handdator

Visa fullständig version : Fryser här hemma !


Birgitta63
2008-09-14, 18:54
Hej !
Kom hem i gårkväll från Kato Stalos /Kreta.14 dagar med sol och bad och mkt shoppande.Vädret har varit bra hela tiden och bodde så fint på hotell Rose. Vi bodde på 2 v med en bedårande utsikt som vi aldrig glömmer.Fina soluppgångar och likaså solnedgångar.Vaknade till havets brus och kunde ligga i sängen och se ut mot havet/stranden.Njuta på vår fina balkong med nybakta frukostbullar.
Det trista var bara att min man blev sjuk redan på fjärde dagen med kraftig magsjuka och än i dag är han ej bra.Men annars gick det klockrent denna gången. Det är bara att hoppas att tredje gången på Kreta nästa gång då ska ingen bli drabbad.Tänkte faktiskt på nästa resa när jag vaknade i morse:).Det var så lugnt och tyst och inga vågor som brusade.
Ett litet äppleträd med endst 2 på blev den första synen när vi vaknade i morse.
Birgitta 63.

KarinB
2008-09-14, 23:21
Hej!
Här är en till som fryser. Jag kom hem från Kato Stalos i natt och bodde de 3 sista nätterna på Seaside, som ligger alldeleles bredvid Rose. Så vi lär ha varit på samma strandbye_bye
Vi har varit på Kreta i 2 veckor och åkt runt med bil och det har varit kanonbra. Inget förbokat utan bara åkt dit näsan pekar. Kan rekommenderas. Avslutande med Kato Stalos, ett ställe vi gillar.
Men nu är det bara att leta fram mera kläder, behövs nog både tröja och jacka i morgon.:(
KarinB

Soleil
2008-09-15, 05:47
+8 grader "varmt" här hemma. Sista veckan i augusti i Votsalakia var en härlig vecka. Likaså sista veckan i Pefkos. Hoppas det inte blir vinter medsamma.
Ska till Vilna den 9.10, i stället för en höstvecka på Rodos, för
omväxlingens skull.

Abi
2008-09-15, 13:49
Jag fryser också, utan att ha varit Grekland och värmt mig :o.

bye_byeAbi

Wardakis
2008-09-20, 12:52
Kul att ni hade en bra resa Birgitta! Kan troesta dig med att idag regnar det haer pa Kreta. Fortfarande 28 grader i vattnet sa vi badar varje dag.
Gunilla

Rinaki
2008-09-20, 16:04
En till som fryser...OCH som givetvis blev superförkyld så fort jag landade i Sverige igen...brr. Lämnade 6 veckors värme i Grekland på närmare +40C hela tiden till +6C på Landvetter tisdag natt....chock för både kropp och själ...gillar det inte...:( Snorar,fryser, hostar och längtar tillbaka......:o.

Birgitta63
2008-09-20, 22:18
Kul att ni hade en bra resa Birgitta! Kan troesta dig med att idag regnar det haer pa Kreta. Fortfarande 28 grader i vattnet sa vi badar varje dag.
Gunilla

Regn på Kreta låter konstigt i mina öron,en ö som solen alltid har lyst på mig.:)När vi var där nu kom faktiskt lite mörka moln och då trodde alla att ska det bli regn.Men fantastiska Kreta skojade bara och molnen bara gick upp i rök.Det blåste rätt bra när vi kom första dagen så håret rörde sig (kan det blåsa så håret rör sig, det gjorde det ej fast det var stora vågor första mötet sist med Kreta.)Men sen var det lugnt hela tiden tills vi reste hem och då blåste det sammma vind.....som ett avsked från Kreta.
Likaså som ett välkommande när vi landade på Kreta.En sak var lustigt....när det var lugnt i vattnet rörde det sig bra i träden men när det var höga vågor var det helt stilla i träden. På Kreta vilar en mystik som bara finns där på sitt vis.
Birgitta 63