handdator

Visa fullständig version : Höstresa...


litentuva
2008-09-16, 14:30
...förvisso icke till Grekland men väl en tur till Skottland blir det i höst!
Vi ska njuta en weekend i Edinburgh med bla rygbymatch, (skottland -Nya zeeland. Kan bli spänannde!) whiskeyprovning:D, och slottsbesök!
Härligt att ha en resa att se framemot denna gråa höst!

Athanasia
2008-09-16, 14:33
Låter skönt!:)

Siri A
2008-09-16, 14:40
Härligt! När åker ni?

litentuva
2008-09-17, 16:29
7e till 9e November bär det av! Vi ska bo på hotell "A-haven townhouse" . Någon som bott där eller bara har allmäna tips gällande Edinburgh?
Vi har för övrigt förlovningsdag den 9e så det passar vi på att fira:)!

MonkanS
2008-09-17, 22:05
Skottland inte dumt det heller. Var där för ett stort antal år sedan och då även i Edinburgh men då bara över dan. Det var på den tiden man åkte med båt från Göteborg och vi hade då bilen med oss och vi åkte runt i England, Wales och Skottland. Vi gjorde några sådana turer och vi upplevde massor. Ett whiskydestilleri besökte vi med förstås. Intressant var det.. och sedan provsmakning av deras whisky förstås. Det var jätteviktigt att om man skulle ha vatten i whiskyn så skulle man ha vattnet från deras egen källa. Inte så enkelt hemmavid kanske.. *S*
Och en annnan sak som jag fick lära mig där i Skottland. Aldrig vatten i maltwhisky. Jag tänkte nämligen ta en skvätt vatten i den och då ropade han i baren till att.. No, no.. never water in maltwhisky!!

//Monica

Lissi
2008-09-17, 22:23
[quote=MonkanS;146894No, no.. never water in maltwhisky!!
//Monica[/quote]

..och jag säger: No, no...never whisky in water!!;)


..ha en fin resa litentuva!!


Lissi - ingen whiskyälskare alls

litentuva
2008-09-18, 16:48
Tack tack, det ska bli spännande! Ser framförallt framemot att bevista en rugbymatch i ett land där sporten är så stor. Blir nog lite speciellt. Ser även framemot att dricka whiskey i ett land där drycken är så stor;)dock så utan vattenflabb_flab

litentuva
2008-11-06, 17:15
Då var det dags, i morgon tar vi flyget till kiltarnas förlovade land:DSer framemot en god whiskey på nån mysig pub, det lär råda oväder vilket bara gör mysfaktorn större! (hoppas jag;))

Siri A
2008-11-06, 20:33
Då var det dags, i morgon tar vi flyget till kiltarnas förlovade land:DTrevlig resabye_bye

LN
2008-11-06, 20:41
ha det jätteskönt på er tripp till Skottland. Ser fram emot en rapport om vad ni hittar under kiltarna;)

Hellen
2008-11-06, 21:36
Ser fram emot en rapport om vad ni hittar under kiltarna;)

Snälla, inga bildbevis;):D

Trevlig resa önskar jag med!
// Helén

Moster
2008-11-06, 21:41
Lyckostar som ska resa till Skottelandet _B-anana Det blir säkert en minnesvärd resa. Apropå sättet att dricka whisky; vi var i Keith för drygt två år sedan på whiskyprovning och blev guidade av Bob. Sambon frågade efter det mest riktiga sättet att dricka whisky och fick till svar "As you like it" ;)Ang_elx

Moster, som ständigt längtar tillbaka :)

litentuva
2008-11-10, 11:33
Resan var toppen, till Edinburgh lär vi återkomma och varmt rekomenderar vi en resa dit!klapp_klap

Lissi
2008-11-10, 11:42
ÅH så härligt det låter....Höstresor är verkligen härliga. De gör att vägen mot ljusare tider går fortare.:D

Lissi