kreta. Vi hade mulet/sol 19-20 sep, lite regn den 20 sep och ösregn 21 sep. lite moln/regn måndag. sen kom solen resten av veckan från tisdagen.. vi hade tydligen bäst väder på kreta än andra öar...
men tempen var mellan 21-30 grader.....men regnar det så regnar det, vad gör man?? men det regnvädret är ca 2 veckor för tidigt sa de.
men mycket skit flöt ner till stranden och mycket skit kom upp från havet och spolades upp på stranden. men vår strandsnutt höll sig fräsch..
men visst är det som dag och natt, när solen steker eller regnet vräker ner......
ta med en fleece, varma sockor, paraply...........de jag saknade!
kanske ett regnställ??
men jag stoppade ner solkrämerna i resväskan och då kom solen tillbaka!
lycka till med ert väder och resa!

tess17
2008-09-30, 12:38
Hej
Vi kom hem från Thassos den 21/9. Hade då varit där i 2v. Första veckan kanonväder, varmt och svettigt....dag 8 kom en åskskur och temp. sjönk drastiskt..vi såg aldrig solen mer utan frös resten av veckan...
ta varm kofta, sköna skor, roliga spel...ät gott å njut av livet ändå
Hälsn. tess17

lovisaed
2008-10-01, 21:18
Vi kom hem i eftermiddag efter en vecka på Thassos. De två första dagarna trort jag nästan att det var bättre väder här hemma i Sverige. Mulet och kallt:rolleyes:!
Resten av veckan bjöd på sol varvat med moln och ganska så kalla vindar.
Många restauranger hade redan stängt för sässongen.
Kvällarna var MYCKET kalla! Kofta och jacka samt långbyxor gällde!
Trots allt var vi nöjda med våran resa!
Ett stort plus=få turister!