handdator

Visa fullständig version : Herronisos


Ingegerd_Lasse
2008-09-13, 15:45
Hej, är det någon som bott i Herronisos, var där några timmar förra året, men tänkte inte på om det fanns några hotell. Det var så lugnt och vackert, och verkade vänligt och säkert för barnfamiljer, hörde flera som pratade svenska. Vi har börjat planera och drömma inför nästa års resa med barn och barnbarn.bye_byeIngegerd

Siri A
2008-09-13, 15:53
Det finns ett hotell (kanske flera?) ganska nära parkeringsplatsen ovanför byn. Fin utsikt och det såg ut att vara ganska nybyggt.

Nu har ni ju varit där, men har ni badat på stranden?? Vi gjorde det i somras, men inte var det direkt trevligt. Ganska "kletig" botten, men det duger för ett dopp. Jag tänker mest på barnbarnen, om dom vill plaska i vattnet och så...

Ingegerd_Lasse
2008-09-13, 19:06
Nej, vi badade aldrig. Vi besökte en keramiker och vilade lite, det var allt. Vi väljer kanske någon av de andra byarna istället, men vi har ju tid att fundera... Väl värt ett besök är det i alla fall, bukten, som nästan liknar en norsk fjord, är otroligt vacker! bye_byeIngegerd

Siri A
2008-09-13, 19:20
Väl värt ett besök är det i alla fall, bukten, som nästan liknar en norsk fjord, är otroligt vacker!Ja, det är fantastiskt vackert! Utsikten är inte att klaga på! Jag skulle gärna bo där ett par nätter, men inte med badsugna ungar... ;)

Hoppas ni hittar en by som passar. Ni har ju varit där förr!

lina
2008-09-14, 13:32
Jag håller inte alls med om att botten är sörjig i Heronissos! Däremot varierar det ju hur botten ser ut från år till år och t.o.m. från vecka till vecka, beroende på..vindarna?
Heronissos har ett ställe med flera rum för uthyrning och sedan finns det säkert flera som hyr ut 1-2 rum!
Det är fint där, men lite långt från allt....

kari
2008-09-14, 20:09
Jeg synes også det var veldig spesielt og vakkert i Cheronisos, og gjerne en tur dit igjen :) - men med barnebarna ville ikke j e g valgt å bo der.
O m dere ikke reiser i høysesong ville jeg anbefale Kamares, om barna er små, pga den barnevennlige stranden, og for litt eldre barn og foreldrene deres fordi at det litt mer å se der, noen butikker, flere tavernaer :)
Da vi planla en tilsvarende tur sammen med våre barn og barnebarn for
2 år siden, valgte de unge Kamares ut i fra en "totalvurdering" :)

Men, smak og ønsker er jo forskjellig! God planlegging ! bye_bye Kari