Visa fullständig version : Svensk ishockey
Det finns ju en tråd för fotboll, så varför inte.....:D
Skall bli spännande att se hur det går för Frölunda i kväll.
// Helén som i lördags i strålande sol valde ishallen och tittade på J-18 Grums-Växjö
Det finns ju en tråd för fotboll, så varför inte.....:D
Skall bli spännande att se hur det går för Frölunda i kväll.
// Helén som i lördags i strålande sol valde ishallen och tittade på J-18 Grums-Växjö
Å här är en som tycker det skall bli mycket mer spännande att se hur det går för HV Blå ... :D
Sven - som egentligen föredrar fotboll och tycker hockeysäsongen är alldeles för lååååååååång
Jag håller med dig Zappa klapp_klap
Moster :)
Då blir jag nyfiken på varför i hela världen du just valde att titta på Grums-Växjö... :eek::D
Malin - som självklart tror att Färjestad vinner i år:)
Då blir jag nyfiken på varför i hela världen du just valde att titta på Grums-Växjö... :eek::D
Malin - som självklart tror att Färjestad vinner i år:)
Har kompisar vars son går på hockeygymnasiet i Grums och han var "hemma" och spelade.
// Helén
Hoppas förstås på att Linköping ska vinna i år. Det känns som det är deras tur nu. Så nära förra gångensnyft_drop. Heja LHC_B-anana
Jag tycker att hockey är mycket roligare än fotboll, speciellt med tanke på vad östgötarna presterar i fotboll.:(
//Ingela
Har kompisar vars son går på hockeygymnasiet i Grums och han var "hemma" och spelade.
// Helén
Aha... trodde inte de hade kvar hockeygymnasiet i Grums. Vi har ju bara 5 mil dit och ingen härifrån söker dit... konstigt när det är pendlingsavstånd:confused:
Malin
Nyss hemkommen efter 2 underbara veckor på Anafi och inte alls förberedd på att elitserien startade. MoDo kommer att vinna iår (säkert tips) !
Jag har en liten rolig historia att bjuda på från Anafi med ankyning till hockey (dock inte svensk):
Vi träffade där en grekisk herre som snorklade mycket och han tog med mig på en otrolig simtur och visade Anafis allra bästa dykställen. När vi pausat på en strand så började vi prata om hobbies och fritidsintressen. Jag sade att jag gillade ishockey och då berättade han att han bott 3 år i Kanada för att komma närmare sin bror. Hans brors barn heter Tom Kostopoulos och spelar i Montreal Canadiens! http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Kostopoulos
Så även i Grekland kan man snacka hockey!!!
Hoppas förstås på att Linköping ska vinna i år. Det känns som det är deras tur nu. Så nära förra gångensnyft_drop. Heja LHC_B-anana
Nja, som uppvuxen i fiendeland till Vita Hästen (dock inte alls Jönköping) kan jag tyvärr inte hålla med ... ;)
Jag tycker att hockey är mycket roligare än fotboll, speciellt med tanke på vad östgötarna presterar i fotboll.:(
//Ingela
Touché :D
Sven
Det är bara att gratulera HV och be Frölunda att skärpa sig, det såg ju så bra ut i börjansnyft_drop
// Helén
Det är bara att konstatera att Brynäs nog aldrig varit så nederlagstippat som inför denna säsong. Jag skulle bli överraskad om de klarar sig kvar. Utan en spelare som Pavel Brendl som trots lite "bad-boy-stämpel" på sig gjorde många mål i fjol, så tror jag det blir Allsvenskan nästa för Gävles stolthet.
Hasse :cool:
Det är bara att konstatera att Brynäs nog aldrig varit så nederlagstippat som inför denna säsong. Jag skulle bli överraskad om de klarar sig kvar. Utan en spelare som Pavel Brendl som trots lite "bad-boy-stämpel" på sig gjorde många mål i fjol, så tror jag det blir Allsvenskan nästa för Gävles stolthet.
De klarar sig bra utan Brendl tycker jag, fast å andra sidan såg det lika dant ut förra året vid den här tiden.
// Helén- som tycker att tabellen skall vändas upp och ner när man läser den.:D
Hej!
Trodde att det skulle handla om hockey,men det var bara en som trodde på Mo-DO!!!!! Sveriges charmigaste och bästa lag. Vänta bara_B-anana. Jag unnar inte Brynäs ett stolpskott ens.
aake
Hallå....
Det finns bara ett lag och det laget heter TIMRÅ
_B-ananaÄntligen!!!!_B-anana
Hej!
Trodde att det skulle handla om hockey,men det var bara en som trodde på Mo-DO!!!!! Sveriges charmigaste och bästa lag. Vänta bara_B-anana. Jag unnar inte Brynäs ett stolpskott ens.
aake
Måndag 29/9, Brynäs-Modo 5-4................
martinifk
2008-09-30, 00:25
Här är det Leksand som gäller. Frölunda i Elitserien förvisso, men inte om Leksand går upp igen... ;) Har ju inlett säsongen mycket bra med fyra raka segrar och 31-9 i målskillnad. På onsdag möter vi Växjö.
Hade varit roligt om Leksand kom till elitserien, fast inte på bekostnad av Frölunda:cool:
Martin- varför så stort Göteborgsfan? (inte för att det gör mig något, jag är bara nyfiken)
// Helén
martinifk
2008-10-02, 00:25
Ny vinst idag med 6-2 för Leksand. :) Och en vecka kvar till slaget om Siljan! Det blir resa upp för att se matchen på onsdag. :rolleyes:
(jo du Hellen.. det var så att när mina föräldrar skiljdes 1999, träffade min mamma en ny vars släkt bor i Lindometrakten.. så blev lite "smått" påverkad och Blåvitt blev mitt lag :))
Frölunda visade igår att de kan spela!:rolleyes:_B-anana Visserligen vann Ottawa men det var nog få som trodde något annat.
Vilken klass-skillnad på domarna, fram för proffsdomare i svensk hockey!
// Helén
Timrå-RBK 4-5........................Gött
Brynäs - Linköping 2-0, och BIF håller fortfarande förstaplatsen klapp_klap:Dflabb_flab_B-anana
/Norton (BIF:are i Dalarna :eek:)
Rögle - Frölunda 6 - 3 klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Hellen, ursäktar du mig för mitt inlägg ;)
Det är bara att Gratulera, inte mycket att diskutera tycker jag.
Sitter nu och tittar på reprisen, måste se vad Lärking gjorde mot Kallio, jag hade ingen möjlighet att titta tidigare, fast det gör inte så mycket en dag som denna__D:D
// Helén
Ingen bortförklaring. Men befogade tacklingen verkligen matchstraff? Jag tror Röglespelaren var oförberedd på att tacklingen skulle komma:confused:
Ingen bortförklaring. Men befogade tacklingen verkligen matchstraff? Jag tror Röglespelaren var oförberedd på att tacklingen skulle komma:confused:
Medvetet eller inte från Kallios sida? men tacklingen tog i huvudet och då blir ju straffet hårt.
I går hade det inte hjälpt om han hade fått vara kvar, hade alla perioder sett ut som den andra då hade resultatet kunnat bli omvänt tror jag.
// Helén
Yes! Yes! Yes! _B-anana Modo-Rögle 2-3 _B-anana Heja RBK klapp_klap
Grattis Rögle, ni ångar på....
Djurgården-Frölunda 3-6 !!!_B-anana Vi jagar vidare:D
Femte segern på rad!_B-anana
// Helén
rhodosfanast
2008-11-02, 13:34
Sorry Rögle men ni åker ner ifrån ledningen imorgon när Skellefteå AIK slår Frölunda ännu en gång. Sorry Rögle men ni har fått stryck två ggr av Skellefteå AIK o kommer att få igen nästa gång dom kommer på besök..
Riktigt kul med en "nykomling" i topp i elitserien, kul med variation och att inte något lag är självskrivet där, bra för spänningen. Årets inledning har varit svajig för många lag och det är en bra bit kvar till slutspel, tror att Rögle blir ett av lagen, de har spelat bra hela tiden. Roligt med ett lag till från södra delen av Sverige, många matcher med derbystämning.
// Helén- uppvuxen i Frölunda_B-anana
Rhodosfanast. Jag förstår att Du är "Skellefteåfanast" också!! Jag bor I FRÖLUNDA Vi får se vem som är gladast i morgon;)
Sorry Rögle men ni åker ner ifrån ledningen imorgon när Skellefteå AIK slår Frölunda ännu en gång.
Hm...
Frölundas sjätte raka seger, nu börjar det likna något igen_B-anana
// Helén
Hoppas trenden håller i sig även efter elitseriens uppehåll.
Det gör inget om Frölunda slår Timrå i kväll:D
// Helén
Hellen!
Frölunda vann inte!
Äntligen kanske Timrå vaknar till liv igen!
Det har varit lite jobbigt för jag bor med en MODOit och vad han har sagt kan ni ju tänka er..
Pia
Varför är så många lag "taggade" när dom möter Frölunda....snyft;)
Varför är så många lag "taggade" när dom möter Frölunda....snyft;)
Fast igår hade det ju inte hjälpt hur otaggade Timrå än hade varit, ingenting stämde för Frölunda.snyft_drop
// Helén
Säger bara en sak LINKÖPINGklapp_klap, härligt ni ligger precis där ni ska i tabellen. _B-anana
//Ingela
Två "skitmål" i läkerolen i kväll, men ack så viktigt för Brynäs att vinna. 2-1 till Bif och det var två extremt bra målvakter. Brynäs hade det tufft i slutet med spel 4 mot 6 men redde ut det. Ytterst tveksam utvisning i slutet av tredje, man tror att Lärking "tycker illa om Brynäs";-)
man tror att Lärking "tycker illa om Brynäs";-)
Hm;):D Det finns säkert en anledning till att Lärking inte dömt en enda av Frölundas hemmamatcher i år..., men kanske är det så att han har flera lag han inte tycker om:p
Grattis till vinsten Brynäs.
// Helén
Strålande igår Frölunda, en sjätteplats i dagsläget, inte illa, det är tight.
// Helén
Rögle - Djurgården 4-3 klapp_klap
Och Frölunda har kapat åt sig fjärdeplatsen i tabellen_B-anana
Härlig match i dag mot FBK, grymt underhållande att titta på.
// Helén
Strålande igår igen Frölunda 5-0 mot Rögle. Nu en 3:dje plats. Bäva månde Linköping på Söndag:)
Strålande igår igen Frölunda 5-0 mot Rögle. Nu en 3:dje plats. Bäva månde Linköping på Söndag:)
Instämmerklapp_klap
Vi tuggar vidare mot toppen, eller vad säger du rebase?
// Helénbye_bye
Denna gången är det jag som instämmer:)Nu har "vi" bara ett snäpp kvar och det kan bli i morgon förhoppningsvisbye_bye
Nja, vi får vänta tills på söndag, det är ingen lördagsmatch för Frölunda denna veckan.;):D Men på söndag kväll har vi tagit ledningen?!
// Helén
Så är det när man är pensionär. Det känns som lördag varje dag. Det var därför jag trodde att det var i morgon som vi skulle ta det sista klivetbye_bye
Det är bara att gratulera dom som har sett årets hockeymatch, den mellan Brynäs och Timrå, en riktigt bra MATCH!!! Det blev 2-1 till Bif, men behållningen var "lirarna". Två målvakter som spelade på topp, dom tog det mesta. Backlund och Markström ÄR Sveriges etta och tvåa i mål. Andreas Dackell är Brynäs lagkapten och det visade han idag. Han gjorde ett mål, han tog två (2) utvisningar och slängde sig på skott, visade överhuvudtaget var skåpet ska stå. Ove Molin är en lirare. Tack båda lagen och heja Brynäs!!
Brynäs är väl :p årets överraskning i Elitserien ? Ledning direkt och chockartad öppning alla kategorier. Dalar sedan, hamnar i svacka men hämtar sig och börjar vinna igen, både i SD och efter 3 perioder. Men Ove Molin, Dackell m.fl börjar ju komma upp i åren. Molin speciellt, gör väl sin sista säsong nu ? Dackell täcker skott ??? DET är inställning verkligen !! Hur länge får de behålla målvakterna innan NHL lockar ? Jag är :eek: orolig för Brynäs framtid............men gläds just nu, 3:a i tabellen _B-anana
Ja, men så är det ju. Målvakterna ryker nog efter denna säsong. Att Dacke och Molin är bra är väl just det att dom är hur bra som helst, kommer ihåg när Dacke gjorde avgörande mot Luleå -9?. Taket på Gavlerinken lyfte. Och vem minns inte "smurfkedjan" Molin, Gozzi och Larsson. Jag skulle hellre se att det är unga spelare som ÄR bra som blev deras efterträdare.
Hur länge får de behålla målvakterna innan NHL lockar ? men gläds just nu, 3:a i tabellen _B-anana
Vi avvaktar tills i morgon kväll, då har nästan alla lagen, som nu ligger i toppen i den mycket jämna tabellen spelat sina matcher. FBK är väl de som släpar en match.
Det är jättemånga riktigt bra målvakter i årens lag, att någon sticker till NHL behöver inte betyda att efterträdarna är sämre._B-anana
Helén- som tycker det är ännu roligare att titta nu då flera av sonens gamla lagkamrater börjar ta plats i A-laget.
(Jag mötte Lassie)flabb_flab
Tabelln är tight men heder till Brynäs och Timrå för en rikigt bra ishockeymatch. Jag måste tillstå att domaren (Lärking) inte syntes....
Tabelln är tight men heder till Brynäs och Timrå för en rikigt bra ishockeymatch. Jag måste tillstå att domaren (Lärking) inte syntes....
Jag såg tyvärr inte matchen, jag tittade på Luleå- Rögle, och motsätter mig heller inte vad du skriver;)flabb_flab
Att Lärking inte syntes var säkert en bidragande orsak till att matchen blev bra flabb_flab
// Helénbye_bye
Klart som f-n att det var så, spelarna fick ju spela.....
"har spelat och haft hand om spelare" i många år ......
Bra inlägg Hellen
Det är bara att gratulera till Linköpings- och beklaga Frölundas spel idag, vi kommer igen :D
// Helén
Det är bara att gratulera till Linköpings- och beklaga Frölundas spel idag, vi kommer igen :D
// Helén
Klart att Frölunda kommer igen, var väl lite väntat med en förlust efter den svit som dom hade. Men 5-0 var väl lite väl mycket....
// Helén
Jag måste ju tyvärr hålla med Dig. INNAN matchen trodde jag absolut Frölunda hade en bra chans att vinna. I fortsättningen gäller det att hålla en låg profil, i en serie där alla slår alla. I kväll blir det en svår match mot Luleå borta. Jag hoppas bästa laget vinner:o Det var väl ödmjukt skrivet?:)
i en serie där alla slår alla. I kväll blir det en svår match mot Luleå borta. Jag hoppas bästa laget vinner:o Det var väl ödmjukt skrivet?:)
Jag tycker att det är riktigt roligt att inget lag är självskrivet i toppen, speciellt när det inte är Frölunda som är i topp.Ang_elx:D
Jämnare elitserieomgång än årets var ett tag sedan vi hade.
// Helén
Kalimera
2008-12-02, 11:00
Jag tycker att det är riktigt roligt att inget lag är självskrivet i toppen, speciellt när det inte är Frölunda som är i topp.Och jag är glad att Skellefteå är med i toppen! Inte bara för att de har en grekamerikan i laget. :)
Luleå-Frölunda 2-1. Må bästa laget vinna skrev jag igår. Så var det tyvärr inte igår. 33-18 till Frölunda i skott på mål och två bortdömda mål. Jag brukar kunna ta en förlust, men igår var det "surt". Vi får komma igen i morgon mot MODO:)
Så var det tyvärr inte igår. 33-18 till Frölunda i skott på mål och två bortdömda mål. Jag brukar kunna ta en förlust, men igår var det "surt".
Instämmer, det känns alltid tuffare att ta en förlust när det inte beror på dåligt spel. Tycker riktigt synd om spelarna, hoppas de snabbt kan skaka av sig domartabben (första bortdömda kan jag kanske? hålla med om, det är ju stört omöjligt att avgöra vad som hände runt målet)
// Helén
Tråkigt för Din skull McCoist, men igår var det klassskillnad. Frölunda-MODO 6-1:)
Förlåt stavfelet KLASSKILLNAD
Tråkigt för Din skull McCoist, men igår var det klasskillnad. Frölunda-MODO 6-1:)
Ingen underhållande match, men resultatet var braflabb_flab
Domaren märktes inte heller= bra insats, det buades inte ens vid en av utvisningarna som Frölunda drog på sig:eek:flabb_flab
// Helén
Uj, uj, det satt långt inne... Södertälje- Frölunda 1-2 Men nu tror jag "vi" ligger på tredje plats i tabellen_B-anana
// Helén
Skön seger, jag är alltid lite orolig när Lärking dömer, men igår var det ok:)
Så där ja, då är vi två!_B-anana
// Helén
Frölundas segersvit är tillfälligt bruten. :mad: I detta läget är det tur att tabellen är jämn och att raset inte blir så stortAng_elx
// Helén
En ljusglimt i vintermörkret i Skellefteå! Skellefteå AIK leder elitserien i ishockey!_B-anana
(Det gäller att passa på och njuta.):)
//Paittas
Så där ja, då är vi två!_B-anana
// Helén
Igen! Ingen rolig match men tre härliga poäng till Frölunda idag.
// Helén- som kollar på JVM i natt.
Idag är det dags för drabbning igen.
Kom igen nu Frölunda, det har ju gått i vågor tidigare under säsongen också, låt Luleå käka is idag.
// Helén
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.